| کد مطلب: ۱۰۴۶۳۹۵
لینک کوتاه کپی شد

جام‌جهانی 2022

لوکا مودريچ به نخستين بازيکن تاريخ فوتبال جهان تبديل شد که در سه دهه مختلف در هر دو جام‌جهاني و يورو بازي کرده است. به گزارش خبرگزاري چمپيونات روسيه؛ لوکا مودريچ با حضور در بازي تيم‌هاي ملي کرواسي و مراکش در مرحله گروهي جام‌جهاني 2022 به ميزباني قطر به رکوردي جالب و منحصر به فرد دست يافت. هافبک 37 ساله کروات در چهار دوره جام‌هاي جهاني (2006، 2014، 2018 و 2022) و چهار دوره يورو (2008، 2012، 2016 و 2020) حضور داشته است. لوکا مودريچ به نخستين بازيکن تاريخ فوتبال جهان تبديل شد که در سه دهه مختلف در هر دو جام‌جهاني و يورو بازي کرده است. در واقع حضور در بازي مقابل مراکش، مودريچ را وارد دهه سوم بازي براي تيم‌ملي کرواسي در جام‌هاي جهاني کرد. لوکا مودريچ در مجموع 135 بازي در ترکيب تيم‌ملي کرواسي انجام داد که حاصلش 23 پاس گل و 25 گل است. بهترين دستاورد مودريچ در تيم‌ملي کرواسي کسب مدال نقره جام‌جهاني 2018 در روسيه است.

فيفا به شبهه‌هاي ايجاد شده مبني بر تلاش عمدي براي پنهان کردن خروج گروهي تماشاگران در ديدار افتتاحيه جام‌جهاني 2022 ميان تيم‌هاي ملي قطر و اکوادور پاسخ داد. تلويزيون نروژ به نقل از فيفا اعلام کرد: فيفا تلاش مي‌کند تا پوشش صادقانه و جامعي از آنچه در زمين بازي رخ مي‌دهد داشته باشد و اين موضوع را با تصوير هواداران روي سکوها تکميل مي‌کند. در ديدار افتتاحيه جام‌جهاني 2022 حتي يک فريم از جايگاه‌هاي خالي يا ترک گروهي ورزشگاه توسط هواداران تيم‌ملي قطر پخش نشد. جايگاه هواداران فعال بارها به تصوير کشيده شد اما سکوهاي سمت مقابل خالي بود. بسياري به تلاش عمدي فيفا براي نشان دادن تنها جنبه‌هاي مثبت جام‌جهاني 2022 در راستاي توجيه انتخاب قطر به عنوان ميزبان مسابقات مشکوک شدند.

مدافع 26 ساله تيم‌ملي فرانسه زانويش را به تيغ جراحان خواهد سپرد. لوکاس هرناندس که در جريان برتري 4 بر يک تيم‌ملي فوتبال فرانسه مقابل استراليا در گروه D جام‌جهاني 2022 قطر از ناحيه زانو آسيب ديد، در آستانه ترک اردوي اين تيم قرار دارد. گفته مي‌شود او از ناحيه رباط صليبي آسيب ديده و نه‌تنها جام‌جهاني قطر، بلکه فصل 23- 2022 را هم از دست خواهد داد. بر اساس گزارش نشريه فرانسوي «اکيپ»؛ هم‌تيمي‌هاي لوکاس هرناندس 26 ساله شب گذشته با حضور کنار اين بازيکن سعي کردند تا به او آرامش دهند. طبق اين گزارش؛ مدافع بايرني تيم‌ملي فرانسه قرار است روز پنجشنبه اردوي خروس‌ها را ترک مي‌کند و چند روز بعد هم زانويش را به تيغ جراحان خواهد سپرد. حسن صاليحميدزيچ مدير ورزشي بايرت مونيخ هم در گفت‌وگو با نشريه آلماني «کيکر» گفته است که اين باشگاه در ماه ژانويه بازيکني جديد را به منظور جايگزيني لوکاس هرناندس جذب نخواهد کرد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار