| کد مطلب: ۱۰۷۲۰۰۹
لینک کوتاه کپی شد

اعلام جریمه کشف حجاب سلبریتی ها: ۵ درصد دارایی!

رئیس اندیشکده زن و جامعه جزئیاتی لایحه عفاف و حجاب را از جمله جریمه بدپوششی آقایان، چگونگی تعیین سقف جریمه، نقش پلیس و آمران به معروف در اجرای لایحه مذکور، تفاوت بی‌حجاب و برهنه و... تشریح کرد.

اعلام جریمه کشف حجاب سلبریتی ها: ۵ درصد دارایی!

ابوالفضل اقبالی ر خصوص چگونگی تعیین شدن سقف جریمه نیز توضیح داد: در این لایحه، جریمه کشف حجاب سازمان‌یافته، یعنی کسانی که حقوق می‌گیرند و در ارتباط با دول خارجی و سیستم‌های جاسوسی، کشف حجاب در کشور را ترویج و مدیریت می‌کنند، بسیار سنگین است و تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان جریمه مالی، حبس و محرومیت‌های اجتماعی برایشان در نظر گرفته می‌شود.  وی افزود: جریمه کشف حجاب افراد مشهور و سلبریتی هم از شهروندان عادی سنگین‌تر و قاطع‌تر است و ۵ درصد دارایی‌شان به عنوان مجازات برایشان در نظر گرفته شده است. مرحله بعدی بدپوششی و برهنگی است که جریمه آن از کشف حجاب سنگین‌تر است.  رئیس اندیشکده زن و جامعه گفت: کشف حجاب شهروندان از تذکر ساده تا ۲۴ میلیون تومان جریمه دارد. اگر فرد کشف حجاب‌کننده یا برهنه از فرزندان مسئولان باشد، جریمه آن از شهروندان عادی سنگین‌تر است. 

*جریمه بدپوششی آقایان

  وی در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص جریمه برای بدپوششی آقایان در این لایحه گفت: همان جریمه‌ای که برای خانمها در نظر گرفته شده برای آقایان هم در نظر گرفته شده است. بدپوششی در آقایان شلوارک یا تیشرت‌های تنگ بدن نما جرم انگاری و با جزئیات نوشته شده است.  وی گفت: جریمه شهروندان کشف حجاب‌کننده ۶ میلیون است و اول آن با تذکر است.۵۰ میلیون برای کسانی است که پول گرفته و در خیابان کشف حجاب کرده است.  رئیس اندیشکده زن و جامعه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در مرحله اجرا نیز از وضعیت‌های بغرنج قرار است شروع شود، گفت: به طور مثال در برخی مناطق تهران که برهنگی در حال افزایش است، مخاطبان ابتدایی و فوری این قانون هستند و شروع قانون از کسانی است که وضعیت بغرنجی در جامعه دارند.  اقبالی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه اگر پلیسی توجیه نبود و برخوردهایی اتفاق افتاد چه اتفاقی می‌افتد؟، توضیح داد: فراجا قرار است نیروهایش را توجیه کند، البته پلیس در میدان حاضر است و با برخی مصادیق برهنگی و بدپوششی برخورد می‌کند. لایحه به پلیس می‌گوید آن کسی که روسری سرش نیست را نیازی نیست دستگیر کنید و احراز هویت می‌کنید اما کسی که با لباس عریانی وارد جامعه شده، پلیس باید طبق قانون او را دستگیر کند. پلیس به طور کلی از میدان حذف نشده و حضور دارد اما روش‌ها هوشمندتر و کارآمدتر شده است

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار