| کد مطلب: ۱۰۴۶۳۹۰
لینک کوتاه کپی شد

صعود تیم‌ملی در جام‌جهانی؟ چرا که نه!

حميد سجادي وزير ورزش و جوانان آخرين وضعيت تيم‌ملي فوتبال در آستانه ديدار با ولز در جام‌جهاني 2022 قطر را تشريح کرد.

وضعيت تيم‌ملي

حميد سجادي وزير ورزش و جوانان در حاشيه جلسه هيات دولت، درباره آخرين وضعيت تيم‌ملي فوتبال ايران در آستانه ديدار با ولز اظهار داشت: من شب گذشته در خدمت عزيزان بودم. براساس نتيجه بازي اول، اعضاي کادر فني نقاط ضعف و قوت را بررسي کردند تا در بازي روز جمعه شرايط خوبي را در ميدان ببينيم. بعد از آنهم ديدار با آمريکا در پيش است. در بازي قبلي جمع قابل توجهي از مردم به استاديوم رفتند و تيم‌ملي را تشويق کردند. خيلي از همکاران ما در سفارت ميزبان ايرانيان حاضر در دوحه بودند. از وزارت امور خارجه و سفارت ايران در قطر و ساير وزارتخانه‌ها تشکر مي‌کنم که ما را تنها نگذاشتند. ان‌شاءا... روز جمعه هم تجديدقواي بهتر و آرايش جديدتر را شاهد باشيم. من هم سعي مي‌کنم فردا شب در کنار تيم‌ملي باشم. برنامه‌ريزي کرديم که هماهنگي نهايي را در هتل محل اقامت داشته باشيم. ان‌شاءا... انرژي مثبت ما و دعاي خير و اخبار خوب را شاهد باشيم و ان‌شاءا... که ديگر حاشيه‌اي نباشد و شاهد يک رقابت خيلي خوب باشيم.

شرايط بيرانوند

وي در مورد آخرين وضعيت عليرضا بيرانوند گفت: او از ناحيه استخوان بيني دچار شکستگي شده است. بيرانوند خيلي درد کشيد و تا دو سه ساعت بعد از بازي خونريزي شديد داشت، ولي به لحاظ روحيه خيلي قوي و مصمم بود. البته او از اين اتفاق ناراحت بود، چون تيم دچار شوک شد. ديروز که با او صحبت مي‌کردم، خودش مي‌گفت که اگر کادر فني اجازه بدهد، بازي مي‌کند. او روحيه اين را داشت که بازي کند و براي بازي اعلام آمادگي کرد.

شانس صعود

وزير ورزش و جوانان راجع به شانس صعود تيم ايران به مرحله دوم عنوان کرد: واقعيت اين است که همه تيم‌ها براي بازي باکيفيت آمده‌اند. ديروز هم شايد اين تصور نمي‌شد که برخي نتايج رقم بخورد که البته شکل گرفت و يا اينکه استراليا چهار گل بخورد. درباره بازي ايران هم واقعيت اين است که ما اين نتيجه را متصور نبوديم، ولي شرايط بازي اينگونه رقم خورد. البته هنوز دو فرصت طلايي ديگر داريم که مهم‌ترين آن، بازي با ولز است. اگر خداي نا کرده ببازيم، دو تا سه امتياز از دست داده‌ايم و بازي با آمريکا تشريفاتي مي‌شود. بنابراين مهم‌ترين بازي ما روز جمعه است. بايد تمام تلاش خود را کنيم، انسجام و تمرکز تيم و بهترين ارنج و تصميم از سوي کادر فني و بهترين روحيه و هر چيزي که لازم راست را بايد رقم بزنيم که ان‌شاءا... بتوانيم نتيجه خوبي با ولز بگيريم. اگر مساوي شويم، بايد با اما و اگر به ديدار آمريکا برويم، ولي اگر سه امتياز را بگيريم، حتماً اميدوار هستيم که مقابل آمريکا هم مثل گذشته خيلي خوب بازي کنيم. اگر تيم‌ملي خودش باشد و کيفيت مدنظر سرمربي را ارائه کند، چرا که نه؛ ان‌شاءا... دعا مي‌کنيم که تيم‌ملي صعود کند.

تجليل از بانوان

سجادي درباره برگزاري مراسم تجليل از بانوان مدال‌آور گفت: براي اولين بار در کشور با حمايت رئيس‌جمهور، مراسم تجليل از بانوان مدال‌آور در سال 1400 و 1401 برگزار شد. مبلغ اين جوايز نزديک به 36 ميليارد شد که به فدراسيون‌ها دادند تا آنها به ورزشکاران بدهند.

بازسازي هفتم تير

وي در مورد بازسازي سالن شهداي هفتم تير عنوان کرد: سالن کشتي شهداي هفتم تير با همت شهرداري و فدراسيون بازسازي و افتتاح شد و مبلغ 120 ميليارد تومان هزينه زا سوي رئيس فدراسيون پرداخت شد و ما حتي مي‌توانيم در اين سالن مسابقات بين‌المللي برگزار کنيم. ما همچنين در مجموعه ورزشي آزادي دو خانه کشتي داريم که به نام دو شهيد است و کيفيت بالايي هم دارند. آمريکا و همچنين تيم‌هاي اروپايي درخواست اردو در اينجا را داده‌اند.

مزاحمت‌ها

سجادي در واکنش به مزاحمت‌هاي برخي ضدانقلاب براي ملي‌پوشان فوتبال ايران در بازي با انگليس و در پاسخ به اين سؤال که وزارت ورزش چه تمهيداتي را براي عدم تکرار اين اتفاق در ديدارهاي بعدي در نظر گرفته است، اظهار داشت: قبل از شروع بازي در فکر هماهنگي براي عزيزاني بوديم که در آنجا بودند تا بليت‌هايي را به آنهايي که نداشتند، بدهيم. لحظه‌اي که رسيديم، بازي چند دقيقه بعد شروع شد. در گزارشي که مهدي محمدنبي به من داد، گفت که قبل از شروع بازي مزاحمت براي کمتر از يک دقيقه شکل گرفت و الفاظ غيرورزشي مطرح شد. در حين بازي دو مرتبه همان کلمات را شنيديم. روي سکوها اختلافي بود و پرچم‌هاي غير مجاز وجود داشت و تماشاگران با هم درگير شده بودند. بلافاصله که چک کرديم، ديديم مسئولان انتظامي آنجا براي ساماندهي رفته بودند. همه فکر کرده بودند که نسبت به تيم‌ملي اهانت مي‌کنند. جمعيت طرفدار ايران در ورزشگاه مي‌چربيد و آنهايي که بليت داشتند، بين انگليسي‌ها بودند و در يک نقطه نبودند. به نظرم جو استاديوم حتي بهتر از بازي‌هاي داخل ايران کنترل شد. ليدرها نيز خوب تشويق کردند، با اينکه براي آنها يک مشکل کوچک داريم، در واقع جايي که براي اسکان ليدرها فراهم شده، نزديک به استاديوم است و در روزهاي بازي نزديک به ورزشگاه مربوطه تدابير امنيتي افزايش پيدا مي‌کند. با اين وجود آنها از ابتدا و تا آخر خوب تشويق کردند که جاي تشکر دارد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار