| کد مطلب: ۱۰۷۰۷۴۹
لینک کوتاه کپی شد

دولت علاقه به انتصاب صداوسیمایی‌ها دارد

چه خبر از شرکت هرمزگان مجری جدیدالدولتی شده؟

گویی نسبت نزدیکی میان صداوسیما و انتصاب‌های دولتی برقرار است! چرا که مجری‌های زیادی از صداوسیما سوار اتوبوس پاستور شدند و دیگر به جام‌جم بازنگشتند.

جالب اینجاست که عملکرد برخی از این مجری‌ها به نحوی نبود که مورد رضایت صاحبنظران قرار گیرد. به همین علت برخی از آنها مانند عبدالملکی مجبور به استعفا از وزارت شدند و به بخش های دیگر در دولت رفتند و برخی دیگر هم سکوت کردند.

*جدیدترین انتصاب مجری در دولت

اخیرا خبر انتصاب محمدحسین صیرفی نفیس، مجری شبکه قرآن به‌عنوان عضو هیات‌مدیره شرکت ملی نفتکش منتشر شده است. برخی او را مداح معرفی می‌کنند. انتصاب افراد غیرمتخصص در شرکت ملی نفتکش که یکی از حساس‌ترین شرکت‌های نفتی محسوب می‌شود؛ موجب شوک جامعه نفتی ایران شده است‌. شاید جالب باشد بدانید مجری شبکه قرآن جایگزین حسین علایی، نخستین فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران شده است. گفته می‌شود ظاهرا نام صیرفی نفیس در دو شرکت ثبت شده است یکی شرکت سیمرغ آهنینن ایرانیان که او از سال 95 تا 97 فعال در آن حضور داشته است. نکته قابل تامل آنکه این شرکت در سال 89 یعنی زمان ریاست جمهوری احمدی‌نژاد ثبت شده است. نام شرکت دیگر «کشتیرانی دریانورد کیش» است و صیرفی مدیرعامل بوده است. جالب اینجاست که مجتبی دزفولی نسب نایب‌رئیس هیات‌مدیره این شرکت، درسال 90 که احمدی‌نژاد بر سر کار بود به‌عنوان سرپرست روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس منصوب شد. از نیما ولی‌زاده‌‌چاری هم تنها یک کتاب با عنوان «عوامل موثر بر بیش اطمینانی مدیریتی در پیش‌بینی سود» منتشر شده است که عضو هیات‌مدیره این شرکت است و دیگر اعضای هیات‌مدیره همین شرایط را دارند. این شرکت نیز در سال 87 یعنی دولت احمدی‌نژاد تاسیس شد و وضعیت فعال دارد. آدرس دفتر مرکزی این شرکت هم هرمزگان است و تهران نیست! بنابر آنچه گفته شد، مشخص نیست  فردی با این رزومه کاری چطور سر از صداوسیما و مجری‌گری در شبکه‌ای درآورد که ارتباطی با فعالیتش در صداوسیما ندارد!

 

*عبدالملکی بازنده میدان دولت

دو سال و اندی قبل یکی دیگر از مجریان صداوسیما به وزارت رسید. در اذهان هست که عبدالملکی در کسوت متخصص و مشاوره کسب‌وکار، در فصل دوم مسابقه «میدون» به‌عنوان یکی از داوران حضور داشت اما به یکباره به‌عنوان وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی معرفی شد. این انتصاب با انتقادات زیادی همراه بود چراکه عبدالملکی دارای رزومه مورد انتظار برای وزارت را نداشت . پیش‌بینی‌ها درباره عدم موفقیت او به حقیقت پیوست و چون او در نهایت به خاطر عدم موفقیتش و حاشیه هایی که ایجاد کرد، مجبور به استعفا شد. او در متن نامه خود به رئیس‌جمهور آورده که «برای افزایش هماهنگی در دولت استعفا می‌دهم و سرباز انقلاب و دولت باقی خواهم ماند.» دولت تمایلی به جدایی این مجری سابق نداشت بنابراین عبدالملکی دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی شد.

 

*خانعلی‌زاده چرا سمت گرفت؟

مهدی خانعلی‌زاده مجری دیگری بود که به مدیرعاملی سازمان منطقه آزاد کیش رسید. خانعلی‌زاده فارغ‌التحصیل مقطع دکتری در رشتۀ روابط بین‌الملل از دانشگاه علامه طباطبایی است که او را به‌عنوان مجری برنامه تلویزیونی اجتماعی، فرهنگی و سیاسی «بدون توقف» می‌شناسند. او همچنین به‌عنوان کارشناس در برنامه‌ «سیاست خارجی» از شبکه3 صداوسیما نیز ایفای نقش کرده است. خانعلی‌زاده دارای سابقه نویسندگی و مترجمی است و از جمله آثار او می‌توان به کتاب‌های «اروپا ۲۰۳۰»، «من ترسو نیستم»، «آن سوی میز» و «کریسمس در نیاوران» اشاره کرد.

 

*قالیباف یکسال دوام آورد

امید قالیباف هم  یکی دیگر از مجری های تلویزیون بود که خرداد سال گذشته با حکم سیدرضا فاطمی امین به‌عنوان مشاور وزیر در امور رسانه و سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت منصوب شد. او نیز چندی بعد از استیضاح وزیر صمت که منجر به برکناری‌اش شد، در تاریخ 30 خرداد 1402 در صفحه شخصی توییتر خود نوشت: «ماموریت یک‌ساله من به‌عنوان سخنگوی وزارت صمت پایان یافت. تلاش کردیم در این مدت با تعامل سازنده با تمام رسانه‌ها پاسخ اعتماد دکتر فاطمی امین را بدهم.» امید قالیباف مجری برنامه‌هایی مانند گفت‌وگوی ویژه خبری و میز اقتصاد بود. حکم سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز که برای قالیباف صادر کرد، بدین شرح است: «نظر به شایستگی، تعهد و تجارب ارزنده جنابعالی، به موجب این حکم به سمت «مشاور وزیر در امور رسانه و سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت» منصوب می‌شوید. انتظار می‌رود با همگرایی همه بخش‌های مرتبط در وزارت صنعت، معدن و تجارت و سایر سازمان‌های حاکمیتی در خدمت به مردم و کسب‌وکار‌ها کوشا باشید. توفیق جنابعالی را از خداوند علیم و حکیم و حضرت، ولی‌عصر (روحی فداه) خواستارم.»

 

*مجری تندرو کجاست؟

در سال 1400 هم علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو و رئیس شورای موسسه گنجینه ملی آب ایران در حکمی «محمدحسین رنجبران» را به ریاست گنجینه ملی آب ایران منصوب کرد. «گنجینه ملی آب ایران» مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است که به‌منظور حفظ ارزش‌ها، فرهنگ و تمدن غنی و گرانبهای گذشتگان کشور و ارائه تلاش بی‌وقفه آنان در استفاده هرچه مفیدتر از آب تشکیل شده است. محمدحسین رنجبران که ریاست گنجینه ملی آب را عهده‌دار شده، سابقه مدیرکل سابق روابط عمومی سازمان صداوسیما و وزارت رفاه و تأمین اجتماعی و سردبیری و تهیه‌کنندگی و اجرای چند برنامه گفت‌وگومحور رسانه‌ملی را در کارنامه کاری خود دارد. رنجبران مجری مناظرات انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ بود. محمدحسین رنجبران یکم شهریورماه سال ۱۳۹۶ شمسی با حکم دکتر علی عسگری، رئیس صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان مدیرکل روابط عمومی این سازمان منصوب شد. وی مدتی مدیر گروه اجتماعی و مستند شبکه قرآن نیز بود. البته با تغییر رییس صدا و سیما و روی کار آمدن تیم پیمان جبلی، او از صدا و سیما بیرون ‌آمد که هنوز دلایل آن به روشنی عنوان نشده ولی اختلاف رنجبران با تیم جبهه پایداری را علت اخراج او از صداوسیما عنوان کردند.

 

منبع : آرمان ملی
خبرنگار : مطهره شفیعی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار