| کد مطلب: ۶۰۲۴۴۵
لینک کوتاه کپی شد

دورخیز احمدی‌نژاد برای کرسی ریاست مجلس!/ بی‌توجهی به بقایی و یاران سابق صوری است

یک میز و یک صندلی تنها ابزار اعلام حضورش در این روزهاست. دولت بهار، رسانه منتسب به محمود احمدی‌نژاد با انتشار تصاویری از وی که گفته شده مربوط به چهارم اردیبهشت‌ماه است.

دورخیز احمدی‌نژاد برای  کرسی ریاست مجلس!/ بی‌توجهی به بقایی و یاران سابق صوری است

آرمان ملی آنلاین ، در خبری با عنوان سنگ صبور مردم نوشته است: «احمدی‌نژاد طی 10 سال اخیر به‌طور مستمر و هر روزه، پیش از عزیمت به محل کار یا دانشگاه، با مردمی که از نقاط مختلف کشور به میدان ۷۲ نارمک مراجعه می‌کنند، ملاقات کرده و ضمن توجه به سخنان، خواسته‌ها و مسائل آنها، در حد توان اهتمام خود را مصروف حل مشکلات مردم می‌نماید.» احمدی‌نژاد را نمی‌توان در یک ساختار ثابت تعریف کرد، چرا که حرکات و رفتارهای او درمقاطع مختلف متضاد است. به‌عنوان نمونه مشایی و بقایی به‌عنوان دست راست و چپ احمدی‌نژاد شناخته می‌شدند و در اعتراض به اجرای حکم ۱۵ سال زندان حمید بقایی و بازداشت اسفندیار رحیم مشایی همراه با گروهی از طرفدارانش به امامزاده صالح تجریش رفت. در بست‌نشینی‌های کوتاه احمدی‌نژاد عده‌ای از هواداران او در محل حاضر می‌شوند، فضای کوچکی را پر از جمعیت می‌کنند، احمدی‌نژاد سخنرانی اعتراضی انجام می‌دهد، حاضران با او عکس سلفی می‌گیرند و ختم ماجرا. احمدی‌نژاد و تماشاچیانش پراکنده و به خانه‌های خود می‌روند. آبان 96 هم محمدعلی پورمختار، نماینده اصولگرای مجلس دهم در مورد تحصن بقایی و جوانفکر در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی و هدف این جریان از این قسم اقدامات حاشیه‌ای گفت: این آقایان به‌دنبال یك جریان‌سازی هستند و از این روش‌های خاص از زنبیل به دست‌گرفتن و تحصن می‌خواهند یك كلاهی برای خودشان درست و افرادی جذب كنند. وی ادامه داد: بالاخره آنها هم در عرصه سیاسی حضور دارند و فعال هستند و به‌دنبال تقویت جریان‌شان هستند. 20 تیر 96 هم محمود احمدی‌نژاد به‌دنبال بازداشت حمید بقایی، معاون اجرایی رئیس‌جمهور در دولت دهم، در نامه‌ای ضمن اعتراض به این موضوع، خواستار آزادی فوری وی شد.

خداحافظی صوری با یاران قدیمی
اما همین احمدی‌نژاد یکباره عطای دوستی با بقایی را به لقایش بخشید و 24 فروردین مراسم تشییع و تدفین مرحوم محمد بقایی، پدر حمید بقایی برگزار شد اما در این مراسم خبری از محمود احمدی‌نژاد نبود. احمدی‌نژاد یک مهندس است و به‌خوبی می‌داند که در چه زمانی باید چه برنامه‌ای را اجرا کند پس عدم حضور او در مراسم تشییع پدر حمید بقایی را نباید ساده دانست. او در پس این غیبت برنامه‌هایی را در ذهن دارد. همان برنامه‌هایی که حضورش در مجمع تشخیص را ادامه‌دار کرد و بسیاری از مواقع که با برنامه‌ریزی توانست به اهدافش برسد. او استاد فراهم‌کردن زمینه برای ایجاد شرایطی است که خواسته‌هایش محقق شود.

برنامه جدید احمدی‌نژاد چیست؟
برنامه جدید احمدی‌نژاد چیست؟ آیا او قصد دارد در جامه کاندیدای نمایندگی مجلس ظاهر شود؟ البته چنین اقدامی از سوی او بعید نیست چرا که می‌داند احتمال تأیید صلاحیتش بسیار کم و فضایی به‌دست می‌آورد تا بتواند یارانش را راهی بهارستان کند. به‌طور طبیعی او خودش را موجه‌تر از قالیباف می‌داند چرا که در رزومه‌اش دو دوره ریاست‌جمهوری دارد که قالیباف فاقد آن است یا مدعی توانمندی یارانش است و برای اثباتش به حضور آنها در دولت سیزدهم اشاره می‌کند. چندی قبل «المانیتور» نوشت: «منتقدان احمدی‌نژاد استدلال می‌کنند که او به‌راحتی کلمات را می‌پیچاند تا موجه جلوه کند. اما امتناع او از اظهارنظر در مورد اعتراضات اخیر، درحالی‌که اخیرا از ایران به‌خاطر حمایت از روسیه در حمله به اوکراین انتقاد کرده بود، نشان‌دهنده برنامه‌های آینده او و نقشی است که او می‌خواهد برای خود در این تحولات تعریف کند.» برخی هم سکوت و تغییر دیدگاه احمدی‌نژاد را به نحو دیگری تفسیر می‌کنند مانند محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین که می‌گوید: «احمدی‌نژاد می‌بیند در دولت آقای رئیسی خیلی از اعضای کابینه‌اش حضور دارند و فعال هستند بنابراین بخشی از ایده‌ها و تمهیداتش دارد اتفاق می‌افتد و به همین دلیل سکوت رضایت‌آمیزی کرده است.» از سوی دیگر اما احمد علیرضابیگی، استاندار سابق دولت احمدی‌نژاد و نماینده فعلی مجلس، در مصاحبه‌ای گفته براساس اطلاع ما «احمدی‌نژاد حرف‌هایش را قبلا زده است و امروز حرف جدیدی در این باره ندارد؛ لذا سکوت کرده است.» احمدی‌نژاد آن اندازه در رسیدن به هدف جدیدش جدی است که حتی از کنار عدم عفو یارانش به‌راحتی عبور کرد و لازم ندانست خواستار عفو آنها شود. 2 اردیبهشت محسن ابراهیم‌زاده، خواننده پاپ کشور، در کنار پژو ۵۰۴؛ ماشینی که در ایران با رئیس‌جمهور سابق یعنی محمود احمدی‌نژاد شناخته می‌شد، عکس یادگاری انداخت. مشخص نیست این اقدام تبلیغاتی برای احمدی‌نژاد است یا تفریح یک خواننده!

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار