| کد مطلب: ۱۰۷۹۵۹۳
لینک کوتاه کپی شد

دانش بنیان ‌های ایرانی در اندیشه بازار تاجیکستان

در طول ۳ سال گذشته جلسات متعددی با طرف تاجیکستانی برگزار شد و در نهایت به یک سند عملیاتی و قابل اجرا دست یافتیم. عمده این سند مربوط به بحث‌های عملیاتی و اقتصادی است. این سند در ۵ تا ۸ دی ماه این سند به امضا و منحصه ظهور خواهد رسید.

دانش بنیان ‌های  ایرانی در اندیشه بازار تاجیکستان

مجید عمید پور رئیس پژوهشگاه نیرو در این همایش با بیان اینکه روابط ایران با کشور دوست و همسایه و هم زبان خود در سطح خوبی توسعه پیدا کرده است، ادامه داد: ما در وزارت نیرو بسیار علاقه مند هستیم که با کشورهای همسایه همکاری‌های نزدیکی داشته باشیم. ضمن اینکه ایران سوابق طولانی در حوزه‌های آموزشی و فناوری داشته و تاجیکستان می‌تواند از این فرصتی که در اختیار دار به خوبی استفاده کند.به گفته وی، بیش از هزار شرکت دانش بنیان در صنعت آب و برق در ایران وجود دارد که آنها می‌توانند با شرکت‌های تاجیک در این زمینه‌ها همکاری‌های گسترده‌ای داشته باشند.عمیدپور همچنین ادامه داد: از آنجایی که پژوهشگاه نیرو هاب همکاری دانشگاه‌هایی در حوزه آب و برق است، ما این امکان را داریم که شرکت‌های تاجیکی را به دانشگاه‌ها و بدنه علمی و آموزشی کشور متصل کنیم تا اینگونه بتوانند در مسیر توسعه فناوری‌های خود گام بردارند.

 

مجتبی اکبری رئیس مرکز امور بین الملل وزارت نیرو هم هدف از برگزاری این همایش را معرفی معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های سرمایه گذاری در کشور تاجیکستان اعلام کرد و اظهار داشت: برای صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران به تاجیکستان توافقات خوبی با وزارت انرژی این کشور صورت گرفته است. به گفته او، در طول ۳ سال گذشته جلسات متعددی با طرف تاجیکستانی برگزار شد و در نهایت به یک سند عملیاتی و قابل اجرا دست یافتیم. عمده این سند مربوط به بحث‌های عملیاتی و اقتصادی است. این سند در ۵ تا ۸ دی ماه این سند به امضا و منحصه ظهور خواهد رسید.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار