| کد مطلب: ۱۰۴۹۶۸۳
لینک کوتاه کپی شد

مدارس و دانشگاه‌هاي تهران غيرحضوري شد

دبير کارگروه اضطرار آلودگي هوا از تعطيلي مدارس و دانشگاه‌هاي تهران و غير حضوري شدن آن به دليل افزايش آلودگي هوا خبر داد. عليرضا مزيناني عضو کميته اضطرار آلودگي هوا درباره جزئيات کميته اضطرار آلودگي هوا گفت: اين کميته به صورت غير حضوري تشکيل شد و بر اساس مصوبات آن روز چهارشنبه همه مدارس تهران و دانشگاه‌ها به صورت غير حضوري برگزار مي‌شود؛ البته همه ادارات باز است. او با اشاره به اينکه برگزاري امتحانات دانشگاه‌ها به صورت حضوري انجام مي‌شود، افزود: همچنين همه کودکستان‌ها و مراکز پيش دبستاني، چهارشنبه 28دي تعطيل است. مزيناني در تشريح ديگر مصوبات کارگروه گفت: ممنوعيت فعاليت کارخانه‌هاي شن، ماسه، بتن و آسفالت و جلوگيري از تردد شبانه کاميون‌ها به استثناي کاميون‌هاي حامل سوخت، مواد غذايي و مواد فاسد شدني و نيز جلوگيري از تردد کليه موتورسيکلت‌ها، خودروهاي دودزا و فاقد معاينه فني توسط پليس راهور در روز سه‌شنبه از مصوبات کارگروه هماهنگي شرايط اضطرار آلودگي هواي تهران است. او همچنين با اشاره به توقف فروش و صدور مجوز طرح ترافيک روزانه خودروها از سوي شهرداري تهران، افزود: طرح تردد زوج و فرد خودروها از در منازل براي روز چهارشنبه در تهران اجرايي مي‌شود. دبيرکارگروه هماهنگي مواقع اضطرار هوا تصريح کرد: همچنين جلوگيري از روشن ماندن اتوبوس‌ها و ميني‌بوس‌ها در پايانه‌ها توسط شهرداري تهران و ممانعت از فعاليت‌هاي عمراني تشديدکننده آلودگي هوا و مقابله و نظارت بر پسماندسوزي توسط شهرداران استان، ممنوعيت مصرف نفت کوره و مازوت در کليه واحدهاي نيروگاهي، صنعتي، توليدي، معدني و خدماتي استان و جانمايي پايگاه‌هاي سيار فوريت‌هاي پزشکي اعم از اورژانس و هلال احمر در مناطق پرتردد شهر نيز براي روز چهارشنبه 28 ديماه از ديگر مصوبات است. مديرکل حفاظت محيط زيست استان تهران همچنين بر استفاده از ماسک‌هاي مورد تأييد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي از سوي آحاد مردم و به ويژه گروه‌هاي حساس شامل کودکان، افراد سالمند، بيماران قلبي و تنفسي، زنان باردار، شاغلان پليس راهور و شهرداري‌ها که بيش‌ترين مواجهه با آلودگي هوا و حضور در فضاي باز را دارند، تاکيد کرد. مزيناني در ادامه از شهروندان خواست تا از ترددهاي غير ضرور و فعاليت‌هاي ورزشي و مستمر در محيط‌هاي باز پرهيز کنند.

هواي تهران قرمز شد

بر اساس داده‌هاي شرکت کنترل کيفيت هواي تهران، کيفيت هواي روز (27 دي‌ماه) پايتخت در اکثر مناطق در شرايط ناسالم براي همه گروه‌ها قرار داشت، همچنين ميانگين غلظت ذرات معلق کمتر از 2.5 ميکرون که آلاينده اصلي تهران بود، عدد 167 را نشان مي‌داد. روز گذشته 24 ايستگاه در شرايط قرمز و ايستگاه منطقه 15 در شرايط بنفش بودند. بر اساس شاخص کيفيت هوا (AQI)، زماني که شاخص عددي بين 151 تا 200 را نشان دهد، کيفيت هوا در شرايط ناسالم براي همه گروه‌ها است.

استانداري گلستان: مدارس استان همچنان تعطيل خواهند بود

براساس اعلام استانداري گلستان، تا پايان هفته آغاز ساعت کاري ادارات در استان گلستان از ساعت 9 صبح خواهد بود و فعاليت مدارس و دانشگاه‌ها همچنان غيرحضوري است. براساس تصميم اتخاذ شده در ستاد پيشگيري، هماهنگي و مديريت عمليات مقابله با بحران استان، با توجه به تداوم موج سرما، شروع فعاليت ادارات بجز دستگاه‌هاي امدادي، انتظامي و خدمات‌رسان تا پايان هفته جاري پنجشنبه 29ديماه جاري از ساعت 9 صبح خواهد بود. فعاليت مدارس و دانشگاه‌ها همچنان غيرحضوري خواهد بود و فقط امتحانات نهايي به صورت حضوري برگزار مي‌شود.

مسموميت61 دانش‌آموز اردبيلي

فرماندار شهرستان اردبيل گفت: نشت گاز مونواکسيد کربن از موتورخانه علت اصلي مسموميت 70 دانش‌آموز و معلم اردبيلي است. محمد اعتماد اعجازي شامگاه 26دي با اعلام اين خبر افزود: ظهر روز سه‌شنبه ساعت 11و30 دقيقه از دبيرستان دخترانه فرزانگان اردبيل به مرکز فوريت‌هاي پزشکي اورژانس اردبيل گزارشي مبني بر سردرد، ضعف جسماني، خستگي شديد، حالت تهوع و استفراغ تعداد قابل توجهي از دانش‌آموزان و معلمان مدرسه گزارش شد. او افزود: باتوجه به فصل زمستان و علائم موجود اعلامي در تعداد زيادي از دانش‌آموزان و معلمان دبيرستان دخترانه فرزانگان، موضوع به شکل قطعي مسموميت ناشي از مونواکسيد کربن تلقي شده و يکدستگاه اتوبوس آمبولانس و 7 دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار