| کد مطلب: ۱۰۶۸۷۵۰
لینک کوتاه کپی شد

مقام ترکیه ای: عملیات زمینی تنها گزینه ما نیست

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام ترکیه‌ای گزارش داد که عملیات زمینی ترکیه در سوریه تنها یکی از گزینه‌های آنکارا برای از بین بردن تهدیدات تروریستی است.

مقام ترکیه ای: عملیات زمینی تنها گزینه ما نیست

رویترز امروز پنجشنبه به نقل از این مقام وزارت دفاع ترکیه نوشت: تنها هدف ما از بین بردن سازمان‌های تروریستی است که تهدید برای ترکیه هستند. عملیات زمینی یکی از گزینه‌ها برای از بین بردن این تهدید است اما این تنها گزینه برای ما نیست.

اظهارات این مقام آنکارا در حالی است که ترکیه در روزهای اخیر در واکنش به یک حمله تروریستی در نزدیکی ساختمان‌های دولتی این کشور به مواضع گروه‌های شبه نظامی کرد در عراق و سوریه حمله کرده است.

روز یکشنبه صبح ۹ مهرماه یک حمله تروریستی در نزدیکی ساختمان وزارت کشور ترکیه رخ داد و دو مهاجم قصد داشتند مجاور مقر پلیس و در نزدیکی پارلمان در آنکارا بمب‌گذاری کنند.

پ.ک.ک همان روز در بیانیه‌ای مسئولیت عملیات تروریستی در نزدیکی این ساختمان در آنکارا را برعهده گرفت.

شب گذشته ارتش ترکیه اعلام کرد که ۲۲ هدف مرتبط با این گروه‌ها را در شمال عراق هدف قرار داده است.

یاشار گولر وزیر دفاع ترکیه چهارشنبه شب گفت که همه تاسیسات متعلق به پ. ک.ک در سوریه و عراق اهداف مشروع این کشور محسوب می‌شوند.

پ.ک.ک که از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان یک گروه تروریستی شناخته شده، حدود چهار دهه است که به صورت مسلحانه علیه دولت مرکزی آنکارا می‌جنگد.

 

منبع : ایرنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار