| کد مطلب: ۱۰۳۷۸۶۶
لینک کوتاه کپی شد

در «گرما» سر را خیس نکنید

رئيس اورژانس پيش‌بيمارستاني استان بوشهر گفت: ريختن آب‌ روي سر نه‌‌تنها مانع گرمازدگي نمي‌شود، بلکه سردرد را هم اضافه مي‌کند. دکتر عبدالرحيم دادجو اظهارکرد: در اوج گرما از تردد غيرضروري خودداري کرده و از قرارگرفتن در معرض نور خورشيد اجتناب کنيد. وي تصريح کرد: براي فرار از گرما سر را خيس نکنيد! ريختن آب ‌روي سر سردرد را هم به درد گرما اضافه مي‌کند. پاهايتان را با آب‌خنک شست‌وشو دهيد. دادجو بيان کرد: سرگيجه، حالت تهوع و استفراغ جزو نشانه‌هاي گرمازدگي هستند؛ بنابراين نبايد اين علائم را ناديده گرفت، با اورژانس تماس بگيريد.

مطالعات نشان مي‌دهد بيماران ديابتي2 که امپاگليفلوزين مصرف کردند، 40 درصد کمتر در معرض ابتلا به سنگ‌کليه بودند. محققان داده‌هاي 1581 بيمار را بررسي کردند. دکتر «پريادارشيني.بالاسوبرامانيان»، گفت: «امپاگليفلوزين ممکن است براي کاهش خطر ابتلا به سنگ‌کليه حداقل در افراد مبتلا به ديابت نوع 2، استفاده شود.» از آنجا که مهارکننده‌هاي SGLT2 نظير امپاگليفلوزين، دفع گلوکز ادراري را از طريق کاهش بازجذب کليوي گلوکزافزايش مي‌دهند، محققان اين فرضيه را مطرح کردند که اين درمان‌ها «ممکن است با کاهش غلظت موادليتوژنيک در ادرار، خطر ابتلا به سنگ‌ کليه را کاهش دهند.»

تحقيقات نشان داده، با مصرف فلفل‌قرمز در رژيم غذايي مي‌توان وزن را کاهش داد. نوعي عصاره که از فلفل تند گرفته مي‌شود در درمان بسياري از امراض پوستي موثر است. فلفل تند داراي خواص ضدسرطاني است. کاپسايسين موجود در فلفل باعث ترشح آدرنالين مي‌شود؛ اين هورمون در بالارفتن دماي بدن نقش موثري دارد. دماي بدن بالارفته، متابوليسم افزايش پيدا مي‌کند و در بسياري از افراد، باعث عرق‌کردن مي‌شود. پس از اينکه اين حالت به‌‌وجود آمد، بدن کالري بيشتري مي‌سوزاند و فرد لاغر مي‌شود. فلفل تند براي درمان افراد مبتلا به آرتروز نيز موثر است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار