| کد مطلب: ۱۱۱۳۰۸۶
لینک کوتاه کپی شد

رئیس اتحادیه صنف حمل و نقل کالاهای شهری در گفت‌وگو با «آرمان ملی» مطرح کرد:

خطری که مستاجران را تهدید می‌کند

آرمان ملی: باربری‌های غیرمجاز نه تنها می‌توانند مال و ناموس شما افرادی که مستاجر هستید و نیاز به باربری دارید را به خطر بیندازند که چند ده برابر آنچه با شما طی کرده‌اند را از شما اخذ می‌کنند و اگر شما حاضر به پرداخت نباشید، وسایلی از شما مثل یخچال را پایین نمی‌آورند و در واقع با نوعی گروکشی شما را وادار به پرداخت رقم مد نظرشان می‌کنند. اگر هم به اتحادیه‌های صنف مربوطه شکایت ببرید، عریضه‌تان راه به جایی نمی‌برد چراکه باربری‌های غیر مجاز در جواب اتحادیه صنف حمل و نقل کالاهای شهری که با آن‌ها تماس گرفته‌اند می‌گویند که شما چه کاره‌اید و ما زیر نظر اتحادیه شما نیستیم و راست هم می‌گویند و اینجاست که نیروهای انتظامی باید برای حفظ مال و ناموس شهروندان وارد عمل شوند و وظیفه رسانه‌های مستقلی چون «آرمان ملی» است که در این زمینه به شهروندان اطلاع‌رسانی کرده و مانع رخداد این اتفاق ناخوشایند برای شهروندان شوند.

خطری که مستاجران را تهدید می‌کند

اردیبهشت، فصل جابه جایی مستاجران است. مستاجرانی که با توجه به بالا رفتن هزینه‌های تمامی کالاها و خدمات، قطعا به اولین کاری که دست می‌زنند، جست‌وجو در فضای مجازی برای یافتن یک باربری ارزان است. یک جست‌وجوی ساده اما شما را با خیل عظیمی از باربری‌ها با شماره‌های متنوع مواجه می‌کند. با قیمتی ارزان با شما طی می‌کنند و زمانی که به مقصد می‌رسید، پولی را از شما می‌خواهند که در تصورتان هم نمی‌گنجد. علاوه بر آن خطراتی هم امنیت شما را تهدید می‌کنند.

در این فصل جابه جایی ضروری دانستیم با رئیس اتحادیه صنف حمل و نقل کالاهای شهری، گفت‌وگو کنیم تا مخاطبان باربری از مخاطرات یک اشتباه ساده و فریبنده آگاه شوند.

عارف مرادی، صحبت‌های خود را با ذکر یک نمونه ساده از مستاجری که شکایت خود را به اتحادیه آورده شروع می‌کند: به مستاجر گفته بودند بار را با یک‌میلیون و400 جابه جا می‌کنند و موقع خالی کردن ۳۸ میلیون درخواست کرده و بعد از چانه زنی به 30میلیون تومان، رساندند و مستاجر که از پرداخت پول امتناع کرد، یخچال او را پایین نگذاشتند تا برایشان واریز کرده و او که دستش به جایی نمی‌رسیده برای شکایت به اتحادیه آمده.

رئیس اتحادیه صنف حمل و نقل کالاهای شهری ادامه می‌دهد که «ما به این باربری‌ها، زنگ می‌زنیم می‌گویند شما چه کاره‌اید و ما زیر نظر شما نیستیم چون نه جا و مکانی دارند و چهار خط تلفن می‌گیرند با شماره‌های مختلف و آن را روی یک خط گوشی دایورت می‌کنند، مشتری متوجه نمی‌شود که چه اشتباهی می‌کند.

مستاجران به هیچ وجه این کار را نکنند

مرادی، بارها در این گفت‌وگو متذکر می‌شود که شهروندان به هیچ وجه نباید برای اسباب‌کشی، به فضای مجازی اعتماد کنند. او ضمن اینکه خواستار دقت بیشتر شهروندان برای حفظ مال و امنیتشان و نیز توجه بیشتر مسئولان و رسیدگی به این معضل جدی شده است، توضیح می‌دهد که تعداد افراد و موسسات بدون مجوز چندین برابر مجوزدارهاست؛ کسانی که به راحتی در فضای مجازی به تبلیغ خدمات خود پرداخته و چون متاسفانه در این زمینه هیچگونه اطلاع‌رسانی به شهروندان صورت نمی‌گیرد، مشکلاتی که هم برای صنف ما و هم شهروندان ایجاد شده است به هیچ‌وجه قابل چشم پوشی و بعضا جبران پذیر نیست.

اسنپ، دیوار و شیپور حق جابه‌جایی کالا را ندارند/ بهره کشی از اتباع افغان

این روزها شمار زیادی از شهروندان از خدمات اپلیکیشن‌هایی مثل اسنپ، دیوار یا شیپور استفاده می‌کنند. یکی از این خدمات جابه جایی بار است. از رئیس اتحادیه صنف کالاهای شهری دراین خصوص می‌پرسیم که آیا این‌ها هم زیر نظر اتحادیه‌اند.

مرادی توضیح می‌دهد که «اسنپ به هیچ‌وجه حق جابه‌جایی کالا را ندارد و زیر نظر اتحادیه نیست. کار اصلی اسنپ جابه‌جایی مسافر است. درمورد دیوار و شیپور هم همین طور است؛ این‌ها یک کد ملی می‌گیرند و شهروندان دقت نمی‌کنند که این‌ها آیا دفتر و مکان خاصی دارند یا نه و آیا مجوز دارند یا خیر و بعد با مشکلات جدیِ بعضا غیر قابل جبران مواجه می‌شوند.

اگر شما این روزها جابه جایی داشته باشید حتما متوجه شده‌اید که شمار زیادی از باربران اتباع افغان هستند و مرادی به  بکارگیری اتباع افغان توسط این شرکت‌ها و موسسات غیرمجاز اشاره می‌کند که آن هم در جهت منافع بیشتری برای باربران می‌داند.

ماشین‌های فرسوده باربری در شهر خطرآفرینند!/ طرح جایگذاری نمی‌دهند

از رئیس اتحادیه صنف حمل و نقل کالاهای شهری در خصوص سایر مشکلاتی که واحدهای صنفی دارند می‌پرسیم و او بحث ناایمن و از کارافتاده بودن ماشین‌های مورد استفاده توسط واحدهای صنفی را مطرح می‌کند؛ او می‌گوید که ماشین‌های صنف آن‌ها همه فرسوده‌اند و متاسفانه طرح جایگزینی به آن‌ها نمی‌دهند و این هم نکته‌ایست که از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه اموال و وسایل شهروندان با این خودرو‌ها جابه‌جا می‌شود ضمن این‌که جان و امنیت رانندگان و کارگران هم با مخاطره مواجه می‌شوند.

شکایت راه به جایی نمی‌برد/ هیچ دادگاهی مانع فعالیت غیر مجازها نمی‌شود

صاحبخانه‌ها جابه‌جا نمی‌شوند، کسی که مستاجر است و به زحمت خرج خانواده خود را تامین می‌کند باید اسباب‌کشی کند. این را مرادی، رئیس اتحادیه صنف حمل و نقل کالاهای شهری، می‌گوید و در ادامه توضیح می‌دهد که «من سال گذشته در خصوص مشکلاتی که در این زمینه برای واحدهای صنفی ما و شهروندان ایجاد می‌شود به قوه قضائیه، پلیس فتا، اماکن، سازمان حمایت و... رفته و جوابی نگرفته‌ام و هیچ دادگاهی هیچ حکمی به من نمی‌دهد که من مانع فعالیت‌های اینها بشوم.

او در پایان، بار دیگر تاکید می‌کند که «اولا فضای مجازی جای امنی برای جابه‌جایی و اسباب‌کشی اثاث خانه نیست دوم؛ بحث حفاظت از ناموس و امنیت مطرح است و در خانه مشتری با وسایل خصوصی و شخصی مردم سر و کار دارند و ما نمی‌توانیم تضمین کننده حراست از ناموس مردم باشیم. سه نفر یک خاور می‌گیرند و در خانه مردم می‌ریزند و هرچه بخواهند جمع کرده و می‌برند!»

توصیه او در فصل اسباب‌کشی، به مخاطبی که این مطلب را می‌خواند این است که از راه فضای مجازی به هر باربری بدون مجوزی اعتماد نکنند تا بعدا گرفتار مشکلات بعضا لاینحلی نشوند. اما از کجا بفهمیم که مجوز دارد یا نه؟ مرادی می‌گوید که شهروندان باید به سایت اتحادیه بروند؛ https: //ehkt. ir/

منبع : آرمان ملی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار