| کد مطلب: ۱۰۴۹۷۹۶
لینک کوتاه کپی شد

از «سالاد شهردار مشهد» تا «استخدام اقوام در تهران»

آرمان ملي - مطهره شفيعي: حاشيه در پي حاشيه و پرونده بر روي پرونده؛ روايتي تلخ از مديريت شهري برخي اصولگرايان است! همان اصولگرياني که تابلوي پاکدستي در دست داشتند و به متهم‌کردن رقيب مي‏‌پرداختند؛ همان اصولگراياني که خبرگزاري منتسب به آنها يعني خبرگزاري «فارس» در تخريب اصلاح‌طلبان نوشته بود: «متأسفانه در شوراهاي شهر و روستاي دوره پنجم با اکثريت مطلق اصلاح‏‌طلبان، فساد مالي و فساد اخلاقي رکورد زد و مردم شاهد انحلال سريالي شوراهاي شهر و روستا در نقاط مختلف کشور بوده و شوراها در اين دوره کارنامه سياهي از خود برجاي گذاشتند.» شوراي شهر ششم در 14 مردادماه سال گذشته فعاليت خودش را آغاز کرد، همان شوراهاي شهري که بايد نام شوراي اصولگرايان بر آن گذاشت؛ چرا که اکثريت آنها از اين جناح بودند اما آيا عملکرد آنها سبب افتخار اصولگرايان شده است؟

تعليق حکم آقاي شهردار

روز پنجشنبه با حکم دستگاه قضائي حکم عبدا... ارجائي، شهردار مشهد تعليق شد و وي تا رسيدگي پرونده در دادگاه و صدور حکم، از حضور در محل کار منع شده و جزئيات جديدي از اين پرونده هنوز منتشر نشده است. نايب‏‌رئيس شوراي شهر مشهد تعليق حکم شهردار مشهد را تاييد کرد. موسي‏‌الرضا حاجي‏‌بگلو با تاييد خبر تعليق حکم شهردار مشهد اظهارکرد: از حکم قضائي در ارتباط با شهردار مشهد مطلع شديم و همگي موظف به تمکين از حکم دستگاه قضا هستيم. سخنگوي شوراي شهر مشهد بيان کرد: قطعا در اولين زمان ممکن نسبت به تعيين سرپرست شهرداري اقدام خواهيم کرد. گفتني است، تعليق شهردار مشهد به‌دنبال اتهاماتي که به 2 کارمند اين شهرداري وارد شده و پرونده آنها در جريان است، صورت گرفته است. به گزارش روابط عمومي شهرداري مشهد، اتهامات وارده به اين 2 کارمند حدود يک ميليارد و 700 ميليون تومان است! تمام کرسي‏‌هاي اين دوره شوراي شهر مشهد به جناح اصولگرايان رسيد. چهارده نفر از ليست ايران سربلند و يک نفر، غلامحسين صاحبي، از ليست جبهه آرمان‌خواهان واقع‏‌بين به ششمين دوره شوراي شهر مشهد راه پيدا کردند.

شام آقاي شهردار!

شهردار مشهد پيش از اين هم حاشيه‌ساز بوده است. 30 آبانماه بود که اعضاي شوراي شهر مشهد در موضوعات مختلف شهري 20 سوال از شهردار اين شهر براي پاسخگويي مطرح کردند که توضيحات عبدا... ارجائي، شهردار مشهد نتوانست آنها را قانع کند. سوال‏‌ها شامل عدم اجراي قانون تبديل وضعيت کارکنان ايثارگران‏‌، انتصابات غيرکارشناسي، عدم اهتمام ويژه به پروژه‏‌هاي حاشيه شهر، عدم اجراي مصوبات شوراي شهر و انعقاد پروژه‌هاي سرمايه‏‌گذاري جديد بود، اما به هر حال راي شوراي شهر به تغيير او نبود تا روز پنجشنبه دادستاني تصميم به تعليق حکم او بگيرد. تصوير غذاي شهردار مشهد هم حاشيه‏‌ساز بود. تصويري از غذاي شهردار مشهد که شامل يک ظرف سالاد بود! مجيد طهوريان عسکري، عضو هيات‌رئيسه شوراي شهر مشهد اين تصوير را در صفحه توئيتر خود منتشر کرد و نوشت: «آيا باورت ميشه اين شام نفر اول کليدداري شهر بهشت، شهردار مشهد الرضا عليه‌السلام باشه!» برخي از کاربران فضاي مجازي با اشاره به دانه برنج باقي مانده بر روي پشت قاشق صحت اين عکس را زيرسوال بردند و برخي از افراد ديگر عنوان کردند که چه کسي با قاشق سالاد مي‏‌خورد يا چه کسي با سالاد دوغ مي‏‌خورد!

استخدام اقوام با حقوق نجومي!

از سوي ديگر چندروز پيش اخباري مبني بر اينکه دختر دهه‌هشتادي يکي از اعضاي شوراي شهر تهران حقوق 33 ميليوني از شورا دريافت مي‏‌کند در فضاي مجازي منتشر و جنجال‏‌هاي زيادي در اين باره ايجاد شد. حتي خبرگزاري «فارس» هم نتوانست به توجيه اين موضوع بپرازد و منتقدان را متهم به کارشکني کند، بنابراين در صف منتقدان قرار گرفت و نوشت: «گفته مي‏‌شود که اين خانم دانشجو است و نوع استخدامش هم با دبيرخانه شوراي اسلامي شهر تهران به‌صورت تمام‏‌وقت است و همچنين در آذرماه 150 ساعت اضافه‏‌کاري دريافت کرده است. بايد ديد براي ويژگي امانت‏‌داري و اعتماد به مسئول دفتر بايد مديريت شهري 33 ميليون تومان حقوق پرداخت کند؟ البته بهتر است که فيش حقوقي اين خانم جوان در ماه‏‌هاي قبل هم منتشر شود تا اگر ابهاماتي وجود دارد پاسخ داده شود.» البته دختر معدني‌پور ناچار به استعفا شد. تنها دختر معدني‌پور نبود که حاشيه‏‌ساز شد. در هياهوي انتقادات به استخدام اين دختر بود که مشخص شد يکي ديگر از اقوام عضوي از شوراي شهر تهران در بهشت است. بعداز انتشار خبري مبني بر اينکه داماد احمد صادقي، مسئول دفتر اين عضو است، احمد صادقي از استعفاي دامادش خبر داد. صادقي نوشت: «بنده تصميم به معرفي دامادم که فردي با تحصيلات عاليه است و جاي ديگري مشغول به‏‌کار بود گرفتم و طي مراحل اداري و اخذ استعلامات دستگاه‏‌هاي نظارتي و بدون اشاره به مغايرت قانوني براي جذب ايشان نامبرده چند ماهي است که به‏‌عنوان مسئول دفتر بنده مشغول کار است. در هر حال هم‏‌اکنون بعداز اطلاع از منع به‏‌کارگيري ايشان، پايان قرارداد داماد خود را به رئيس محترم شورا اطلاع داده شد.»

استفاده شخصي پسر از اتومبيل شوراي شهر

حواشي شوراهاي شهر به اين دو مورد ختم نمي‏‌شود. مانند استفاده شخصي خودرو بعد از انتشار تصاويري سوالي که در اذهان عمومي شکل گرفت اين بود که چرا بايد اموال شهرداري توسط افرادي که ارتباطي به اين مجموعه ندارند استفاده شود و با ماشين شهرداري فرزند يکي از اعضاي شوراي شهر به تفريح بپردازد؟ پسر رئيس شوراي شهر کرج از خودروي متعلق به اين نهاد استفاده شخصي کرده است؛ اما پس از اين واکنش‏‌ها بود که رئيس شوراي شهر کرج در صفحه اجتماعي خود نسبت به موضوع واکنش نشان داد و براي موضوع پيش آمده از مردم عذرخواهي کرد.

اعضاي برخي ازشهرهاي استان البرز در زندانند

آذرماه سال گذشته هم يک عضو شوراي شهر کرج به‌همراه شخص ديگري که خارج از مجموعه شهرداري بوده به اتهام تحصيل مال نامشروع و ادعاي اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات قانوني با دستور مقام قضائي از سوي اداره کل اطلاعات استان بازداشت شدند. علاوه بر اين 9 ديماه رئيس کل دادگستري استان البرز از بازداشت شهردار و تمامي اعضاي شوراي شهر يکي از شهرهاي شهرستان ساوجبلاغ به اتهام ارتشا خبر داد. 27 آذرماه دادستان عمومي و انقلاب شهرستان نظرآباد از دستگيري شهردار و پنج نفر از اعضاي شوراي شهر اسبق نظرآباد خبر داد. تضييع حقوق بيت‌المال و تباني در معاملات دولتي از اتهام اين متهمان است. ارزش ريالي معاملات انجام شده توسط اين متهمان حدو 600 ميليارد ريال برآورد شده است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار