| کد مطلب: ۱۰۴۹۸۳۶
لینک کوتاه کپی شد

کـــوتاه

انهدام باند خانوادگي قاچاق موادمخدر

فرمانده انتظامي سيرجان از انهدام 2 باند خانوادگي قاچاق موادمخدر با کشف 226کيلو حشيش در دو عمليات ضربتي پليس مبارزه با موادمخدر اين شهرستان خبر داد. سرهنگ مرتضي اميرسبتکي گفت: ماموران پليس مبارزه با موادمخدر شهرستان با انجام کار اطلاعاتي از قصد 2 باند خانوادگي قاچاق موادمخدر جهت انتقال دو محموله از محدوده اين شهرستان به مقصد مناطق مرکزي کشور مطلع شدند. وي بيان داشت: در ادامه ماموران با رصد اطلاعاتي طي دو عمليات در دو نقطه شهرستان از يک محل 108 کيلو حشيش دپو شده و از يکدستگاه خودروي آماده حرکت نيز 118 کيلو حشيش کشف کردند. فرمانده انتظامي سيرجان با اشاره به کشف در مجموع 226 کيلو حشيش، دستگيري6 قاچاقچي و توقيف 3 دستگاه خودرو ادامه داد: پليس با تلاش بي‌وقفه و با تکيه بر اقدامات اطلاعاتي و همکاري و گزارشات مردمي به نوبه خود اجازه نمي‌دهد سوداگران مرگ افراد جامعه را به اعتياد گرفتار سازند.

کارشناس جاعل به‌دام افتاد

رئيس پليس فتا از دستگيري فردي که با جعل عنوان کارشناس روابط عمومي در شبکه آموزشي شاد اقدام به فعاليت مي‌کرد، خبر داد. سرهنگ يوسف شاکري اظهارداشت: در پي شکايت تعدادي از فرهنگيان و همچنين مديران مدارس شهرستان شيروان، مبني بر اينکه فردي با راه‌اندازي اکانت جعلي تحت عنوان کارشناس روابط عمومي در شبکه آموزشي شاد قصد کلاهبرداري از دانش‌آموزان و مسئولان مدارس را دارد، بلافاصله موضوع با جديت در دستور کار قرار گرفت. وي با اشاره به اينکه کارشناسان سايبري پليس فتا استان و شهرستان شيروان در کمترين زمان ممکن با رصد فضاي مجازي و اقدامات اطلاعاتي موفق شدند فرد موردنظر را شناسايي کنند، افزود: اين فرد در عمليات غافلگيرانه ماموران پليس فتا دستگير و به مقر انتظامي منتقل شد. اين مقام انتظامي با بيان اينکه متهم بعداز تشکيل پرونده و تکميل تحقيقات براي انجام اقدامات قانوني به دادسرا معرفي شد، از شهروندان عزيز خواست تا قبل از ورود فرزندانشان به فضاي مجازي، قوانين را براي آنها توضيح داده و در خصوص ارتباط‌هاي فضاي مجازي، آنان را هوشيار کنند و همچنين سعي کنند تا با همراهي آنان، باعث کاهش آسيب‌هاي بالقوه اين بستر، براي فرزندان خود باشند.

کشف انبار مواد شوينده

فرمانده انتظامي استان هرمزگان از کشف يک انبار احتکار روغن و مواد شوينده در شهرستان بندرعباس خبر داد. سردار غلامرضا جعفري بيان کرد: ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومي پليس امنيت استان در ادامه طرح مقابله با قاچاق کالا و ارز و مبارزه با احتکار کالا به‌ويژه کالاهاي اساسي با انجام کار اطلاعاتي و بهره‌گيري از شيوه‌هاي پليسي يک انبار احتکار کالا‌هاي اساسي در يکي از محلات بندرعباس شناسايي و موضوع را در دستور کار قرار دادند. وي افزود: ماموران با همکاري و حضور کارشناس سازمان صمت استان ضمن هماهنگي با مقام قضائي به محل اعزام و در بازرسي از انبار مورد نظر4 هزارو 404 ليتر روغن خوراکي و رغن موتور و موادشوينده احتکار شده کشف کردند. اين مقام انتظامي استان با بيان اينکه در اين رابطه پرونده تشکيل وبه سازمان تعزيرات استان ارسال شد، ارزش اين محموله‌هاي احتکاري کشف شده را برابر اعلام نظر کارشناسان اقتصادي 8 ميليارد ريال عنوان کرد. فرمانده انتظامي استان هرمزگان با تاکيد بر جديت پليس در اجراي منظم و مستمر طرح‌هاي پيشگيرانه، از عموم شهروندان و مردم فهيم وقدر‌شناس استان خواست در صورت مشاهده هر گونه فعاليت غيرمجاز در قالب احتکار کالا و يا تهيه و توزيع کالاي قاچاق توسط افراد سودجو، موضوع را از طريق شماره تلفن 110 به پليس گزارش تا نسبت به شناسايي و دستگيري متخلفان و محتکران اقدام شود.

تصادف 3 کشته داد

مديرعامل جمعيت هلال‌احمر استان کرمان گفت: برخورد سواري پژو حامل اتباع غيرمجاز با کاميون در کيلومتر 80 محور سيرجان - قطرويه، 3 کشته و 8 مصدوم برجا گذاشت. رضا فلاح در گفت‌وگو با «ايرنا» افزود: پس از اعلام گزارش اورژانس مبني بر واژگوني يکدستگاه خودرو قاچاق انسان حامل سرنشينان اتباع خارجي، بلافاصله يک تيم امداد و نجات از پايگاه گل‌گهر سيرجان به محل حادثه اعزام شد. وي با بيان اينکه اين حادثه 11 حادثه‌ديده داشت، اظهارداشت: نجاتگران پس از انجام عمليات رهاسازي افراد فوت شده از داخل خودرو، اجساد را تحويل عوامل مربوطه دادند. شهرستان سيرجان در فاصله 175 کيلومتري مرکز استان کرمان واقع شده است.

افزايش تلفات سرما در افغانستان

گزارش‌ها حاکي است طي 8 روزگذشته به‌دنبال سرماي شديد و بارش برف و يخ‌زدگي، دست‌کم 70 تن از شهروندان افغانستان جانباخته و 70 هزار راس دام نيز تلف شده است. به گزارش ايسنا، همچنين مقامات محلي مي‌گويند: احتمال مي‌رود که شمار تلفات سرما در افغانستان افزايش يابد. خبرگزاري فرانسه در گزارشي آورده است: رئيس اداره هواشناسي افغانستان، زمستان امسال را «سردترين» زمستان در سال‌هاي اخير توصيف کرده است. طي هفته گذشته دماي هوا در برخي از نقاط افغانستان به منفي 33 درجه سانتيگراد هم رسيده است. خبرگزاري باختر هم گزارش داد که 6 کودک در شهرستان «شهربزرگ» و شهر فيض‌آباد، مرکز استان بدخشان در اثر سرماي شديد جانباختند. به گزارش اينديپندنت، رئيس اداره مبارزه با حوادث طبيعي در بدخشان نيز تاييد کرده که بيش از 100 راس دام در اين استان تلف شده است. عکس‌هاي منتشر شده در شبکه‌هاي اجتماعي نشان مي‌دهند که جاده‌هاي چند استان مرکزي و شمالي افغانستان به‌‌دليل بارش شديد برف مسدود شدند. شماري از شهروندان افغانستان خواستار کمک نهادهاي امدادرسان شدند تا بتوانند از کودکانشان در برابر اين سرماي شديد حفاظت کنند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار