| کد مطلب: ۱۰۷۴۰۷۹
لینک کوتاه کپی شد

«آرمان ملی» اظهارات حاشیه‌ساز کارشناس شبکه افق را بررسی می‌کند

افق حاشیه ساز

عصر شنبه بود که ویدئویی در مرکز توجهات شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت که طی آن مهمان خانم صداوسیما اعلام کرد: «این مملکت مال حز‌ب‌اللهی‌هاست.»

افق حاشیه ساز

منصوره معصومی‌ که در شبکه افق صحبت می‌کرد ضمن انتقاد از صداوسیما به 2 چهره سیاسی اصلاح‌طلب و معتدل نیز تاخت و گفت: «ما خیلی به رسانه‌ها به‌خصوص صداوسیما امیدی نداریم یک شب آقای رائفی‌پور را دعوت می‌کند و یک شب هم آقای ابطحی و آقای جهرمی؛ من ماندم این تضادها را چطور باید هضم کنیم؟ بعد هم که ما اعتراض می‌کنیم پاسخ می‌دهند آنقدر که به ما می‌گویند تلویزیون شده برای حزب‌اللهی‌ها. اولا که بگویند؛ این مملکت مال حزب‌اللهی‌هاست. ثانیا شما می‌خواهید آنها را همراه کنید حتما باید فضا را مسموم کنید؟ اینجا صداوسیما برد یا آقای ابطحی و آقای جهرمی ‌بردند؟ آمدند صحبت‌های خود را کردند و خیلی ظریف و مرموز آمدند دانه‌ای که از قبل کاشته بودند را آبیاری کردند.» البته این برای اولین‌بار نیست که چنین سخنانی از سوی چنین افرادی مطرح می‌شود. چرا که دیماه سال 98 نیز زینب ابوطالبی در قامت  مجری حاضر شد و دقیقا مثل منصوره معصومی ‌برای 85 میلیون ایرانی نسخه پیچید که «اگر کسی اعتقاد ندارد جمع کند و از ایران برود. برود آنجا‌که آن رفاه و آن مدل زندگی وجود دارد!» پرسش اینجاست که اساسا چرا اینگونه افراد به خود  اجازه می‌دهند که چنین سخنانی بر زبان جاری کنند و در شرایطی که جامعه به سخنان وحدت‌آفرین و امیدبخش در جهت حل مشکلات کشور نیاز دارد چنین افرادی چه حقی دارند که کشور را از آن خود بدانند. گویی اینکه درباره ملک پدری خود صحبت می‌کنند که اینگونه بی‌پروا سخن می‌گویند. این نکته مهم را همه باید بدانند که ایران برای همه ایرانیان است و دسته، حزب و گروه نیز بر نمی‌دارد. این پرسش نیز مطرح است که آیا به سایر افراد با عقاید و نگرش‌های دیگر نیز این مجوز داده می‌شود که چنین سخنانی در صداوسیما که واژه رسانه ملی را برخورد بار کرده بگویند؟

مهمان جنجالی کیست؟

منصوره معصومی‌اصل در اینستاگرامش خود را دارای دکترای علوم قرآنی و مشاوره خانواده و قبل ازدواج و مدیر موسسه بیت‌النور معرفی کرده است. او البته پیش‌تر هم جنجال به پا کرده است. در ویدئویی دیگری که چندین هفته پیش در فضای مجازی تحت عنوان یک فعال اصولگرا از منصوره معصومی‌ منتشر شد، او خواستار افزایش «سواد سیاسی» جامعه شده و تاکید می‌کند که «ایران تا ۸ تا 10 سال آینده بهشت روی زمین خواهد شد؛ تازه من ارفاق کردم.» معصومی‌که حضور فعالی در فضای مجازی و صداوسیما دارد، در انتخابات مجلس یازدهم نیز از کرج کاندیدا شد اما ناکام ماند. معصومی‌ عضو شورای مرکزی «شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی» یا به اختصار «شریان» است، گروهی انتخاباتی که به نظر برای حذف محمدباقر قالیباف و نزدیکانش از مجلس بعدی تشکیل شده و از همان روزهای نخست موجب اختلاف شدید بین تیم قالیباف و رئیسی شده است.

 

*واکنش‌ها به کارشناس حاشیه‌ساز

 

صحبت‌های منصوره معصومی ‌با واکنش‌های بسیاری روبه‌رو شد که در مهم‌ترین آنها  یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب در توئیتی نوشت:  خدا کند که مسئولان کشور باور نکنند. بدانند ایران مال ایرانی‌هاست! والا حیفه نشنوید. خیلی حیفه. محمدعلی ابطحی، در ادامه آورد: دوتا کلیپ کوتاه از این خانم را پشت‌سرهم گذاشته‌ام. نمی‌شناسمشون، اما مملکت را مال خودشان می‌دانند و بس. حضور ایشان هم در تلویزیون کار خوبی است. باید مردم با این تفکرات هم آشنا شوند. اما خدا کند که مسئولان کشور باور نکنند. در همین راستا احمد زیدآبادی در واکنش به سخنان منصوره معصومی‌اصل، فعال فضای مجازی در انتقاد به شبکه افق نوشت: واقعیت را همین خانم در برنامه زندۀ صداوسیما گفته است: «مملکت مال حزب‌اللهی‌هاست!» این چهره اصلاح‌طلب بیان کرد: ما که این حرف را می‌زنیم، رو ترش می‌کنند که چرا سیاه‌نمایی و نشر اکاذیب می‌کنیم! همچنین وزیر پیشین ارتباطات نوشت: ملت اجازه خالص‌سازی مملکت را نمی‌دهند. محمدجواد آذری جهرمی ‌نوشت:  «مملکت» که فقط متعلق به «حزب‌اللهی‌ها» نیست؛ در این کشور عزیزانی از سایر ادیان و مذاهب هم زندگی می‌کنند، علاوه بر آن جمعی از مسلمانان هم اعتقاد به آنچه که عده‌ای خود حزب‌اللهی خوانده می‌گویند، ندارند. ایران متعلق به همه این عزیزان هم هست. هر چند برای ایامی‌ عده‌ای سیاست را خالص‌سازی کردند، اما یقینا ملت به آنها اجازه خالص‌سازی مملکت را نخواهد داد. همچنین یک فعال سیاسی اصولگرا هم بیان کرد: ایشان یک جوکی گفت، ما خندیدیم، شما هم بخندید، مردم هم بخندند؛ این جوک‌ها را قبلا هم گفته‌اند و برای برنامه‌های طنز از این افراد استفاده می‌کنند، تلویزیون هم استقبال می‌کند، چون الان مهران مدیری و طنزپردازان نیستند، به نظر می‌رسد از این طنزپردازی‌ها استقبال می‌شود. محمد مهاجری، اظهار کرد:  وقتی موضوع را طنز ببینیم، نیازی نیست در این مورد صحبت شود. خود این فرد هم احتمالا در حال طنز گفتن است. حتما شوخی کرده است. سیدحسین نقوی حسینی، فعال سیاسی اصولگرا نیز بیان کرد: ما از این نوع جملات و اظهارنظر‌ها زیاد شنیدیم که افراد از تریبون‌های مختلف اظهارنظرات نسنجیده‌ای مطرح می‌کنند بدون اینکه بررسی کرده باشند؛ این افراد گاها رسانه ملی را هم دنبال نمی‌کنند.

 

منبع : آرمان ملی
خبرنگار : حمید شجاعی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار