| کد مطلب: ۱۱۱۱۶۶۴
لینک کوتاه کپی شد

بزدلی رژیم صهیونیستی

کلیپی این روزها در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود که جالب توجه است. در این کلیپ سازنده به دنبال این موضوع رفته است که واژه «بزدل» از کجا آمده است.

 حتما خیلی‌ها مثل بنده از ریشه این واژه بی‌خبر هستند. در کلیپ مذکور بزهایی به نمایش درمی آیند که وقتی از موضوعی می‌ترسند همانجا بی‌حرکت شده و خشک‌شان می‌زند و می‌افتند. سازنده کلیپ مدعی است که واژه «بزدل» دقیقا از روی همین گونه عجیب از بزها ساخته شده است. البته بنده محتوای این کلیپ را نمی‌توانم تایید کنم و بگویم این ادعا علمی و سابقه صحیحی دارد ولی به هرحال محتوای جالبی بود.

جالب این است که این کلیپ برای من یادآور رفتارهای رژیم صهیونیستی قبل از حمله ایران است. این رژیم طی روزهای گذشته و به دنبال گمانه زنی‌های جدی رسانه‌های غربی همانند همان بز معروف عمل می‌کند. گزارش‌هایی که از سرزمین‌های اشغالی منتشر می‌شد ترس به جان ساکنان این سرزمین و مسئولان‌شان انداخته بود به طوریکه قادر نبودند به زندگی عادی و سابق خود بازگردند. رسانه‌های عبری زبان از جمله یدیعوت آحارونوت و کانال 12 عبری زبان گزارش دادند تهدید ایران  در پاسخگویی جنایت اخیر در سوریه علیه کنسولگری جمهوری اسلامی باعث شده کل اراضی اشغالی از ترس پاسخ ایران فلج شود. رسانه‌های عبری زبان افزودند که ارتش اشغالگر اسرائیل در حال افزایش وضعیت آماده‌باش است و خاطرنشان کردند که «سربازان عادی و ذخیره از یگان‌های خاصی که قصد سفر داشتند، اخطار لغو سفر دریافت کردند.» این رسانه‌ها افزودند، این دستور جدید در پی ترس از هدف قرار گرفتن افسران و سربازان در خارج از اراضی اشغالی است. می‌توانیم اینگونه نتیجه گیری نماییم که تهران تاکنون در قبال این رژیم سیاست درستی را اتخاذ کرده و چه بسا همین با تاخیر انجام دادن وعده انتقام و ترس آن کمتر از اصل انتقام برای سرزمین‌های اشغالی تبعات سیاسی، نظامی، اجتماعی و فرهنگی نداشته  است.

 

 

*دکتر حسن عبدلیان پور

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه فضائیه

 

منبع : آرمان ملی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار