| کد مطلب: ۱۰۷۹۲۰۱
لینک کوتاه کپی شد

چرا عضو جبهه پایداری از تلگرام فیلتر شده استفاده می‌کند؟

رسایی به اصولگرایان هم رحم نمی‌کند

آرمان ملی- مطهره شفیعی: برخی اصولگرایان در انتخابات مجلس ردصلاحیت شدند که موضوع عجیبی نیست اما افرادی مانند حمید رسایی پس از ردصلاحیتش تلاش می‌کند تا وحدت اصولگرایان شکل نگیرد یا تردیدهایی درباره آنها ایجاد می‌کند.

رسایی به اصولگرایان هم رحم نمی‌کند

به‌عنوان نمونه در صفحه تلگرامش که البته طبق قانون فیلتر است، تصویری از روزنامه کیهان که تیتر آن این بود: «امام: اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود را در کنار تصویر محمدرضا باهنر قرار داد و به نقل از او نوشت: حتی من قدری تردید دارم که امام گفته باشند اسرائیل باید از بین برود. یک زمانی هم در شورای دفاع بحث شد که این، موضع نظام جمهوری اسلامی باشد یا نه؟ که حضرت امام (ره) فرمودند بگویید نه، بعضی از اصول و ساختارهای نظام جمهوری اسلامی باید اصلاح و تجدیدنظر بشود. این یعنی جمهوری دوم، این خیانت است که چون باهنر می‌خواهد رای بیاورد، رقبایش را حذف کنیم.» اما توضیح رسایی در زیر این دو تصوی قابل تامل است. او نوشته: «این روزها بازهم بحث وحدت در زبان برخی‌ها ترند شده، وحدت‌شکنی هم که از قبل جرم و گناهی غیر قابل بخشش بود! واقعیت اما این است که ما با برخی اصولگرایان حتی در آرمان فلسطین و نابودی اسراییل هم وحدت و اشتراک نظر نداریم تا چه برسد به انتخابات و لیست مشترک و...» مشخص است که رسایی از تایید صلاحیت سایر اصولگرایان و ردصلاحیت خودش ناراحت است.

*دفتر رسایی کجاست؟

او روزی هم از برنامه خود پرده‌برداری کرد و نوشت: «انتشار اسامی کاندیداهای انتخابات مجلس به‌همراه سوابق آنها توسط وزارت کشور منعی ندارد. اما چرا منتشر نمی‌شود ولی یک ائتلاف سیاسی با رانت به آن دست‌ می‌یابد و با کاندیداها ارتباط می‌گیرد!؟ ما هم برای برنامه‌ریزی به این لیست نیاز داریم. اگر کاندیدا هستید یا از کاندیداها اطلاع دارید، اطلاعات خودتان را به اینجا اعلام کنید: Daftar_rasaee@» جالب است که نشانی او اشاره به دفتر رسایی دارد. او چه دفتری دارد و مشغول چه کاری است؟ شاید منظوراو دفتر نشریه 9 دی است اما چرا از آنجا به‌عنوان دفتر خودش یاد می‌کند؟

*متهم کردن مسئولان به ناتوانی در کنترل فساد

رسایی ناراضی است و دامنه انتقادات خود را به مسئولان هم کشاند و در این راستا اقدام به انتشار یادداشتی کرده که در آن آمده است: «با بررسی تاریخ گذشته، به‌راحتی پی خواهیم برد که عده‌ای از مسئولان در سطوح مختلف، نفاق داشته و با عملکرد منافقانه خود منشا آسیب‌های ویران کننده و جبران‌ناپذیری در زمینه‌های گوناگون از جمله حوزه‌های فرهنگی بوده‌اند و چهره واقعی بسیاری از آنها بعد از ایام مسئولیت‌شان نمایان گشته است.» و در ادامه به بحث حجاب پرداخته و نوشته است: «قطعا در به‌وجودآمدن و گسترش فساد در جامعه عوامل متعددی نقش دارند از جمله: توطئه‌ها و تلاش‌های شبانه‌روزی دشمنان، فضای مجازی بی‌در و پیکر، عملکرد خانواده‌ها در تربیت فرزندان، و... اما در این بین نباید از نقش پررنگ نفاق برخی مسئولان غفلت کرد. آیا مسئولان مربوطه سرعت و شدت گسترش فساد و بی‌بند و باری در جامعه را نمی‌بینند؟! آیا از وجود قوانین بازدارنده در این زمینه بی‌خبرند؟! آیا از اوامر و تاکیدات امامین انقلاب در این عرصه بی‌اطلاعند؟! قطعا چنین نیست. آنها خوب اطلاع دارند. پس چرا هیچ  کاری نمی‌کنند و با نوع عملکرد خود به گسترش و عادی‌سازی فساد در جامعه دامن می‌زنند؟ چرا نسبت به افزایش فاجعه بار فساد و عادی‌سازی آن در جامعه بی‌تفاوتند؟! نفاق مسئولان در طول تاریخ وجود داشته، قطعا در زمان حاضر نیز وجود دارد. آینده، صحت این ادعا را اثبات خواهد کرد.»

*رفتارهای دوگانه در قبال ردصلاحیت

رفتارهای رسایی در قبال ردصلاحیتش دوگانه است. او دی 94 در واکنش به ردصلاحیتش در یادداشتی با عنوان «کلید روحانی بازهم داس شد و هیأت اجرایی دولت، حمیدرسایی را ردصلاحیت کرد!» ادعا کرد: «برخی چهره‌های سیاسی که در فتنه و کودتای سال ۸۸ نقش جدی داشته‌اند، از جمله فردی که در محل تحت مدیریت وی اسلحه کشف شده بود و در استعلامات ارائه شده توسط مراکز همین دولت، صلاحیت آنها برای انتخابات رد شده است، توسط فرمانداری تهران تأیید شده‌اند!» در آن مقطع معاون سیاسی و انتظامی وقت فرمانداری تهران در واکنش به اظهارات رسایی پس از احراز نشدن صلاحیتش در هیات اجرایی شهرستان تهران گفت: «من دو جلسه مفصل با آقای رسایی داشتم و همه نکات را برای ایشان تشریح کردم و اکنون تعجب می‌کنیم که چرا چنین اظهاراتی را مطرح کرده است.» اما امسال که ردصلاحیت شد، اشاره‌ای به نقش نهادهای مسئول نکرد و به‌راحتی از کنار آن گذشت.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار