| کد مطلب: ۱۰۸۸۵۱۴
لینک کوتاه کپی شد

حاج قاسم زنده است

شهادت مظلومانه جمعی از هموطنان عزیزمان در دیار کرمان که برای بزرگداشت و ادای احترام بر مزار حاج‌قاسم گرد هم آمده بودند عمیقا حزن اندوه همه ایرانیان و آزادیخواهان جهانیان را برانگیخت.

 تصاویر دلخراش شهادت بیش از 84 نفر از زنان و کودکان و کسانی که نظامی نبوده‌اند و مظلومانه به شهادت رساندند دل هر انسانی را به درد می‌آورد.این جنایت تروریستی، گویای اوج رذیلت و دنائت دشمنان ملت ایران و نیز توسل آنان به روش‌های جنایت‌آمیز به امید واهی خروج از بحران خودساخته ای است که در آن گرفتار آمده‌اند.این اتفاق کور نشان داد که تروریسم چه سطحی از خشونت را با خود به همراه دارد‌ و میدان‌داران مبارزه با تروریسم ، چه سهم مهمی در آرامش جوامع دارند. حاج قاسم از جمله آن مبارزان انقلابی است که همواره آورنده امنیت و آرامش برای منطقه در برابر جولان تروریست‌ها بود؛ مردی که با اخلاص تمام ، ایمان و ‌عشق سرتاسر به ولایت ، عمر شریف خویش را وقف دفاع از و‌طن و ناموس انسان‌های بی‌گناه در عراق ‌‌سوریه ، فلسطین ، یمن و امنیت کشور عزیزمان ، در برابر تهدید تکفیری های داعش و‌ هم‌ مسلکانش کرد. در ایامی که زنان و ‌کودکان ایزدی در برابر تروریسم داعش تنها مانده بودند حاج قاسم با ایمانی عمیق و اراده‌ای استوار مأمن و امنیت بخش انسان‌های بی‌گناه شدند.تقارن زمانی ‌‌مکانی حادثه تروریستی کرمان با چهارمین سالگرد شهادت قهرمانانه حاج قاسم به نوعی نشان از این دارد که دشمن چه میزان از مکتب حاج قاسم و نام او ترس و‌ وحشت دارد. قاسم سلیمانی با شهادتش، حیاتش موثرتر و پررنگ‌تر شده است. امروز قاسم سلیمانی با قدرت در نبرد کنونی محور مقاومت حاضر است. حمایت از جنبش‌ها و کشورهای محور مقاومت از نتایج تلاش حاج قاسم بود. از علامت‌های اخلاص شدید حاج قاسم این بود که تلاش کرد همه جنبش‌های مقاومت به خودکفایی برسند. در فلسطین بخصوص بعد از ۲۰۰۰، از همه جنبش‌ها به‌خصوص حماس و جهاد اسلامی حمایت کرد از آموزش گرفته تا …موفقیت‌های امروز در غزه، نتیجۀ سال‌ها کار و تلاش پیگیرانه جنبش‌های فلسطینی است که حاج قاسم و نیروی قدس هر کمکی توانستند به آنها کردند.مهم تر از همه ادامه این مسیر و باور مردمی به گفتمان حاج قاسم است که برای دشمن قابل هضم نیست بر همین اساس عملیات تروریستی کرمان نشان از درماندگی و استیصال دشمن دارد.نباید از نظر دور داشت که هدف اصلی دشمنان انقلاب اسلامی تضعیف پایه‌های امنیت و اعتماد عمومی و اختلاف انگیزی در کشور است. دشمن به خوبی متوجه این واقعیت شده که عنصر حیات بخش انقلاب و‌ نظام اسلامی آرمان‌های مقدس و‌ متعالی آن نظیر دفاع از حق مظلومان مقابله با سلطه‌گران است ‌‌چه بسا اسوه و‌ نماد عملی این آرمان‌ها حاج قاسم بود. برای همین دشمن از برگزاری مراسم و‌ بزرگداشت برای این مرد بزرگ واهمه دارد ‌‌با اقدام خبیثانه از حضور خودجوش و همدلانه مردم جلوگیری کرد اما نباید فراموش کرد که قدرت ایمان ‌، بالاترین قدرت است ‌چه بسا اقدام‌ بزدلانه دشمن بر عمق محبت و ‌دلدادگی بیشتر به مکتب حاج قاسم می‌افزاید.این یکصدایی و‌ اتحاد، تولید قدرت برای کشور در برابر دشمنان می کند.

اظهار همدردی همه ایرانیان از هر قوم ‌نژاد و‌ آیینی نسبت به حمله تروریستی کرمان خود گویای این حقیقت است. که عنصر قوام بخش این نظام اتحاد و‌ همدلی و باور انقلابی مردم است البته انتظار می‌رود سازمان  ملل متحد و نهادهای بین المللی در راستای آرمان و منشور ذاتی خود به وظایف خود در پیشگیرانه و محکومیت این حادثه و کمک به شناسایی عاملان و آمران ، این نوع اقدامات کورکورانه گام‌های اساسی برداشته شود.

 

 

امیر محمود گودرزی

استاد حوزه و دانشگاه و تحلیلگر سیاسی

 

منبع : آرمان ملی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار