| کد مطلب: ۱۰۶۸۴۳۸
لینک کوتاه کپی شد

آتش‌سوزی مراتع کوهرنگ مهار شد

مسوول روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: آتش‌سوزی مرتعی منطقه قلعه سنگ شهرستان کوهرنگ با تلاش مردم و همیاران طبیعت مهار شد.

آتش‌سوزی مراتع کوهرنگ مهار شد

صادق علایی روز سه‌شنبه افزود: بر اثر این آتش‌سوزی ۲ هکتار از سطح مراتع منطقه قلعه‌سنگ شهرستان کوهرنگ تحت تاثیر آتش قرار گرفت.

وی از مردم چهارمحال و بختیاری خواست تا هرگونه تخلف در رابطه با جنگل‌ها و مراتع را با استفاده از سامانه ۱۵۰۴ و ۱۳۹ امداد جنگل و مرتع و یا اطلاع به یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان‌ها گزارش دهند.

مسوول اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری از اول سال تاکنون سرجمع بیش از ۲۰ هکتار از عرصه‌های این استان تحت تاثیر آتش قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون ۷۴۰ هزار هکتار وسعت استان شامل جنگل‌ها و مراتع متراکم و نیمه متراکم با تراکم پوشش بیش از ۲۵ درصد در شرایط بحرانی آتش‌سوزی قرار دارد که با اجرای طرح پهنه‌بندی و تعیین مناطق دارای خطر آتش‌سوزی بالا و تعیین این مناطق عوامل تسریع و وسعت سطح آتش‌سوزی را مدیریت و موجب کاهش خسارت به منابع طبیعی می‌شود.

یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از مساحت چهارمحال و بختیاری را مراتع و جنگل‌ها پوشش داده است که رقمی معادل ۸۶.۵ درصد از سطح این استان را شامل می‌شود.

 

منبع : ایرنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار