| کد مطلب: ۱۰۸۱۲۷۲
لینک کوتاه کپی شد

سکوت مجلس قالیباف در برابر چای دبش رئیسی

فلاحیت پیشه گفت: متأسفانه به نوعی در سراشیبی نزول کارنامه مجالس را داشتیم منتها کارنامه این مجلس قابل دفاع نیست

سکوت مجلس قالیباف در برابر چای دبش رئیسی

رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی مجلس می‌گوید: بزرگترین رسوایی و اختلاس در دولت شکل گرفته و سکوت نظارتی مجلس را شاهدیم .خبرآنلاین نوشت: خبر اختلاس چای با دلار دولتی آن هم در روزهایی که با نام روز مجلس نامگذاری شده بود، در حالی افشا شد که نظارت در کنار قانون‌گذاری اصلی‌ترین وظیفه قوه مقننه محسوب می‌شود و از این‌رو برخی از کارشناسان در ارزیابی عملکرد مجلسی که تنها چند ماه از عمر آن باقی مانده معتقد هستند این اختلاس نشان‌دهنده ضعف بزرگ مجلس در حوزه نظارت است.

*همسویی دولت و مجلس و سکوت در برابر هم

حشمت الله فلاحت پیشه، نمایند ادوار مجلس با انتقاد از مشی قانونگذاری و نظارتی مجلس فعلی تاکید می کند؛«یک بار دیگر ادعای همسویی دولت و مجلس با شکست مواجه کما اینکه مشاهده کردیم به جای اینکه همسویی مذکور منجر به نظارت فراگیر شود، منجر به سکوت نظارتی مجلس شد چنانچه یکی از بزرگترین رسوایی اختلاس افشا می شود که بخش عمده آن در دولت سیزدهم شکل گرفته است.»مبنای ارزیابی عملکرد دولت‌ها و مجالس حرف و شعار، بلکه عملکرد و برنامه‌هایی است که چهره‌ها و جریان‌های سیاسی هنگام فعالیت انتخاباتی مطرح می‌کنند، است. لذا عمل به این برنامه‌ها و نوع عمل به وظایف تقنینی و نظارتی مجلس با توجه به مسائلی که در جامعه وجود دارد، را می‌توان مبنای ارزیابی قرار داد.

*نزول در کارنامه مجلس

جامعه ایرانی سرشار از مشکلات است که عمده‌ترین مشکلات مربوط به حوزه اقتصادی است. این مجلس هم با شعار اقتصادی روی کار آمد. وقتی کارنامه مجلس یازدهم را بررسی می‌کنیم، کارنامه با سخنرانی نمایندگان مجلس بسیار متفاوت است البته این به این معنا نیست که مجالس گذشته به خوبی عمل کردند چرا که بنده معتقد هستم که متأسفانه به نوعی در سراشیبی نزول کارنامه مجالس را داشتیم منتها کارنامه این مجلس قابل دفاع نیست.بخش عمده عمر مجلس صرف لایحه حجاب، قانون انتخابات و صیانت از فضای مجازی شدباور بنده این است که بزرگترین ضعف مجلس یازدهم این بود که فن‌سالاران دولت همسو که منظور دولت رئیسی است، مجلس را از حوزه‌های اصلی دور کردند. بخش عمده مجلس صرف چند موضوع از جمله قانون صیانت از فضای مجازی، لایحه عفاف و حجاب، قانون انتخابات و مواردی شد که عملاً هیچ‌کدام به نتیجه نرسید.بخش عمده لایحه عفاف و حجاب بی‌سابقه‌ترین نواقص را دارد که در تاریخ قانون‌گذاری ایران یک بدعت محسوب می‌شود، در حقیقت ۱۶۱ ایراد شورای نگهبان به لایحه مذکور نشان‌دهنده اوج ضعف قانون‌گذاری است که در مجلس خود را نشان داد.

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار