| کد مطلب: ۱۰۷۷۲۵۹
لینک کوتاه کپی شد

از دیش جدید ماهواره استارلینک رو نمایی شد

اسپیس‌ایکس تقریباً بی‌سروصدا از نسل جدید دیش اینترنت ماهواره‌ای استارلینک که برای کاربران خانگی کاربرد دارد، رونمایی کرده است. این دیش با طراحی ظریف‌تر خود، محدوده پوشش و سرعت بالاتری ارائه می‌کند و از استاندارد IP۶۷ بهره می‌برد.

از دیش جدید ماهواره استارلینک رو نمایی شد

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از خبر آنلاین؛ کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا (FCC) حدود دو ماه پیش به اسپیس‌ایکس مجوز فروش این سخت‌افزار را داد و حالا اطلاعات و تصاویر آن در وب‌سایت استارلینک منتشر شده است. واضح‌ترین تغییر در این دیش جدید به طراحی ظاهری و استند آن برمی‌گردد که در مدل پیش‌فرض دیگر چرخشی نیست. البته می‌توان برای آن پایه متفاوت (تصویر زیر) برای نصب روی پشت بام نیز تهیه کرد.

مشخصات دیش جدید استارلینک اسپیس ایکس

اندازه این دیش در مقایسه با دیش نسل دوم استارلینک کمی بزرگ‌تر شده است. ارتفاع این دستگاه از ۲۰.۲ اینچ به ۲۳.۴ اینچ رسیده و پهنای آن ۱۱.۹ اینچ است. اسپیس ایکس در این محصول از استاندارد بالاتر IP۶۷ برای مقاومت در برابر آب و گردوغبار استفاده کرده است.

تغییر مهم بعدی در بخش مصرف انرژی رخ داده است. دیش جدید استارلینک به‌طور میانگین بین ۷۵ تا ۱۰۰ وات برق مصرف می‌کند که نسبت به مصرف ۵۰ تا ۷۵ وات در دیش نسل دوم، اندکی افزایش یافته است.

در وب‌سایت استارلینک از این دیش صرفاً با عنوان دیش «استاندارد» نام برده شده است. این یعنی باید منتظر باشیم تا این پایانه نهایتاً جانشین نسل دوم تراشه خانگی استارلینک شود. طبق اسناد FCC، دیش جدید استارلینک می‌تواند اینترنت باکیفیت‌تری را در اختیار کاربران قرار دهد.

اسپیس ایکس می‌خواهد این دیش را با روتر جدید «نسل ۳» بفروشد که وای‌فای ۶ و دو درگاه اترنت دارد. بااین‌حال، فعلاً حرفی درباره قیمت و تاریخ عرضه این محصول به میان نیامده است.

اسپیس ایکس صبح امروز به وقت ایران ۲۳ ماهواره استارلینک دیگر را به مدار پرتاب کرد. این شرکت همچنین عصر امروز برای دومین آزمایش پرتاب مداری استارشیپ اقدام خواهد کرد و باید ببینیم که این دفعه موفق خواهد بود یا خیر.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار