| کد مطلب: ۱۰۷۳۱۴۱
لینک کوتاه کپی شد

خرید و فروش این کالاهای مصرفی ممنوع می‌شود؟

دواردات مجموعه‌ای از کالاهای خوراکی و مصرفی با ادعای ارتباط با اسرائیل ممنوع می‌شود؛ معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه امروز اعلام کرده: فهرست کالا‌های مرتبط با شرکت‌های اسرائیلی به‌زودی نهایی و تا هفته آینده به وزارت صمت ارسال می‌شود.

خرید و فروش این کالاهای مصرفی ممنوع می‌شود؟

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از دیده بان ایران؛ واردات مجموعه‌ای از کالاهای خوراکی و مصرفی با ادعای ارتباط با اسرائیل ممنوع می‌شود؛ معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه اعلام کرده: فهرست کالا‌های مرتبط با شرکت‌های اسرائیلی به‌زودی نهایی و تا هفته آینده به وزارت صمت ارسال می‌شود.

هر چند این لیست رسما اعلام نشده است ولی ارگان اطلاع رسانی نزدیک به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی(فارس) چند روز قبل اسامی برخی شرکتها که از نظرش اسرائیلی و یا حامی آن بودند را معرفی کرده بود.

این کالاها که رسانه های نزدیک به دولتی از آن نام می برند عبارتند از: 

کوکاکولا، پپسی، نستله، مک‌دونالد، هاردیز، برگر کینگ و مشروبات نستله، لیپتون، استارباکس.

خودروهای هیوندای، کره جنوبی.

 مواد شوینده با برند «تاید» و «آریل».

لوازم آرایشی آمریکایی «کایلی جنر» و «لوریا»،شرکت تولید مواد آرایشی و عطر لاوریل

شرکت فناوری اطلاعات «اچ پی» و شرکت IBM که سخت‌افزار رایانه، میان‌افزار و نرم‌افزار را تولید و به بازار عرضه می‌کند،شرکت های فناوری "اینتل"،شرکت جنرال الکتریک ،موتورولا، ماکروسافت،نوکیا، اورَکِل کورپوریشن.

هواپیما سازی بوئینگ.

شرکت داروسازی و لوازم آرایشی و "Johnson & Johnson ،صنایع دارویی تِو.

سان فارما هندی ، شرکت‌های صادرات نرم‌افزار هندی از جمله TCS، Infosys، Tech Mahindra و Wipro  

پوشاک و لوازم ورزشی با مارک‌های و «Nike» و «Puma» است.

شرکتهای صنایع جواهرسازی مانند شرکت چینی  SF Diamond و  شرکت‌های روسی "Alrosa" و "NMDC"  و دو شرکت هندی  "Kalyan" و "Jewelers" 

برخی از این شرکتها نظیر نستله که شرکتی سوییسی است، در ایران سرمایه گذاری کرده و دارای کارخانه‌جات متعدد میباشد، برخی مانند هیوندا صرفا بخاطر تحریم از ایران خارج شده و قبلا اماده  سرمایه گذاری بود و مردم هم از محصولات آن به وفور استفاده مینمایند و گزینه اصلی واردات خودروهای خارجی هم میباشد، خودروهایی با قیمت ارزان که از خودروهای داخلی به صرفه تر است. کالاهای برخی برندها  مانند hp در ایران محبوب و بسیاری از ایرانیها از لبتاپ های آن استفاده میکنند، حتی شایعاتی مبنی بر تحریم زیمنس آلمان نیز وجود دارد، درحالی که این غول صنعتی همکاری های وسیعی با مپنا داشته و حتی الان نیز به صورت غیر رسمی همکاری دارد.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار