| کد مطلب: ۱۰۷۶۸۷۴
لینک کوتاه کپی شد

نیم میلیون نفر در انتظار وام خود اشتغال زایی

در حال حاضر ساز و کار نظارت بر فرصت‌های شغلی در سامانه رصد بر مبنای سه فرایند نظارت پیامکی، تماس تلفنی و بازدید حضوری صورت می‌گیرد.

نیم میلیون نفر در انتظار وام خود اشتغال زایی

به گزارش آرمان ملی آنلاین: بر اساس گزارش‌ها ۵۸۰ هزار کد ملی به منظور استفاده از خدمات اشتغالزایی دولت اعم از دریافت مجوز کسب‌وکار یا تسهیلات اشتغال ثبت شده است.

به گزارش ایسنا، سامانه ملی رصد اشتغال، تنها مرجع اعلام آمار در وزارت کار است که اشتغال ایجاد شده از طریق آن بر اساس ثبت کد ملی افراد صورت می‌گیرد و امکان تکرار وجود ندارد، به نحوی که مشخصات هر کد ملی بر اساس هویت شغلی و منطقه جغرافیایی در سامانه به ثبت رسیده و از طریق پیامک، تماس تلفنی و بازدید حضوری مورد نظارت قرار می‌گیرد.

سامانه ملی رصد اشتغال با هدف کسب اطلاعات دقیق از ورودی و خروجی‌های بازار کار و میزان اشتغال ایجادی توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه‌اندازی شده است. این سامانه عملکرد دستگاه‌های اجرایی در حوزه اشتغال را رصد کرده و از طریق آن آمار بیکاران و شاغلان و فرصت‌های شغلی موجود را شناسایی و استخراج می کند.

در حال حاضر ساز و کار نظارت بر فرصت‌های شغلی در سامانه رصد بر مبنای سه فرایند نظارت پیامکی، تماس تلفنی و بازدید حضوری صورت می‌گیرد. در مرحله نظارت میدانی بر اشتغال ایجاد شده توسط وزارت کار علاوه بر بازدید حضوری از طرح اشتغال، مکان دقیق و اطلاعات کامل فرد با خدمات دریافت شده و ثبت شده، تطبیق داده می‌شود و اطلاعات سامانه به طور مستمر رصد و بررسی و نسبت به نظارت بر طرح‌ها سختگیری می‌شود تا هر موضوعی به اسم اشتغال ثبت نشود.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار