| کد مطلب: ۱۰۴۹۹۹۷
لینک کوتاه کپی شد

تصويب تعطيلي پنجشنبه‌ها؛ معطل مجلس

در نشست معاونان گردشگري مطرح شد:

تصويب تعطيلي پنجشنبه‌ها؛ معطل مجلس

مديرکل توسعه گردشگري داخلي با اشاره به انگيزه‌سازي براي سفر از طريق تخفيف و کارت سفر، گفت: طرح ساماندهي تعطيلات با تعطيلي سراسري پنجشنبه‌ها، در دولت تصويب شده و در صورت تصويب در مجلس مي‌تواند موجب رونق شود. در نشست با معاونان گردشگري 31 استان کشور که در حاشيه ششمين نشست افق تحول وزارت ميراث‌فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي برگزار شد، علي‌اصغر شالبافيان، معاون گردشگري کشور مقطع کنوني را مهم دانست و افزود: با ايجاد گفت‌وگوي واحد همچنين تعيين نيازها و اهداف مشخص مي‌توان جريان‌سازي کرد و نتيجه مورد نظر را گرفت. او به مصوبه محاسبه قبوض گاز تاسيسات گردشگري براساس نرخ خدماتي و هزينه قابل قبول مالياتي به‌عنوان دو مصداقي اشاره کرد که با جريان‌سازي صحيح موفق به اخذ بالاترين رأي در کميسيون تلفيق شدند. شالبافيان، به پيگيري تشکيل «صندوق توسعه گردشگري» به‌عنوان مطالبه‌ يک دهه فعالان گردشگري اشاره کرد و افزود: ماهيت اين صندوق به عمد، نهاد غيردولتي در نظر گرفته شده است و مي‌توان از ظرفيت آن در توسعه گردشگري بهره گرفت. معاون گردشگري در ادامه به فرمايشات مقام معظم رهبري در ارتباط با اهميت گردشگري اشاره کرد و بر استفاده از اين فرصت، تقويت تعامل با نمايندگان مجلس در راستاي ايجاد گفتمان مشترک و شفاف‌سازي امور با حضور فعالان بخش خصوصي استان‌ها همچنين پيگيري موردي و ايجاد دلگرمي براي سرمايه‌گذاران تاکيد کرد. او به اهميت تمرکز روي حوزه بازاريابي و آموزش اشاره کرد و افزود: اين حوزه‌ها مورد غفلت قرار گرفته و بايد جبران شود و توزيع اعتبارات براساس آن‌ها تغيير کند. توليد محتوا و برنامه‌ريزي براي حضور در نمايشگاه‌هاي خارجي پيش‌رو از جمله چين، روسيه و دوبي، پيگيري جدي دستورالعمل ثبت رويدادها، حضور فعال بخش خصوصي در نمايشگاه بين‌المللي گردشگري تهران، مکاتبه با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي براي استفاده از تسهيلات تبصره 16، ديگر مواردي بود که معاون گردشگري مطرح کرد. او همچنين سرمايه در گردش، تحريک تقاضا، به وثيقه گذاشتن پروژه‌ها، امکان تجهيز و بازسازي را به‌عنوان ظرفيت‌هاي تبصره 18 عنوان کرد و گفت: در تسهيلات اولويت بايد به بازسازي داده شود و براي فعالان گردشگري که از گذشته در اين حوزه فعاليت داشتند انگيزه لازم ايجاد شود. در ادامه، مديران کل معاونت گردشگري مهم‌ترين وظايف، ماموريت‌ها و انتظارات حوزه‌هاي تخصصي خود را تشريح کردند. برگزاري تورهاي آشناسازي با ترکيبي از افراد تاثيرگذار و افراد رسانه‌اي براي آشنايي جامعه هدف با ظرفيت‌هاي استاني، بهره‌برداري از ظرفيت ميزباني رويدادهاي بين‌المللي در راستاي برندسازي، تهيه و توليد محتواي تبليغاتي گردشگري با رويکرد محصول‌محور و با هدف معرفي ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي گردشگري استان به‌منظور جذب گردشگران ورودي بين‌المللي و فراهم کردن زمينه‌هاي لازم براي حضور شرکت‌هاي گردشگري خارجي در نمايشگاه بين‌المللي تهران در سالجاري به صورت تهاتر، چهار رويکردي بود که ليلا اژدري، مدير کل بازاريابي و توسعه گردشگري خارجي به آن‌ها اشاره کرد. زاهد شفيعي، مديرکل برنامه‌ريزي، مطالعات و آموزش گردشگري به اهميت سند راهبردي به‌عنوان سندي بين‌بخشي اشاره کرد و افزود: اين سند داراي ظرفيت زيادي براي حل مسائل گردشگري از طريق تعامل است و ادارات کل استاني بايد توجه ويژه‌اي به آن داشته باشند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار