| کد مطلب: ۱۰۵۸۱۶۰
لینک کوتاه کپی شد

حاشیه‌های تمام نشدنی میرسلیم | مواضع او را حزبش هم گردن نمی‌گیرد

مرد متولد 1326 مدتی است که روزهای پرحاشیه‌ای را سپری می‌کند. از بازداشت پسرش به اتهام ارتباط با منافقین تا ادعای شباهت خودروی 206 با لندکروز! اظهارات میرسلیم چه بخواهد یا نخواهد به‌عنوان عضو قدیمی موتلفه مورد بررسی قرار می‌گیرد. به همین دلیل است که روز گذشته حمیدرضا ترقی، عضو موتلفه گفت: حزب موتلفه اسلامی بابت موضع‌گیری‌های میرسلیم پیرامون خودرو به او تذکر داده و حتی دبیرکل طی نامه‌ای به میرسلیم از او خواسته مواضعی که برای حزب هزینه‌ساز است اتخاذ نکند.

حاشیه‌های تمام نشدنی میرسلیم | مواضع او را حزبش هم گردن نمی‌گیرد

به گزارش آرمان ملی آنلاین در حقیقت صحبت‌های میرسلیم درباره خودرو در جلسات حزب موتلفه مطرح نشده و موضع حزب این نیست. طبیعتا موضع‌گیری‌های او درباره خودرو به حزب آسیب وارد کرده و بر موقعیت آن تأثیر می‌گذارد. البته میرسلیم این تذکر را بر نتابیده و می‌گوید از موضع نمایندگی مجلس صحبت می‌کند نه عضو موتلفه! جالب است که تنها اصولگرایان دلواپس حامی او هستند چنانکه روزنامه «جوان» از اعتراضات و انتقاداتی که اخیرا از مصطفی میرسلیم شده گلایه کرده و خطاب به معترضان هشدار داده که همه مانند رهبر انقلاب سعه‌صدر ندارند و گفته پای‌تان آن دنیا گیر است. 

ماجرای 206 و لندکروز

دیروز میرسلیم تصمیم گرفت تا به نوعی از اثرات حواشی اظهاراتش کم کند، بنابراین درباره همسان خواندن پژو 206 با لندکروز توضیح داد: «مردم می‌بینند اگر پول‌شان را در بانک بگذارند حدود ۲۰ درصد سود می‌گیرند درحالی که تورم بیشتر از ۴۰ درصد است و به هر حال پولشان در حال ذوب شدن است، بنابراین آنها که سپرده‌گذار هستند سعی می‌کنند پولشان را در جایی قرار دهند که ذوب نشود، یکی از این جاها خودرو است. پس هر خودرویی گیر بیاید برایشان فرقی نمی‌کند، چه ۲۰۶ باشد چه لندکروز و یا هر خودروی دیگری. از این لحاظ که می‌خواهند پول خود را نجات دهند می‌روند و آنجا سرمایه‌گذاری می‌کنند، از این لحاظ من این موضوع را گفته‌ام و آنها که نمی‌خواهند این قضیه روشن شود می‌آیند و هجمه درست می‌کنند تا اذهان عمومی را منحرف کنند. میرسلیم زمانی هم مدعی شده بود فاصله بین صدور حکم اعدام تا اجرای آن کوتاه است که همین موضوع سبب انتقاداتی به او شد و اقدام پسرش یعنی ارتباط با منافقین را به او یاد‌آور شدند. میرسلیم دیروز از موضع قبلی خود عقب‌نشینی کرد و درباره اینکه اظهارتش آرامش جامعه را بر هم می‌زند، گفت: در جامعه‌ای که دارد از آشوب‌ها متضرر می‌شود، ما طرفدار این هستیم کسانی‌که آدم کشتند زود محاکمه شوند مردم طرفدار این هستند کسی که اغتشاشگر است و آدم کشته و محارب است زود دستگیر و محاکمه شود. آن کسانی‌که پشت‌سر این آشوب‌ها هستند هوار می‌زنند و این موضوع را بهانه می‌کنند.

بیشتر بخوانید | ساعت میرسلیم بازار فروش برند پتک فیلیپ را رونق داد

 دفاع میرسلیم از توییتر؟

میرسلیم در برخی مواقع سعی دارد تا با طرح موضوعاتی از پاسخ به ابهامات خودداری کند به‌عنوان نمونه توئیتر در کشور فیلتر است اما میرسلیم از آن استفاده می‌کند و در پاسخ به اینکه آیا این اقدامش خلاف قانون نیست چنین می‌گوید که بحث قانونی ما این بود که همواره باید نظام‌مند بود و چرا باید در جمهوری اسلامی که خودش باید طلایه‌دار فضای مجازی باشد هیچگونه مقرراتی در فضای مجازی حاکم نیست. حتی به اندازه همان قانون مطبوعات و رسانه‌ها هم قانونی در مورد فضای مجازی نداریم و این اشکال است. وقتی سوال می‌شود چه افرادی پشت این ماجرا هستند، پاسخ می‌دهد که کسانی‌که می‌خواهند این نظام را تضعیف کنند و دست هم بر نمی‌دارند. پارسال در مجلس می‌خواستیم قانونی در این خصوص تصویب کنیم که نگذاشتند جلوی آن را گرفتند. 

من لجباز نیستم 

میرسلیم روحیه‌ای دارد که حاضر نیست از مواضعش کوتاه بیاید و آنچه خود می‌گوید را بی‌نقض می‌داند؛ می‌گوید: «من حرف حق را در چارچوب سیاست‌های کلی نظام و قانون اساسی می‌زنم و تا آخر هم پای آن ایستاده‌ام، شما می‌خواهید اسم این را لجبازی بگذارید؟» وقتی او با این موضوع مواجه می‌شود که «اکثر مخاطبان بر این باور هستند، اظهار داشت: «این حرف‌هایی که من می‌زنم دلیل دارد و اثر‌گذار است.»

ساعت گران ندارم!

میرسلیم شعار ساده‌زیستی سر می‌دهد اما شواهد خلاف آن است مانند ادعای ساعت گرانقیمتی که بر مچ دارد. برخی معتقدند نرخ ساعت او 6 میلیارد است. خودش می‌گوید: «اینها دروغ است، در جامعه ما متاسفانه... اصلا مال من نیست این ساعت... ساعت دست من این ساعت نیست و این دروغ است. ساعتی که در دست من است آن ساعت نیست و تقلب کرده‌اند و من شکایت کرده‌ام.» وی افزود: هیتلر یک وزیر تبلیغات داشت که می‌گفت شما آنچنان بزرگ بگویید که کسی باور نکند این دروغ است، شما به این سادگی می‌گویید این ساعت ۶ میلیارد تومان می‌ارزد. خُب بگویید، لنگه این ساعت در بازار موجود است شما خودتان بروید بخرید ببینید چند است. من یک روز به شوخی گفتم آنها که می‌گویند این ساعت ۶ میلیارد است بنده حاضرم ۵۰ تا از این ساعت به آنها بدهم و نقد از آنها بگیرم و بروم به کارهای خیر بزنم.

ساعت در دست میرسلیم چند است؟ او افزود: 10 پانزده سال پیش حدود ۲۰۰ دلار می‌ارزید. آن موقع دلار ۱۰۰۰ تومان بود که به پول الان می‌شود 10 پانزده میلیون تومان، اینها چه می‌خواهند بگویند. او در واکنش به اینکه «به تناسب حقوق‌ها خیلی زیاد بوده است، گفت: «می‌دانم ولی به دلار بوده و الان ۲۰۰ دلار است. این ساعت من را الان در بازار ۱۵ میلیون تومان می‌دهند. کتانی برند ریباک میرسلیم هم حاشیه‌ساز بود. چندی پیش تصویر آن منتشر و ادعا شد خارجی است و با شعار حمایت از تولید داخل میرسلیم منافات دارد. اکنون میرسلیم بیان داشت: کتانی مال 20 سال پیش است که با قهرمانان نجات غریق برای مسابقات بین‌المللی می‌رفتیم و این کتانی‌ها را برای همه خریده بودیم و برای من که سرپرست‌شان بودم هم خریدیم و اصلا مشکلی نبود. اینها می‌خواهند من را تحقیر کنند. من از خارج نیاوردم. وی در پاسخ به این سوال که چرا افراد عادی نمی‌توانند خرید خارجی کنند؟ گفت: برای اینکه در تحریم هستیم، آن موقع در تحریم نبودیم.

بیشتر بخوانید: میرسلیم: من عقب‌نشینی نمی‌کنم | طرفداران واردات خودروی دست دوم دلال‌ها و مافیایی هستند

خبرنگار : مطهره شفیعی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار