| کد مطلب: ۱۰۷۸۲۸۶
لینک کوتاه کپی شد

شباهت‌های ضرغامی به احمدی‌نژاد

اظهارات حاشیه ساز عزت دولت

آرمان ملی – مطهره شفیعی: برخی اظهارات و اقدامات وزیر میراث فرهنگی وگردشگری تناسبی با ادعاهای رئیس دولت و دیگر مردان او ندارد و بیش از همه به آنچه شباهت دارد که برخی دولتمردان نهم و دهم بدان معتقد بودند.

اظهارات حاشیه ساز عزت دولت

چندی پیش «فارس» نوشت: بیش از ۴هزار نفر از مخاطبان فارس در پویشی با عنوان «برای اظهارات ضرغامی چاره‌ای بیندیشید» خواسته‌اند تا دولت یا مجلس به این موضوع ورود کند.

*حاشیه جدید ضرغامی درباره آواز زنان

عزت‌ا... ضرغامی اخیرا هم اظهارات قابل تاملی داشت. او در برنامه «به افق فلسطین» از خوانندگی زنان در رسانه‌ملی حمایت کرد و گفت: «خواندن زن بر مبنای فتوای رهبر معظم انقلاب، تنها شرطش [عدم] اضلال عن سبیل‌ا... است و تشخیص آن بر اساس عرف است و هیچ تبصره‌ای نداد؛ لذا اگر خانمی خوانندگی می‌کند اگر آن مصادیق در آن نباشد مشکل شرعی ندارد، چه اینکه در تیتراژ سریال «مختار» هم از خواننده‌ زن جنوبی استفاده کردیم. آنچه ضرغامی بیان کرد، با دیدگاه احمدی‌نژاد برابر است. رئیس دولت نهم هم معتقد بود «مگر قانونی درباره منع زنان از خوانندگی داریم؟» مصاحبه‌گر پاسخ می‌دهد: «منع فقهی داریم» و آن‌وقت احمدی‌نژاد در پاسخی کوتاه اما پرمحتوا و عجیب اظهارکرد: «پس قانون نداریم.» مشایی دست راست احمدی‌نژاد هم بیگانه با حواشی این موضوع نبود. در اذهان بسیاری دف‌زنی زنان در دولت احمدی‌نژاد ثبت شده است. در آن زمان ایرنا نوشت: «برخی هست که در افتتاحیه دومین همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در گردشگری ایران در سال 87 بود که 10  زن سیاه‌پوش که در ردیف نخست آنها یک زن به‌طور انفرادی قرآنی را در یک سینی حمل می‌کرد، همزمان با قرائت اسماالهی توسط قاری بین‌المللی شروع به نواختن دف کردند. نکته قابل تامل حضور و سکوت مشایی در آن مراسم بود تنها مهدی جهانگیری معاونت سرمایه‌گذاری و طرح‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استعفا داد. پیش از آن هم ادعای حضور مشایی در مراسم رقص و آوازخوانی زنان در ترکیه منتشر شد و سعید ابوطالب که در آن برهه نماینده مجلس بود، گفت: «من خودم فیلمسازم. می‌توانم تشخیص دهم این فیلم مونتاژ است یا نه. متاسفانه در اصالت فیلم هیچ تردیدی نیست.»

*حاشیه‌های وزیری که رئیس بود!

ضرغامی سال‌ها رئیس سازمان صداوسیما بود و به‌خوبی می‌دانست که پخش صدای زنان یا تسهیل عدم رعایت کامل حجاب خانم‌هایی که تصویرشان به نمایش در می‌آید قابل پذیرش نیست اما پس از خروج از جام‌جم و حضور در پاستور مواضعی اتخاذ کرد که قابل مقایسه با رویکردهای قبلی او نیست و سبب انتقاد بسیاری از همراهان گذشته‌اش شده است. نباید فراموش کرد حاشیه‌های ضرغامی به موضوع خوانندگی زنان ختم نمی‌شود. ضرغامی ۱۵ آبان ۱۴۰۱ به دانشگاه شریف رفت و در نشست روز دانشجو صحبت‌های جنجالی خود را مطرح کرد: «برخی روش‌های ما (درباره قانون حجاب) غلط است، ولی ما را می‌ترسانند که اگر از حد فعلی عقب بروید، نظام با خطر جدی مواجه می‌شود. مثلا یک روحانی از کنار خیابان رد می‌شود، یک نفر روحانی‌ که از جامعه فرودست است، عمامه‌اش را می‌اندازند. بله! ما روحانی لاکچری هم داشتیم که کارآمد نبوده و مدعی بوده و به بالادست هم رسیده، اما آن طلبه‌هایی که جزو قشر فرودست جامعه هستند، تلافی سر آن‌ها می‌آید. تحول و اصلاحات نیاز است. ضرغامی افزود: «خیلی‌ها زودتر درباره گشت ارشاد تذکر دادند و گفتند این روش جواب نمی‌دهد. ۵ نقطه یک ون گذاشتند و تذکر می‌دهند و بعد هم این اتفاق می‌افتد (فوت مرحومه مهسا امینی)، خوب این روش غلط است. وضع ما به لحاظ اعتماد رسانه‌ای خوب نیست. ترس بعضی از نهادهای نظارتی باعث شده گوشه‌هایی را با صراحت نگوییم. فضای مجازی اگر نباشد، آدم‌ها نمی‌توانند حرف بزنند. آقایان! شما که مفاهمه ندارید و نتیجه آن را داریم می‌بینیم. مردم گرفتارند و وقتی گرفتارند، عصبانی می‌شوند و همه کار می‌کنند. بعد از اینکه ضرغامی در یکی از صحبت‌های خود از اعطای سیم‌کارت بدون فیلتر به گردشگران خارجی خبر داده بود، در حاشیه یکی از جلسات هیات دولت در اظهارنظری عجیب گفت: «توریست خارجی باید به واتساپ دسترسی داشته باشد که اگر در ایران دستگیر شد، بتواند به خانواده‌اش خبر بدهد!» ضرغامی چندی پیش در صفحه توئیتر خود گریزی هم به برگزاری کنسرت‌ها در کشور زد و نوشت: «دو گروه با برگزاری «کنسرت» مخالفند. گروهی که کلا ‎شادی جمعی و موسیقی را ابتذال می‌دانند و با نام «دین» آن را برنمی‌تابند و گروه دیگری که کلا شادی مردم را مغایر با راهبرد سیاسی خود می‌دانند و دنبال برهم‌زدن تجمع‌های شادی‌آفرین هستند. مردم هر دو گروه را پس زده‌اند. تیرماه امسال هم سیدعزت‌ا... ضرغامی در مصاحبه‌ای درباره اظهاراتی که برایش منجر به حاشیه شده بود، صحبت کرد و اظهارداشت: «من فکر می‌کنم قبل از این‌که برای مردم اجمالا کنسرت، حجاب و محدودیت‌های اینجوری مطرح شود، فعلا سرویس بهداشتی اولویت اول مردم است. یعنی مردم می‌گویند آقا شما که نمی‌توانید سرویس بهداشتی را درست کنید، بقیه حرف‌هایتان هم مثل این است. او گفته بود: «اگر مثلا ۲ الی ۳ هزار نفر برای یک کنسرتی آمدند و یک یا چند نفر رفتار نامطلوبی را انجام می‌دهند (در واقع من این‌ها را گروه فشار جدید نامگذاری کردم) حداقل باید به آن ۳ هزار نفری که آمده‌اند احترام بگذارند و رعایت کنند.

 

 

 

منبع : آرمان ملی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار