| کد مطلب: ۱۰۸۰۶۶۴
لینک کوتاه کپی شد

با یک بیماری مزمن قلبی آشنا شوید

مصرف برخی از داروها باعث کاهش ضربان قلب می شود. اما اگر کاهش یا افزایش ضربان قلب ادامه داشته باشد، نشان دهنده آن است که قلب دچار آریتمی یا بی نظمی ضربان شده که در صورت بی توجهی ممکن است این آوای حیاتی برای همیشه خاموش شود.

با یک بیماری مزمن قلبی آشنا شوید

 

افرادی که دچار آریتمی قلب می شوند، به طور مشخص می توانند متوجه آن شوند زیرا هرگونه اختلال ضربان مانند تندی، کندی یا نامرتب بودن برای افراد ملموس است.بسیاری از افراد وقتی صدای قلب خود را می شنوند که در شرایط خاص هیجانی مانند خوشحالی، ترس یا اضطراب واقع شده باشند یا آن که مشغول یک فعالیت ورزشی شوند. مصرف برخی از داروها باعثکاهش ضربان قلب می شود. اما اگر کاهش یا افزایش ضربان قلب ادامه داشته باشد، نشان دهنده آن است که قلب دچار آریتمی یا بی نظمی ضربان شده که در صورت بی توجهی ممکن است این آوای حیاتی برای همیشه خاموش شود.

تعداد ضربان قلب چقدر باشد

دکتر مجید حق جو، فوق تخصص الکتروفیزیولوژی قلب در خصوص انواع آریتمی ها با توضیح آن که آریتمی ها به دو دسته خوش خیم و بدخیم تقسیم می شود، گفت: " در حالت عادی ضربان قلب باید در یک دقیقه بین ۶۰ تا ۱۰۰ ضربه باشد و نیز به گونه ای باشد که فرد متوجه کارکرد قلبش نباشد و اگر به هر علتی ضربان قلب تند، کند یا نامرتب(گاهی تند و گاهی کند) شود نشان دهنده آریتمی قلب است. آریتمی فوق بطنی که منشا آن از قسمت های حفره های دهلیزی است، معمولا خوش خیم بوده و تنها باعثتپش قلب و گاهی سرگیجه می شود. اما آریتمی بدخیم که منشا آن از بطن ها و از حفره های پمپاژ کننده قلب است، در صورت تداوم باعثایست قلبی شده و در نهایت منجر به مرگ افراد می شود. علایم این نوع آریتمی نیز بر اساس نوع، محل و تداوم از یک طیف ساده مانند تپش قلب شروع و تا سرگیجه، سنکوب و در نهایت ایست قلبی ادامه می یابد. "

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار