مهتاب «افرا» قبلا در تلویزیون نبود
بازیگر سینما و تلویزیون از حضور در سریال «افرا» و شخصیت «مهتاب» که پیش از این در تلویزیون نبوده است، سخن گفت. مینا وحید، درباره دلایل پذیرفتن نقش «مهتاب» بیان کرد: بعداز سریال «بانوی عمارت» سالی ۶ یا ۷ سریال به من پیشنهاد میشد اما من همیشه نسبت به پذیرش نقش سختگیر بودهام به همین دلیل نمیتوانستم آنها را بپذیرم. وی با اشاره به آخرین سریال خود در تلویزیون گفت: خود «بانوی عمارت» هم شرایط بسیار خاصی داشت عزیزا... حمیدنژاد کارگردان هنرمند و خاصی بود و این سریال فیلمنامه خوبی داشت که باعث شد حضور در آن برایم جالب باشد. نقش جواهر هم شخصیت عجیبی داشت و همه اینها دلیلی شد در آن سریال بازی کنم. مینا وحید با اشاره به جذابیتهای «افرا» و حضور در آن اظهارکرد: از جمله دلایل پذیرش «افرا» همین واقعگرایی در فیلمنامه بود .«مهتاب» تصویری از یک زن قدرتمند است که به حقوق فردی و اجتماعی خود آگاه است و با تمام تلاشی که برای حفظ خانواده دارد از خواستههای به حق خود نیز نمیگذرد. بازیگر «افرا» تصریح کرد: «مهتاب» یک جراح متخصص است که در شرط ضمن عقد با همسرش مقرر کرده است که بعداز یکسال به تهران بروند و همسرش هم به آن متعهد شده
اما بعداز سالها که از زندگی مشترکشان گذشته به تعهد خود پایبند نبوده است و همین معضلات باعث کینه و دلسردی در زندگی زناشویی این دو شده است. مینا وحید با اشاره به ویژگیهای شخصیتی نقش خود گفت: این موقعیت بهگونهای بود که بهنظرم آمد به بهترین شکل میتوانم آن را به مخاطب هم منتقل کنم. او زنی درونگراست و این مشکلات را تاکنون بیرون نریخته است، او دختر تنهایی است و من فکر میکنم تا این بخش از قصه هم مردم بهخوبی باورش کردند. این بازیگر درباره ضرورت نمایش چالشهای جدید و به روز با زندگی مردم در سریالها و تاثیر آن در زندگی روزمره افزود: بهتر است در تلویزیون سریالهایی ساخته شود که درد روز جامعه را به تصویر بکشد چرا که مخاطب امروز تلویزیون جوانان تحصیلکردهای هستند که چالشها و دغدغههایشان با آنچه در سریالها نمایش داده میشود متفاوت است و اگر تلویزیون به این دغدغهها بی توجهی کند مخاطب خود را از دست میدهد.
واکنش به سکانس احیای بیمار
وی در واکنش به سوالـــی درباره یکی از سکانسهای سریال که به احیای یکی از بیماران در حال مرگ با استفاده از شوک میپردازد و موجب انتقادهایی توسط کاربران شبکههای اجتماعی شد، گفت: جواب این قسمت به من ارتباطی پیدا نمیکند و من بهعنوان بازیگر همه آنچه را که کارگردان میگوید اجرا میکنم و البته تلاشم هم این است که به بهترین نحو اجرایی شود. با این حال برای همین سکانس دو متخصص آن زمان به بیمارستان لاهیجان آمدند و همه مراحل احیا را توضیح دادند و بعداز آن بود که کارگردان این سکانس را تصویربرداری کرد. وی با اشاره به بازخوردهایی که در همین مدت پخش از مخاطب داشته است، تصریح کرد: کمترین مشکل این نسل همین سردبودن و بیاهمیت بودن همسرانشان است و به من پیغام میدهند که همسر من هم سرد و بیتوجه است و حالا راهکاری که در فیلمنامه میآید میتواند راهکاری برای روزمره مردم در زندگیهای واقعیشان باشد.
توفیقی با بازیگر در صلح است
این بازیگر درباره نحوه کار با توفیقی نیز تصریح کرد: بهرنگ توفیقی با بازیگر در صلح و در تعامل است. اگر اختلافنظری داشتیم درباره اش صحبت میکردیم و اگر من نمیتوانستم ایشان را قانع کنم به حرف او گوش میدادم چون بههرحال کارگردان بود و در زمینه تخصصیاش من میپذیرفتم. با این حال فیلمنامه هم بهقدری درست بود که چالش چندانی نداشتیم، من معمولا فیلمنامهها را که میخوانم با خودم میگویم این دیالوگها چیست ولی این فیلمنامه به بازی من کمک میکرد و بسیار آن را دوست داشتم. وی درباره اینکه چرا معمولا بیان مشکلات در سریالها و اثرگذاری آن به تراژدیهای تلخ منجر میشود توضیح داد: این فیلمنامه آنطور که خواندهام در بخشهایی با اشک و تلخیهایی همراه است اما فکر نمیکنم تلخیهای آن خیلی زیاد باشد. اینجا لج و لجبازی زن و شوهری و عشق دو جوان را میبینیم، مشکلاتی هم بین این خانوادهها پیش آمده است، یک نفر کشته شده و چالشهای جدیدی بهوجود میآید که بیشتر قصه را اتفاق محور کرده است تا تراژیک. بازیگر «شهرزاد» درباره تم تلخی و اندوه در سریالها نیز افزود: بهتر است که فیلم و سریال از احساس مخاطب سوءاستفاده نکند. وقتی نمیدانیم
فیلمنامه را چطور جلو ببریم از احساسات او استفاده میکنیم. فیلم و سریالهایی هست که یک نفر کشته میشود و تا انتها مخاطب را با همان تم جلو میبرد و مخاطب هم ممکن است با ان همراه شود و حتی این غم او را دچار کاتارسیسم (رهایی) کند که از اینکه به جای قهرمان داستان در این موقعیت تلخ قرار نگرفته است خوشحال باشد. این بازیگر در پاسخ به سوالی درباره اینکه چگونه از نقش «مهتاب» و تعارضهایی که در این شخصیت وجود دارد برآمده است، گفت: «مهتاب» ابعاد مختلف شخصیتی دارد. از طرفی یک زن تحصیلکرده و جراح است که شخصیت منحصربهفردی است و از طرفی شخصیتی درونگرا و تودار است و بیشتر از اینکه حسی باشد منطقی است و من باید همه این ابعاد را نمایش میدادم. وی در توضیح بیشتر این چالشها افزود: ممکن نیست بازیگر نقشی را بپذیرد اما درگیر احوالات آن نقش نشود چرا که ایفای یکنقش به نحو احسنت مستلزم درک ریز و بم شخصیت نقش و عجینشدن با خوشیها و مصائب آن است. در مورد «مهتاب» «افرا»، از آنجا که شخصیت در بحرانیترین موقعیت زندگیاش بود، درگیری و زندگی سرد با همسر، متهم به قتلشدن و تصمیمگیری برای زندگی کودکی که بار مسئولیت بزرگی بر دوش این زن
میگذارد، همه و همه روزهای پر فشاری را برای من بهعنوان بازیگر رقم زد چرا که نمیشد از حال و هوای «مهتاب» جدا باشم و میخواستم «مهتاب» باورپذیری بیافرینم. مهتاب «افرا» قبلا در تلویزیون نبود. این بازیگر که در حال حاضر مشغول بازی در سریال «جزیره» به کارگردانی سیروس مقدم است، اظهارکرد: غیراز سریال «جزیره» برای اولینبار در یک کمدی هم بازی میکنم که چالش جدیدی برایم است و امیدوارم از این تیغ دو لبه بگذرم. احساس میکنم به اندازه کافی با کارگردانان حرفهای و فیلم و سریالهای جدی و هنری کار کردهام و با این اثر کمدی اولینبار است که در یک سریال تجاری ظاهر میشوم. برای خودم چالش بود که ببینم چطور در آن ظاهر میشوم و البته در اینجا هم کارگردانی حرفهای بر سر کار است. وی درباره حضورش در این اثر تجاری عنوان کرد: شاید اگر دو سال پیش پیشنهاد میشد نمیپذیرفتم و آن زمان نمیتوانستم خطر کنم. اما الان به این نتیجه رسیدم که میتوانم در آن حضور داشته باشم اینگونه هم نیست که کاری پیشنهاد شود و بپرسم که مسائل مالی آن چقدر است یا اینکه چون پروژهای ندارم سریالی را بپذیرم وگرنه از «بانوی عمارت» تا «افرا» سه سال در خانه
نمیماندم و از میان پروژهها، کاری را قبول میکردم.
ارسال نظر