| کد مطلب: ۱۰۴۶۲۷۶
لینک کوتاه کپی شد

جزاي نقدي و 10 سال ممنوع‌الخروجي براي دانشجويان هنجارشکن

طرح جديد نمايندگان:

جزاي نقدي و 10 سال ممنوع‌الخروجي براي دانشجويان هنجارشکن

صف جبهـــه پايداري برابـــر دانشجويان

رسايي: ابتدا اخراج و بعد ممنوع‌الخروج شوند!

تعليق 10 دانشجوي دانشگاه شريف

آرمان‌ملي - ياسمين طالقاني: جمعي از نمايندگان مجلس و کارشناسان طرحي را تدوين کرده‌اند که در صورت هنجارشکني دانشجويان در دانشگاه‌ها و ارتکاب جرائمي همچون: ايجاد آشوب و بلوا، تخريب اموال، فحاشي و توهين به مقدسات در دانشگاه‌ها و هرگونه اقدامي که در روند ماموريت‌هاي آموزشي و پژوهشي دانشگاه اخلال ايجاد کند، ضمن صدور احکام انضباطي، متخلفان را محکوم به پرداخت کل هزينه‌هاي تحصيل در آن مقطع آموزشي کنند. از ديگر مجازات‌هاي مطرح شده در اين طرح ممنوع‌الخروجي به مدت 10 سال است. در اين طرح پيش‌بيني شده در صورتي‌که دانشجويان از اقدامات هنجارشکنانه ابراز پشيماني کنند، مجازات‌هاي فوق تخفيف خواهد يافت و يا در صورت رفع نياز کشور و خدمت‌رساني مجازات آنها بخشيده خواهد شد. به گفته يکي از طراحان اين طرح برگزاري کرسي‌هاي آزادانديشي و ايجاد فضاي باز گفت‌وگو در دانشگاه‌ها همواره مورد تاکيد مسئولان بوده است که در روزهاي اخير هنجارشکنان در دانشگاه به‌رغم دعوت تشکل‌هاي دانشجويي به حضور در کرسي‌هاي آزادانديشي و تريبون‌هاي آزاد تاکنون از حضور در اين جلسات خودداري کرده‌اند. لازم به ذکر است تعدادي از نمايندگان مجلس در حال حاضر در حال جمع‌آوري امضا براي اين طرح هستند.

ابتدا اخراج و بعد ممنوع‌الخروج شوند!

حميد رسايي، فعال سياسي تندرو و عضو جبهه پايداري در توئيت نوشته بود: «اراذلي که به اسم دانشجو هر روز به بهانه‌اي دانشگاه شريف را متشنج مي‌کنند، دنبال بهانه‌اي براي اخراج و در گام بعد اقامت‌گرفتن در اروپا هستند. راه مواجهه با آنها مطابق ضوابط دانشگاه، ابتدا اخراج و سپس ممنوع‌الخروجي 10 تا 15ساله است. باور کنيد وحشي‌بازي در محيط دانشگاه تمام مي‌شود. از سوي ديگر نبايد فراموش شود که توهين و شعارهاي راديکال در محيط‌هاي دانشجويي، در حالي توجه فعالان سياسي را به خود جلب کرده که برخي افراد مشهور رسانه‌اي، بدون توجه به علت و زمينه‌هاي اين خشونت‌هاي کلامي، با توهين به دانشجويان، موجب استمرار فضاي توهين به‌جاي گفت‌وگوهاي سازنده در دانشگاه‌ها مي‌شوند.» خبرآنلاين نوشت: در اين ميان، اعتراض به توهين‌هاي دانشجويان، از سوي فعالان سياسي و برخي افراد داراي تريبون در سيماي ملي و رسانه‌هاي رسمي، استمرار يافت. البته رسايي توهين‌هاي ديگري هم کرده بود: «فکر مي‌کنيد جماعت اقليتي که در برخي خيابان‌ها روسري را روي دست مي‌چرخانند دنبال چه هستند؟ خيلي از آنها خودشان هم نمي‌دانند اما آن طرف آب در يکي از تجمعات، واقعيت اين جريان خودش را نشان داده. يکي لخت شده رفته روي بلندي و سخنراني مي‌کند. تمام حرفش اين است که چرا در ايران نمي‌گذارند ما لخت بگرديم. تحليل اين افراد و همفکران آنها اين است که معترضان به گشت ارشاد و وضعيت کشور به‌دنبال «فحشا و هرزگي» هستند.»

جبهه پايداري قاضي دانشجويان است؟

اميرحسين ثابتي، مجري شبکه افق و عضو جبهه پايداري نيز در حساب کاربري خود در توئيتر در ادبياتي زشت با «اوباش» خواندن دانشجويان معترض نوشت: «از همه مخاطبان عذرخواهي مي‌کنم اما براي شناخت درست اين اوباش، چاره‌اي جز نشان‌دادن حقيقت نيست. جمهوري اسلامي و وزارت علوم تا چه وقتي مي‌خواهند با اين اراذل مسامحه کنند و حتي هزينه تحصيل‌شان را از بيت‌المال بدهند؟» روزنامه همشهري هم از قافله عقب نماند و نوشت: «اينک خواستار سلف مختلط باشند و سال‌هاي آتي مجبور به ازدواج اجباري. بله اجباري، چون ديگر در دوران طاغوت ساختارهاي سياسي- اجتماعي تغيير مي‌کند و اصالت خانواده از بين مي‌رود. در اين شرايط «بزرگ‌آقاها» تعيين‌مي‌کنند، دختران رعيت با چه‌کسي ازدواج کنند و عاشق راهي قتلگاه مي‌شود. در دوران طاغوت، «بزرگ‌آقاها» تعيين‌ مي‌کنند، دختران رعيت با چه‌کسي ازدواج کنند! البته شايد اين گزاره‌هاي آينده‌پژوهانه، تقليل‌گرايانه به‌نظر برسد ولي فکرش را بکنيد اين روزها، برخي دختران و زنان وطن براي به‌دست آوردن آزادي، پاک‌ترين برادران خود را به قربانگاه بکشانند؛ آن‌وقت فردا اجبارا به بردگي گرفته شوند. اينک خواستار سلف مختلط باشند و سال‌هاي آتي مجبور به ازدواج اجباري. بله اجباري، چون ديگر در دوران طاغوت ساختارهاي سياسي- اجتماعي تغيير مي‌کند و اصالت خانواده از بين مي‌رود.»

تعليق 10 دانشجوي دانشگاه شريف

خبرگزاري ايسنا از صدور حکم بدوي براي 13 مورد از پرونده‌هاي دانشجويان دانشگاه شريف و صدور احکام به متخلفان در اينباره خبر داد. ايسنا تاکيد کرده که آمار کلي از احکامي که ابلاغ شده، به اين شرح است: 2 مورد تعليق از تحصيل به مدت دو نيم‌سال؛ 4 مورد تعليق به مدت يک نيم‌سال با احتساب سنوات؛ 4 مورد تعليق از تحصيل به مدت يک نيم‌سال بدون احتساب سنوات و بقيه موارد توبيخ کتبي با درج در پرونده؛ و 1 مورد تذکر شفاهي.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار