| کد مطلب: ۱۰۶۶۹۴۸
لینک کوتاه کپی شد

وزیر فرهنگ: بسترهای لازم را برای حمایت از هنرمندان آیینی فراهم می‌کنیم

آرمان ملی : وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تولید محتوای بیشتر در زمینه آثار آیینی از سوی هنرمندان و حمایت این نهاد گفت: معاونت امور هنری برنامه ویژه‌ای در این حوزه دارد و بسترهای لازم را در حمایت از کار هنرمندان فراهم می‌کنیم.

وزیر فرهنگ: بسترهای لازم را برای حمایت از هنرمندان آیینی فراهم می‌کنیم

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه تماشای موسیقی آیینی «سوگ شفق» در مرکز همایش‌های برج میلاد اظهارداشت: «سوگ شفق» کار بسیار فاخر و ارزشمندی است که اجرا شد و در این برنامه، ارکستر بسیار هماهنگ و در سطح بسیار عالی ظاهر شد.

وی گفت: خوانندگان نیز اجرای بسیار خوبی به تماشا گذاشتند. انتخاب اشعار نیز فوق العاده و هوشمندانه بود و این نگاه برگرفته از ایده آهنگساز اثر بوده است که توانسته اشعار قدیمی را در کنار اشعار جدید قرار بدهد و این تلفیق موجب شده اثر موسیقایی بسیار بدیع و کم نظیری شکل بگیرد.

اسماعیلی افزود: بر این اساس اجرای «سوگ شفق» بیانگر نویدی تازه در این حوزه است و با حضور این چهره‌های تحول آفرین، اتفاقات مبارکی در حوزه موسیقی شاهد خواهیم بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: مجموعه «سوگ شفق» به مناسبت اربعین حسینی بوده است و بیانگر همراهی جامعه موسیقایی کشورمان با تحولات جامعه و نبض فرهنگی جامعه و عمق ایمانی دینی جامعه است.

وی اظهارداشت: در مراسم اربعین امسال حدود ۷۰ درصد مردم، مشتاق زیارت اربعین بودند. بنابراین وقتی اکثریت قریب به اتفاق مردم ایران، عزادار حادثه کربلا و مصیبت عاشورا هستند، همراهی جامعه هنری با این تراز بالا، بسیار جای امیدواری دارد.

اسماعیلی با تقدیر از دست اندرکاران اجرای برنامه موسیقایی «سوگ شفق» درباره هدف از تولید و محتوای بیشتر در زمینه آثار آیینی از سوی هنرمندان و حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: به معاونت امور هنری تاکید کردیم برنامه ویژه‌ای برای تقویت این موضوع در نظر بگیرند. اهالی هنر بخش مهمی از جامعه تاثیرگذار ما هستند و در تولید کارهای متناسب با ایام مختلف خوش ذوق عمل می‌کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما نیز باید بسترهای لازم را در حمایت از کار این هنرمندان فراهم کنیم و قطعا با این دیدگاه اتفاق مبارکی رخ خواهد داد.

وی افزود: امسال، سال بی‌نظیری در حوزه هنرهای آیینی بود که پشت سر گذاشتیم. در همین ایام برنامه‌های مختلف موسیقایی در تالار وحدت، تالار رودکی و مجموعه برج میلاد با اجرای سبک‌های مختلفی از موسیقی آیینی برگزار شد و این نشان از شور، عشق و علاقه هنرمندان عزیز ما نسبت به مسائل مذهبی است.

اسماعیلی به اجرای آثار آیینی در بخش موسیقی شادیانه نیز اشاره کرد و گفت: در حوزه شادیانه‌ها و آیین‌های سور و شادی باید آثاری تولید شود و یکی از برنامه‌های مهم با همین نگاه و در این زمینه تقویت موسیقی مقامی و محلی است.

ویژه برنامه موسیقایی «سوگ شفق» به مناسبت اربعین حسینی به تهیه‌کنندگی انجمن موسیقی ایران و با مشارکت برج میلاد به مدت سه شب (۱۶ ،۱۷ و ۱۹ شهریور) در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار