| کد مطلب: ۱۰۳۴۵۱۸
لینک کوتاه کپی شد

تکنيک‌هاي ساده براي «پياده‌روي»

اگر هر روز بيشتر از روز قبل پياده‌روي کنيد، از مزاياي سلامتي ناشي از افزايش تحرک و داشتن فعاليت بدني بيشتر بهره‌مند خواهيد شد. پياده‌روي چيزي بيش از يک گشت‌وگذار ساده است. پياده‌روي با هر سرعتي که انجام شود، راهي براي بهبود تناسب‌اندام، سوزاندن کالري و کاهش خطرات سلامتي ناشي از عدم تحرک است. قدم‌زدن در پارک يا در اطراف محله خود با سرعتي معمولي، شما را فعال و سالم نگه مي‌دارد. پياده‌روي با سرعت نسبتابالا که نوعي ورزش باشدت متوسط به‌شمار مي‌رود، مزاياي بيشتري براي سلامتي، تناسب اندام و کاهش‌وزن برايتان به ارمغان مي‌آورد. متخصصان براي کاهش خطرات سلامتي، 30 دقيقه پياده‌روي سريع طي 3 روز در هفته يا بيشتر را توصيه مي‌کنند. اگر هر روز بيشتر از روز قبل پياده‌روي کنيد، از مزاياي سلامتي ناشي از افزايش تحرک و داشتن فعاليت بدني بيشتر بهره‌مند خواهيد شد.

با پاي پياده در محيط اطراف خود کاوش کنيد. به اتفاقاتي که در اطراف شما مي‌گذرد توجه کنيد و اينگونه متوجه خواهيد شد که واقعا هرگز دو بار در يک مسير قدم نمي‌گذاريد. هميشه چيزهاي جديدي براي ديدن وجود دارد.

مکان‌هاي دلپذير براي پياده‌روي پيدا کنيد. به‌دنبال مسيرهاي پياده‌روي، راه‌هايي پراز درخت و سبز و پيدا کنيد تا از فعاليت خود لذت ببريد.

خانواده و دوستان را با خود همراه کنيد. قدم‌زدن با ديگران راهي عالي است.

هر هفته به‌جاي رانندگي، چند سفر درون‌شهري را پياده طي کنيد. ماشين را در خانه بگذاريد يا در استفاده از حمل‌ونقل عمومي يک ايستگاه زودتر از مقصد پياده شويد و باقيمانده راه را پياده طي کنيد. اگر مشغله‌کاري زيادي داريد در يک استراحت کوتاه کمي پياده‌روي کنيد. اگر انجام منظم پياده‌روي در طول روز برايتان سخت است، 15 دقيقه پياده‌روي در وقفه‌هاي استراحت حين کار يا پياده‌روي در زمان استراحت ناهار را امتحان کنيد. به شيوه خود براي رسيدن به تناسب اندام و سلامتي گام برداريد. چه بخواهيد به‌تازگي يک برنامه پياده‌روي را شروع کنيد و چه تا به‌حال به‌طور منظم پياده‌روي کرده باشيد، هرکس مي‌تواند با استفاده از تکنيک‌هاي درست راه‌رفتن و گام‌برداشتن سود ببرد. افراد مبتدي ابتدا بايد با لباس و کفش مناسب براي خود آماده کنند. در مرحله بعد، زمان پياده‌روي را افزايش دهيد و تکنيک مناسب خود را تمرين کنيد. بسياري از افراد براي تمرين در فضاي داخلي روي تردميل راه مي‌روند. در فضاي باز، مي‌توانيد مسير مورد علاقه‌تان را طي کنيد.

سرعت تند

پياده‌روي مي‌تواند به سوزاندن چربي‌هاي اضافي بدن کمک کند. وقتي با سرعت تند راه مي‌رويد، بدن شما شروع به سوزاندن چربي‌هاي ذخيره شده براي کاهش‌وزن مي‌کند.

برنامه منظم

پياده‌روي براي بسياري از بيماري‌ها مفيد است. پياده‌روي به مدت 30 دقيقه در روز و پنج بار در هفته براي افراد مبتلا به آرتروز و افراد مبتلا به ديابت توصيه مي‌شود. پياده‌روي منظم اغلب براي پيشگيري يا مديريت بسياري از بيماري‌ها توصيه مي‌شود.

کفش مناسب

شما به کفش مناسب پياده‌روي نياز داريد. در حالي‌که تقريبا با هر کفشي مي‌توانيد پياده‌روي کنيد، اما با کفش‌هاي ورزشي انعطاف‌پذير که مناسب پاي شما و قدم‌زدن هستند، بهتر راه مي‌رويد.

گشت‌وگذار در فضاي سبز

پياده‌روي مي‌تواند خلق‌وخوي شما را بهبود بخشد، به‌خصوص زماني‌که در خارج از منزل هستيد. قدم‌زدن در طبيعت مانند پارک، فضاي‌سبز يا جنگل مي‌تواند به کاهش استرس کمک کند و به شما فرصت دهد تا راحت‌تر فکر کنيد.

تردميل

پياده‌روي روي تردميل يک تمرين عالي را فراهم مي‌کند. وقتي آب‌وهوا خوب نيست، همچنان مي‌توانيد از تمرينات پياده‌روي روي تردميل لذت ببريد و از مزاياي پياده‌روي بهره‌مند شويد.

قدم‌زدن با يک گروه

پياده‌روي با دوستان مي‌تواند يک فعاليت اجتماعي باشد. براي لذت‌بردن از پياده‌روي نيازي به يک تيم نداريد، اما اگر مي‌خواهيد اين کار را انجام دهيد، مي‌تواند راهي عالي براي ارتباط با ديگران باشد. شما مي‌توانيد دوستاني براي همراهي در پياده‌روي پيدا کنيد يا به يک باشگاه پياده‌روي بپيونديد.

تغيير در تمرينات

در پياده‌روي اگر سرعت و شدت خود را تغيير دهيد، مي‌توانيد از انواع تمرينات لذت ببريد و از مزاياي تناسب اندام بيشتري بهره‌مند شويد. در مراحل پيشرفته‌تر، هنگامي‌که در خانه، محل کار يا مدرسه بيشتر پياده‌روي کرديد، ممکن است انگيزه داشته باشيد که پياده‌روي چالش‌برانگيزتري داشته باشيد. در تعطيلات براي پياده‌روي برنامه‌ريزي کنيد. نيازي نيست الزاما تعطيلات و استراحت شما به نشستن در ساحل يا... بگذرد. پياده‌روي را به تعطيلات خود اضافه کنيد و با نشاط و سرحال برگرديد. اگر در تمرينات پياده‌روي تازه‌کار هستيد، با 10 تا 15 دقيقه پياده‌روي شروع کنيد و زمان و سرعت پياده‌روي خود را به تدريج افزايش دهيد. هنگامي‌که احساس خوبي داريد، در طول هر گردش چند دقيقه زمان خود را افزايش دهيد. هر ميزان پياده‌روي با هر سرعتي بسيار بهتر از نشستن است. پياده‌روي يک ورزش واقعي است. اگر آموزش‌ديده به اين فعاليت ادامه دهيد، مزاياي بيشتري را تجربه خواهيد کرد. مي‌توانيد سريع‌تر راه برويد و از پستي و بلندي‌ها بگذريد. چيزي که دو ماه پيش غيرممکن به‌نظر مي‌رسيد، ديگر کاري است که مي‌توانيد بدون استرس انجام دهيد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار