| کد مطلب: ۱۰۶۳۳۳۸
لینک کوتاه کپی شد

دلیل سکوت ادامه‌دار احمدی‌نژاد چیست؟ | رائفی‌پور سرلیست جریان احمدی‌نژاد برای انتخابات مجلس؟

این روزها که بررسی گروه‌های حاضر در انتخابات مجلس دوازدهم در دستور کار برخی گروه‌های سیاسی است، چندان به یک جریان توجه نمی‌شود و آن هم جریان احمدی‌نژادی‌هاست. برخی این جریان را به‌عنوان جبهه پایداری می‌شناسند اما چنین نیست و احمدی‌نژادی‌ها یک جریان مستقل هستند که در بزنگاه‌های انتخاباتی مرز خود با جبهه پایداری را پررنگ می‌کنند و اگر منافع‌شان ایجاب کند خود را بخشی از این جریان معرفی می‌کنند.

دلیل سکوت ادامه‌دار احمدی‌نژاد چیست؟ |  رائفی‌پور سرلیست جریان احمدی‌نژاد برای انتخابات مجلس؟

به گزارش آرمان ملی آنلاین، ساده‌انگارانه است که سکوت احمدی‌نژادی‌ها را به منزله عدم فعالیت انتخاباتی آنها برای مجلس دوازدهم ارزیابی قلمداد کرد چرا که آنها در دقیقه 90 خودنمایی می‌کنند و برنامه‌های خود را اجرا می‌کنند، مانند  لیدر سیاسی خود که محمود احمدی‌نژاد است. زمانی‌که احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 ثبت‌نام و ردصلاحیت شد، تهدید به تحریم انتخابات کرد و پس از آن اظهارات و اقداماتی داشت که کمتر کسی تصور می‌کرد باردیگر در مجمع تشخیص دارای جایگاه باشد اما در هفته‌های نزدیک به معرفی اعضای مجمع سکوت کرد و نشانی از تهدیدهای گذشته او نبود تا بتواند در مجمع باقی بماند که در نهایت هم ماند بنابراین نباید سکوت احمدی‌نژادی‌ها را  ساده تعبیر کرد.  برخی هدف او را فضاسازی برای راه‌یافتن یارانش به مجلس دوازدهم می‌‌دانند بنابراین به نحوی رفتار می‌‌کند که حاشیه‌‌ای برای آنها ایجاد نشود. حضور یاران احمدی‌‌نژاد در دولت سبب شد تا آنها برای حضور در مجلس دوازدهم هم تلاش کنند. 

راز غیبت در مراسم ختم پدر بقایی

در فروردین سال جاری پدر حمید بقایی درگذشت و انتظار بود احمدی‌نژاد در مراسم تشییع و ختم او شرکت کند چرا که بقایی یکی از یاران نزدیک او بود و در کنار مشایی آنچه را اجرا می‌کرد که احمدی‌نژاد در ذهن داشت اما رئیس دولت‌های نهم و دهم در این مراسم‌ها حاضر نشد و این غیبت سبب ایجاد سوالات زیادی شد. اکنون برخی چنین می‌گویند که نمایش دوری احمدی‌نژاد از یاران حاشیه‌ساز سابقش برای تایید صلاحیت یاران دیگرش در انتخابات مجلس دوازدهم است چرا که او برای آزادی بقایی هر آنچه توانست انجام داد و هزینه‌هایی را به جان خرید پس عجیب است که در مراسم فوت پدر بقایی بدون دلیل حضور نداشته باشد. 

شرکت می‌کنند؟

منصور حقیقت‌پور نماینده سابق مجلس به فعالیت انتخاباتی احمدی‌نژادی‌ها برای انتخابات اسفند چنین اشاره می‌کند: «اینکه خود آقای احمدی‌نژاد در انتخابات مجلس شرکت کند، مشخص نیست اما به هر حال خیلی از نیروهای آقای احمدی‌نژاد امروز در دولت هستند و تا جایی‌که بنده اطلاع دارم بعضی افراد در دولت هم هستند که برای انتخابات مشغول برنامه‌ریزی هستند.» نکته قابل توجه آنجاست که سایت دولت بهار منتسب به احمدی‌نژاد و یارانش از ورود به موضوع انتخابات مجلس دوازدهم خودداری می‌کند. از سوی دیگر سعی دارد به تبلیع عملکرد یاران احمدی‌نژاد بپردازد. 

دیدارهای انتخاباتی آغاز شد؟

از سوی دیگر برخی از دیدارهای انتخاباتی احمدی‌نژادی‌ها خبر می‌دهند مانند کانال انتخابات مجلس دوازدهم که مدعی شده که علی‌اکبر رائفی‌پور با محمود احمدی‌نژاد ملاقات و درباره فعالیت‌هایش مشورت کرده است. پیش از این برخی اخبار از احتمال نامزدی رائفی‌پور در انتخابات مجلس حکایت داشت. اکنون باید منتظر واکنش رائفی‌پور به این خبر باشیم. او همواره از شفافیت حمایت کرده و اکنون وقت مناسبی است که به‌صورت شفاف درباره این خبر اظهارنظر نماید. گفتنی است که مواضع چند سال اخیر احمدی‌نژاد موجب مخالفت جریان انقلاب با رئیس‌جمهور اسبق شده و از این لحاظ تایید خبر این دیدار می‌تواند معانی زیادی درباره نسبت رائفی‌پور با این جریان داشته باشد.

بازی به‌هم می‌زند

احمدی‌نژاد مرد سکوت همیشگی نیست و برخی معتقدند او پس از اطمینان از نرسیدن به هدفش بازی را برهم می‌زند. اکنون هم این گمانه مطرح است که در صورت ردصلاحیت کاندیداهای جریان خودش، در راستای عدم رای‌آوری کاندیداهای تیم لاریجانی می‌پردازد. چرا که تمایلی به بازگشت لاریجانی به قدرت ندارد و سعی دارد نیروهای او در مجلس تاثیرگذار نباشند.  او از اکنون تلاش می‌کند تا لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری 1404 حضور نداشته باشد و اگر بود، موفقیتی کسب نکند. این امکان وجود دارد که احمدی‌نژاد برای عدم پیروزی تیم لاریجانی به ائتلاف با قالیبافی‌ها بپردازد. از سوی دیگر او تمایلی به موفقیت جبهه پایداری‌ای ندارد که با اصولگرایان شورای ائتلاف همراه شده است پس تلاش می‌کند تا موفقیتی حاصل نشود. 

احمدی‌نژاد در کجا ایستاده است؟

برای برخی اکنون این سوال مطرح است که نسبت احمدی‌نژاد با حاکمیت چیست. جواد امام سخنگوی جبهه اصلاحات چنین پاسخ می‌دهد که «من همچنان آقای احمدی‌نژاد را در راستای مسیر می‌بینم و ایشان را کنار گذاشته‌اند برای روز مبادا که دوباره از احمدی‌نژاد استفاده کنند. به هرحال با مأموریت‌هایی که احمدی‌نژاد انجام داد، حساب جاری‌ او هنوز صفر نشده و سعی می‌کند از آن پس‌انداز استفاده کند و هنوز به‌عنوان عضو مجمع تشخیص مصلحت بنشیند.» اما آیت‌ا... علم‌الهدی امام جمعه مشهد نظر دیگری دارد و می‌گوید: «در دولت آقای احمدی‌نژاد نه‌تنها حمایت کردم، بلکه بنده هزینه شدم تا ایشان رای بیاورد. خود ما طرفدار سرسخت بودیم. اما در اواخر دولت، ایشان با رهبری در زاویه قرار گرفت و این موضوع پیش رفت و به‌جایی رسید که انحراف ایشان از خط رهبری بین مردم علنی شد. ما که نوکر جریان‌های سیاسی نیستیم، ما نوکر ولایتیم. طبیعتا وقتی کسی بخواهد راهش را از خط ولایت جدا کند ما با ایشان درگیر می‌شویم.»

خبرنگار : مطهره شفیعی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار