| کد مطلب: ۱۰۷۱۸۶۶
لینک کوتاه کپی شد

تاکید امیر قطر بر جلوگیری از شکل گیری تنش در منطقه

امیر قطر در سخنانی در جریان دیدار با وزیر خارجه ترکیه بر ضرورت جلوگیری از گسترش دامنه درگیری ها در فلسطین اشغالی و تبدیل شدن آن به یک تنش منطقه‌ای تاکید کرد.

تاکید امیر قطر بر جلوگیری از شکل گیری تنش در منطقه

خبرگزاری «قنا» در این باره اعلام کرد که تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر امروز میزبان «هاکان فیدان» وزیر خارجه ترکیه بود.

برپایه این گزارش، در این دیدار روابط دوجانبه راهبردی میان دو کشور و راه های توسعه آن مورد بررسی قرار گرفت.

دو طرف همچنین درباره آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و به ویژه اوضاع در فلسطین اشغالی و نوار غزه گفت‌وگو کردند.

امیر قطر در این دیدار بر موضع ثابت دوحه مبنی بر محکومیت تمامی اشکال حمله به غیرنظامیان و ضرورت تلاش برای کاهش تنش تاکید کرد.

وی همچنین بر دور نگه داشتن غیرنظامیان از تبعات جنگ، ایجاد گذرگاه‌های امن برای امداد رسانی به غزه و همچنین تضمین جلوگیری از گسترش دامنه خشونت و جنگ به یک درگیری منطقه‌ای تاکید کرد.

فیدان پیش از این نیز با محمد بن عبد الرحمن آل ثانی، نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر دیدار و با وی درباره تحولات فلسطین گفت‌وگو کرده بود.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع تل آویو آغاز کردند و رژیم اسرائیل برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت غرب از اسرائیل به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای رژیم صهیونیستی در ادامه کشتار بی رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

 

منبع : ایرنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار