| کد مطلب: ۶۰۰۲۳۷
لینک کوتاه کپی شد

شباهت عجیب مسمومیت دانش آموزان دختر ایرانی و ماجرای 8 سال پیش افغانستان

بررسی آرشیو اخبار نشان می دهد که اتفاقات مشابهی حدود 8 سال پیش در افغانستان رخ داده است که در آن زمان به طالبان -که در حکومت نبود و با تحصیل دختران مخالفت می کرد- نسبت داده شد.

شباهت عجیب مسمومیت دانش آموزان دختر ایرانی و ماجرای 8 سال پیش افغانستان

آرمان ملی آنلاین در حالی که مسمومیت های مرموز و زنجیره‌ای دانش‌آموزان دختر در قم همچنان ادامه دارد و تا کنون توضیحی درباره پشت پرده این جنایت مستمر داده نشده است، بررسی آرشیو اخبار نشان می‌دهد که اتفاقات مشابهی حدود 8 سال پیش در افغانستان رخ داده است که در آن زمان به طالبان -که در حکومت نبود و با تحصیل دختران مخالفت می‌کرد- نسبت داده شد. تأمل برانگیز این که طالبان بعد از رسیدن به قدرت، بدون نیاز به مسموم سازی دختران دانش‌آموز، آنها را از تحصل منع کرده است.

اینک در قم و با روش مسموم سازی، دانش‌آموزان دختر هدف قرار گرفته‌اند و خبرهای امروز ایران و 8 سال قبل افغانستان نیز کمابیش مثل هم هستند: "دانش‌آموزان دختر مسموم شدند، به بیمارستان رفتند، حال شان خوب است، هنوز مشخص نیست کار چه فرد یا گروهی بوده است."

البته این تشابه به معنای قطعی بودن همسانی انگیزه و منشأ این وقایع نیست ولی می‌تواند دستکم به عنوان سرنخ مورد توجه قرار گیرد.

در زیر تصاویری از آرشیو خبرهای 8 سال پیش رسانه های ایرانی و افغانستانی می‌بینید:

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار