| کد مطلب: ۱۰۷۰۵۶۲
لینک کوتاه کپی شد

«آرمان‌ملی» احمدی‌نژاد هراسی اصولگرایان را بررسی می‌کند

دلشوره بازگشت معجزه هزاره سوم

دلشوره بازگشت معجزه هزاره سوم

   آرمان ملی- احسان اسقایی: 18 سال از توصیه‌ها و هشدارهای اصلاح‌طلبان در مورد محمود احمدی‌نژاد گذشت. آن موقع و سالهای بعد، برخی اصلاح‌طلبان همواره این ادعا را مطرح می‌کردند که محمود احمدی‌نژاد به همراه یارانش یعنی رحیم مشایی و بقایی هرسه از پیروان مرحوم حلبی بنیانگذاران انجمن حجتیه هستند که بنیانگذار ‌انقلاب اسلامی ضمن مخالفت با فعالیت آنان به انقلابیون 58 توصیه کرده بود که از افرادی نزدیک به این تفکر در مناسب کشوری استفاده نشود اما در آن زمان کسی به هشدار اصلاح‌طلبان وقعی نمی‌نهاد و با گذشت ایام و زمانی که احمدی‌نژاد در کنار بقایی در حرم شاه‌عبدالعظیم تحصن کرد اصولگرایان یکی یکی علیه او اعلام موضع کردند و مسیر خود را صد و هشتاد درجه از محمود احمدی‌نژاد جدا نمودند. با این وجود سفر اخیر او به خارج از کشور و عدم اعلام موضع از سوی رئیس‌جمهور سابق در مورد حملات صهیونیست‌ها به غزه موجب شده بسیاری در مورد تحرکات وی هشدار دهند؛‌ از جمله کریمی اصفهانی یکی از چهره‌های اصولگرا که البته قبلا حامی او بود.

 از علیه اسرائیل تا سکوت در برابر صهیونیست‌ها

 در خاطر داریم زمانی که محمود احمدی‌نژاد به سازمان ملل رفت چه مواضع سنگینی را علیه رژیم اسرائیل اعلام کرد؛ او صراحتا از نابودی این رژیم از تریبون رسمی سازمان ملل سخن گفت و اعلام موضع او موجب شد عملا اسرائیلی‌ها بتوانند یک حاشیه امن برای خود در نزد افکار عمومی جهان ایجاد کرده و به نوعی جنایت‌های خود را علیه مردم فلسطین توجیه کنند. این درحالی است که تمامی روسای جمهور قبل از وی زمانی که به سازمان ملل رفتند از حقوق مردم فلسطین و لزوم توجه جهانیان به اقدامات ظالمانه تل‌آویو علیه فلسطینی‌ها تاکید کردند اما استفاده از واژه‌هایی غیر دقیق علیه رژیم اسرائیل توسط او موجب شد صهیونیست‌ها یک کارزار رسانه‌‌ای علیه ایران ایجاد کنند وفشارهای مختلف علیه تهران در زمینه حقوق بشر، هسته‌ای و موشکی را رهبری کنند. سیاست خارجی آن روزهای ایران تنها در همان شعار احمدی‌نژاد متمرکز بود به طوری که اروپایی‌ها از ایران فاصله گرفته و شرایط نامطلوبی براقتصاد ایران در نتیجه تحریم‌های بین‌المللی حاکم شد. این روزها اما سکوت احمدی‌نژاد در برابر جنایات صهیونیست‌ها یک علامت سوال بزرگ را در ذهن‌ها ایجاد کرده است. به راستی زمانی که روسای جمهور ایران اعم از فعلی و سابق، به حمایت از حماس برخاسته‌اند چرا احمدی‌نژاد سکوت کرده است. از دو جهت می‌توان سکوت احمدی‌نژاد را تحلیل کرد. او همین چند روز پیش زمانی که قصد سفر به خارج از کشور را داشت و به دلایل امنیتی با خروج او مخالفت شد، ایستاد تحصن کرد و پاسپورت خود را گرفت و از ایران رفت. او در یک بازه زمانی چند ساعته به راس اخبار ایران بازگشت و تا چند روز اقدام او مورد رصد رسانه‌ها قرار می‌گرفت و به نوعی احمدی‌نژاد توانست دوباره خود را مطرح کند. اکنون نیز می‌توان سکوت او را در مورد فلسطین و غزه بر همین پایه تحلیل کرد. او که توانسته بود خود را ضد اسرائیلی‌ترین مسئول در ایران معرفی کند اکنون سکوت کرده است تا چرایی سکوت وی یک مارپیچ چند وجهی را در ذهن‌ها ایجاد کند که آیا احمدی‌نژاد موضع دیگری غیر از موضع سیاستمداران ایران در برابر حماس دارد؟ آیا احمدی‌نژاد از افکار گذشته خود عدول کرده است؟ یا اینکه اساسا شاید احمدی‌نژاد در پشت اقدامات رسانه‌ای ایران علیه رژیم اسرائیل است؟ تمام این موارد به علت سکوت او به ذهن‌ها نشسته و او در پس این سکوت در کمتر از 20 روز توانسته دوباره به راس رسانه‌های ایران بیاید. 

 احمدی‌نژاد هراسی

 اینکه برخی معتقدند احمدی‌نژاد خطرناک است و باید او را کنترل کرد هم دقیقا در راستای ترند سازی احمدی‌نژاد در رسانه‌هاست چرا که او هیچ‌گاه فردی خطرناک نبوده است و فقط در مقاطع مدنظر، فعال می‌شود. در یاد داریم با وجود اینکه احمدی‌نژاد خود ابداع کننده شرایط تحریم در ایران بود و تحریم‌های بین‌المللی محصول نگاه وی به جهان بود زمانی که وضعیت اقتصادی کشور در اواخر دولت روحانی به علت خروج ترامپ از برجام، در شرایط سختی قرار گرفت، از خلوت بیرون آمد و با نطق‌های مختلف خود علیه روحانی و مذاکره کنندگان موضع گرفت و در آن زمان خود را به نمودی از مخالفان تفکر روحانی و اصلاح‌طلبان تبدیل کرد اما به محض اینکه ابراهیم رئیسی بر کرسی روحانی تکیه داد به رغم اینکه دلار جهید، نقدینگی بال‌های خود را بر اقتصاد کشور گشود و تورم بی‌سابقه شد و ده‌ها چالش برای فعالان اقتصادی و مردم ایجاد شد و تتمه سفره‌های مردم نیز کمرنگ و کمرنگ‌تر شد اما هیچ‌گاه علیه ابراهیم رئیسی و حتی وزرای او موضع نگرفت. از این رو می‌توان تحلیل کرد که احمدی‌نژاد در هر زمانی که باید حرف بزند، به سخن در می‌آید!

 مواظب احمـــدی‌نژاد باشیم؛ از بنی‌صدر خطرناکتر است

 با این وجود هر از گاهی برخی از اصولگرایان مخالف او از فعال شدنش و حتی رسانه‌ای شدن نامش به وحشت می‌افتند. به طوری که کریمی اصفهانی از اصولگرایان شناخته شده که البته از مخالفان فعلی احمدی‌نژاد هم هست در ارتباط با فعال شدن مجدد وی هشدار داده است. اصفهانی در مورد رییس دولتهای نهم و دهم گفت: احمدی‌نژاد سعی‌اش بر این است با فرافکنی، حریم‌هایی را که درکشور وجود دارد بشکاند و این یک نقص است. متاسفانه، اسناد و مدارک بسیار زیادی است که ایشان در دستگاه دیپلماسی و قضائی هم دست برده است. به نظر می‌رسد که الان زمان آن رسیده که با توجه به دست بردنی که آقای احمدی‌نژاد در دستگاه قضا و دیپلماسی داشته وی را مهار کنند. انسانی که هر چند وقت یک بار دبی و خارج از کشور می‌رود و در فرودگاه مردم را تحریک می‌کند که اجازه دهند از مملکت برود باید مهار شود، نظام یک حساب و کتابی دارد. من معتقدم آقای احمدی‌نژاد یک موجود واقعا خطرناکی است، من بار‌ها هم این را عرض کرده‌ام که خطر آقای احمدی‌نژاد با سبک و سیاقی که دارد به مراتب از مساله بنی‌صدر که آن جنایت را کرد، سنگین‌تر است، ولی نمی‌دانم چرا نظام تعلل می‌کند و چرا دستگاه نظام با او برخورد نمی‌کند. امروز ممکن است صدایش در نیاید، ولی من احتمال قوی می‌دهم که او بالاخره آدم بیگانگان است و اینکه چه زمانی زهرش را به نظام خواهد ریخت، هنوز معلوم نیست. ایشان امروز اینور و اونور دنیا دلار خرج می‌کند، آیا جایی نشسته‌اند بررسی کنند که این دلار‌ها از کجا می‌آید؟ آیا توانستند این مسائل مالی را رسیدگی و جمع و جور کنند؟ بالاخره نظام باید جلوی او را بگیرد. او هیچ نمایندگی و ماموریتی از نظام ندارد. 

 

منبع : آرمان ملی
خبرنگار : احسان اسقایی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار