| کد مطلب: ۱۰۸۰۶۸۸
لینک کوتاه کپی شد

یک نماینده افشا کرد

مخالفت میرسلیم با واردات خودرو

یک نماینده مجلس در یک برنامه تلویزیونی نسبت از دشمنی میرسلیم با واردات خودرو پرده برداشت اما نارضایتی رهبری از عملکرد خودروسازان داخلی سبب تسهیل در ورود محصولات تولیدی برندهای جهانی خودروساز به کشور شد.

 مخالفت میرسلیم با واردات خودرو

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از اکو ایران؛ عضو کمیسیون صنایع مجلس از مخالفت میرسلیم با ورود محصولات برندهای جهانی خودروساز به بازار کشور پرده برداشت.

روح الله ایزد خواه در یک برنامه تلویزیونی گفت صبح همان روزی که مصوبه واردات خودرو در صحن علنی مجلس تصویب شد، آقای میرسلیم به من گفت این مصوبه را در مجمع تشخیص هوا می‌کنم. ایزدخواه تاکید کرد این در حالیست که در هیچ جایی از سیاست‌های کلی نظام گفته نشده است که واردات خودرو ممنوع باشد. این نماینده تهران در مجلس یازدهم در ادامه صحبت های خود به سخنان مقام معظم رهبری نیز اشاره کرد. ایزدخواه گفت رهبر انقلاب در یکی از سخنرانی‌های خود مانند همیشه بر تولید داخل تاکید کردند اما در همان سخنرانی گفتند که خودروسازان این را به خودشان نگیرند زیرا پرونده آن‌ها سیاه است

بعد از اظهارات مقام معظم رهبری بسیاری این سخنان را به نارضایتی ایشان از وضعیت شرکت های خودروساز و همچنین عدم مخالفت با واردات خودرو قلمداد کردند. این عضو کمیسیون صنایع ادامه داد سخنان مقام معظم رهبری سبب شد تا مجمع تشخیص مصلحت و هیات عالی نظارت مجمع تشخیص از مخالفت با واردات عقب نشینی کردند. این در حالیست که تا پیش سخنان رهبر انقلاب مجمع تشخیص تمامی مصوبات مرتبط با واردات خودرو را در قانون ساماندهی صنعت خودرو نقض کرده بود. واردات خودرو بالاخره در شهریور 1401 با مصوب شدن آیین نامه اجرایی واردات خودرو در هیات دولت نهایی شد و اولین عرضه محصولات برندهای جهانی خودروساز از مسیر سامانه یکپارچه فروش در اسفند سال گذشته رقم خورد.

 

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار