| کد مطلب: ۱۰۵۰۰۸۴
لینک کوتاه کپی شد

قتل پیرمرد 77 ساله برای خرید مواد مخدر

فرمانده انتظامي شهرستان نجف‌آباد از دستگيري 2 معتادي که اقدام به قتل يک پيرمرد 77 ساله و سرقت اموال او کرده و متواري شده بودند، خبر داد. سرهنگ ميثم گوهري‌آراني بيان داشت: يکي از واحدهاي گشت انتظامي شهرستان نجف‌آباد حين گشتزني در جاده‌اي نزديک ورودي اين شهرستان با جسد يک پيرمرد مواجه شده و بلافاصله کارآگاهان پليس آگاهي را در جريان مي‌گذارند.

اثبات فرضيه قتل

وي افزود: کارآگاهان اداره جنايي پليس آگاهي به‌همراه تيم بررسي صحنه جرم و تشخيص هويت در محل حضور يافته و اقدامات علمي و تخصصي خود را آغاز کردند که در ادامه با مشاهده آثار خفگي در گلوي اين پيرمرد فرضيه قتل وي به اثبات رسيد. فرمانده انتظامي شهرستان نجف‌آباد با بيان اينکه کارآگاهان در کمترين زمان هويت فرد مقتول را به دست آورده و خانواده او را در جريان قرار دادند، افزود: در تحقيقات صورت گرفته مشخص شد اين فرد حدودا 77 ساله براي شرکت در مراسم ختم يکي از اقوام خود به يکي از استان‌هاي همجوار رفته و شب قبل با خودروي شخصي به شهر خود عزيمت کرده اما بعد از گذشت ساعت‌ها همه اعضاي خانواده و اقوام از او بي‌اطلاع بودند و تلفن‌همراهش را هم پاسخ نمي‌داده است.

کشف خودروي مقتول

سرهنگ گوهري‌آراني عنوان کرد: تحقيقات کارآگاهان براي شناسايي و دستگيري عامل يا عاملان اين جنايت ادامه داشت تا اينکه خودروي شخصي مقتول که در ورودي يکي از شهرهاي اطراف اين شهرستان رها شده بود توسط يکي از گشت‌هاي انتظامي کشف شد. اين مقام انتظامي ادامه داد: کارآگاهان در ادامه تحقيقات خود از به سرقت رفتن کارت عابربانک مقتول مطلع و با بررسي تراکنش آن دريافتند مبلغ 2 ميليون و 600 هزار تومان از حساب وي برداشت شده است.

شناسايي هويت عاملان جنايت

فرمانده انتظامي شهرستان نجف‌آباد اظهارکرد: سرانجام پس از چندين هفته تلاش شبانه‌روزي و رصدهاي هوشمندانه صورت گرفته مشخص شد مقتول حين مراجعه به شهر خود در بين راه 2 نفر را به‌عنوان مسافر سوار مي‌کند که بررسي‌ها نشان داد يکي از آنها داراي 4 فقره و نفر بعدي داراي 6 فقره سابقه کيفري در زمينه خريد و فروش مواد و سرقت هستند.

دستگيري قاتلان

وي ادامه داد: با به‌دست آمدن اين اطلاعات متهمان به‌عنوان مظنون اصلي تحت تعقيب قرار گرفتند و پس از گذشت 3 ماه از وقوع حادثه مخفيگاه اين افراد در يکي از استان‌هاي غربي کشور شناسايي و ماموران پس از هماهنگي با مرجع قضائي آنها در يک عمليات غافلگيرانه و ضربتي دستگير و به پليس آگاهي شهرستان نجف‌آباد منتقل کردند.

اعتراف متهمان به قتل

سرهنگ گوهري‌آراني با بيان اينکه هر 2 متهم اعتياد شديد به موادمخدر داشته و يکي از آنان نيز جزو معتادان متجاهر و کارتن‌خواب است، خاطرنشان کرد: متهمان که در ابتدا منکر ارتکاب قتل بودند اما در ادامه هنگامي‌که با مدارک و مستندات مستدل و محکم پليس مواجه شدند لب به اعتراف باز کرده و پرده از راز جنايت برداشتند. اين مقام انتظامي گفت: يکي از متهمان در اعترافات خود عنوان کرد: «چند روزي بود من و «امير» حسابي خمار بوديم و پولي براي خريد مواد مصرفي خود نداشتيم . همان روز امير طرح سرقت از يک راننده مسافرکش را برنامه‌ريزي کرد و ما کنار جاده ايستاده و به خودروهاي عبوري دست تکان مي‌داديم تا اينکه پيرمردي با خودروي پرايد مقابل ما توقف کرد ما هم سوار شديم. در بين راه راننده براي خريد توقف کرد و وارد يک مغازه شد من هم با او به مغازه رفتم و همانجا رمز کارت عابربانکش را به‌خاطر سپردم و بعد باهم سوار خودرو شديم. نزديکي‌هاي نجف‌آباد بوديم که امير با تهديد چاقو راننده را مجبور کرد تا خودرو را متوقف کند؛ بعد من با دستمال يزدي که داشتم دورگردنش را پيچانده و او را خفه کردم. کارت عابربانک پيرمرد را برداشته و جنازه‌اش را در همان حوالي رها کرده و بعد سوار بر خودرو شده و چند کيلومتر آنطرف‌تر در کنار ورودي يکي از شهرهاي اطراف آن را پارک کرديم و به وسيله يک سواري خودمان را به شهر خودمان رسانده و با برداشت 2 ميليون و 600 هزار تومان از حساب پيرمرد براي مواد مصرفي خودمان را تهيه کرديم.» سرهنگ گوهري‌آراني با اشاره به تحويل متهمان به مرجع قضائي در خصوص افراد مسافرنما به رانندگان هشدار داد و اظهارکرد: به رانندگان به‌خصوص افراد مُسن توصيه مي‌کنيم حتي‌المقدور به تنهايي مسافرت نکنند و در صورت ضرورت از سوارکردن افراد در بين‌راه خودداري و به پيشنهادهاي ارائه شده براي رفتن به راه‌هاي پرت و خارج از شهر توجه نکنند و در صورت مشکوک‌شدن به افراد خودرو را در کنار واحد گشت پليس پارک کرده و يا از طريق تماس و يا ارسال پيامک به مرکز فوريت‌هاي پليسي 110 موضوع را با ماموران پليس در ميان بگذارند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار