| کد مطلب: ۱۰۶۸۴۷۲
لینک کوتاه کپی شد

آمادگی ایران برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به آوارگان ‌قره‌باغ

«آرمن گریگوریان» دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان روز دوشنبه دهم مهر ماه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

آمادگی ایران برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به آوارگان ‌قره‌باغ

امیرعبداللهیان در این دیدار با ابراز خرسندی از روند روبه به رشد  مناسبات دو کشور، ابراز امیدواری کرد که با تسریع در اجرای توافقات، حجم مبادلات تجاری بین دو کشور به سطح هدفگذاری شده ۳ میلیارد دلار افزایش یابد.

وزیر امور خارجه تدوین سند جامع و بلندمدت همکاری برای دستیابی به چشم انداز مناسبات اقتصادی  و گسترش و تعمیق روابط را ضروری خواند.

امیرعبداللهیان با اشاره به سیاست اصولی و ثابت جمهوری اسلامی ایران دایر بر حفظ مرزهای بین‌المللی و تمامیت ارضی کشورها، بر ضرورت حل و فصل مسائل منطقه توسط کشورهای منطقه تآکید و چارچوب ۳+۳ را  سازوکار موثری  برای حل مسائل منطقه‌ای بدون مداخله قدرت‌های خارجی توصیف کرد.

وزیر امور خارجه همچنین بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به آوارگان قره‌باغ تأکید کرد.

دبیر شورای امنیت ارمنستان در این دیدار روند مناسبات اقتصادی دو کشور را روبه افزایش و در جهت دستیابی به هدفگذاری انجام شده از سوی طرفین ارزیابی کرد.

گریگوریان با  ابراز قدردانی از مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از تمامیت ارضی ارمنستان  از چارچوب مذاکراتی ۳+۳  استقبال و  اعلام کرد: ارمنستان مصمم است  مناسبات خود با جمهوری اسلامی ایران را گسترش و تعمیق بخشد و نقش ایران در تحولات قفقاز جنوبی و استقرار صلح پایدار، سازنده و مهم ارزیابی می‌کند.

امروز ۵۰ تن کمک‌های هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وارد ارمنستان شد.

 

منبع : فارس

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار