| کد مطلب: ۱۰۴۶۲۵۳
لینک کوتاه کپی شد

بذرپاش نشد، احمدی‌نژادی دیگر پاستوری شد!

آرمان‌ملي - مطهره شفيعي: رئيس‌جمهور با استعفاي رستم قاسمي موافقت و شهريار افندي‌زاده را به‌عنوان سرپرست وزارت راه و شهرسازي منصوب کرد. رئيسي، ضمن تقدير از تلاش‌هاي آقاي قاسمي در دوران مسئوليت خود در وزارت راه و شهرسازي و آرزوي سلامتي براي ايشان، با استعفاي آقاي رستم قاسمي در پي تشديد بيماري، موافقت کرد و ابراز اميدواري کرد که بتوان از توانمندي‌هاي ايشان پس از بهبودي کامل استفاده کرد. در پي قبول استعفاي آقاي قاسمي از وزارت راه و شهرسازي، رئيس‌جمهور آقاي شهريار افندي‌زاده، معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازي را با حفظ سمت به‌عنوان سرپرست اين وزارتخانه منصوب کرد. شهريار افندي‌زاده داراي مدرک کارشناسي مهندسي عمران از دانشگاه علم و صنعت ايران، کارشناسي ارشد مهندسي راه و ترابري از دانشگاه علم وصنعت ايران و دکتري مهندسي حمل ونقل و ترافيک از دانشگاه کارلتون (کانادا) است. شهريار افندي‌زاده هم‌گروهي احمدي‌نژاد در دانشگاه علم و صنعت و معاون وزير در دولت او بود. نکته قابل تامل آنجاست که افندي‌زاده، معاون حمل و نقل بود و اظهارات زيادي در حوزه اتوبوسراني دارد و به‌نظر مي‌رسد با حضور او در وزارت راه وضعيت سيستم اتوبوسراني کشور رونق بگيرد.

يار احمدي‌نژاد منصوب شد

17 شهريور 92 که «فارس» خبر داد محمود احمدي‌نژاد با دعوت جمعي از اساتيد و اعضاي هيات علمي به دانشگاه علم و صنعت تهران بازگشت و افندي، احمدي‌نژاد را هنگام بازگشت به دانشگاه تنها نگذاشت. همچنين «شهريار افندي‌زاده» 14 اسفند 91 در قامت معاون وزير راه و رئيس‌ سازمان راهداري حمل و نقل جاده‌اي، نشان دولتي تلاش براي کاهش تصادفات رانندگي از احمدي‌نژاد دريافت کرد. نشان‌هاي دولتي جمهوري اسلامي ايران نشان‌هاي دولتي ‌کشوري هستند که طبق مقررات آيين‌نامه اعطاي نشان‌هاي دولتي به افراد شايسته، اعم از اتباع ايران يا اتباع خارجي، اعطا مي‌شود. ‌نشان «انقلاب اسلامي» به‌عنوان عالي‌ترين نشان جمهوري اسلامي ايران مخصوص رئيس‌جمهور وقت است. ساير نشان‌ها را رئيس‌جمهور به پيشنهاد وزراي ذيربط و تصويب هيات وزيران، اعطا مي‌نمايد. از جمله سوابق اجرايي شهريار افندي‌زاده مي‌توان به مدير پروژه‌هاي طراحي و اجرايي در زمينه‌هاي ساختمان‌سازي، سدسازي، تصفيه‌خانه، شبکه‌هاي آبياري و زهکشي و راهسازي، مدير دوره‌‌هاي آزاد دانشکده عمران دانشگاه علم و صنعت ايران، مدير گروه حمل و نقل دانشکده عمران دانشگاه علم و صنعت ايران، مشاور و ناظر پروژه‌هاي حمل و نقل و ترافيک، مديرعامل شرکت مطالعات جامع حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران، رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي، مشاور وزير راه و شهرسازي در امور حمل و نقل و موافقت نامه‌هاي بين‌المللي و مشاور عالي معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران اشاره کرد.

بذرپاش به پاستور نرسيد

پيش از اين عنوان شده بود که مهرداد بذرپاش جايگزين رستم قاسمي خواهد شد. مجتبي توانگر، نماينده مردم تهران همزمان با مطرح شدن دوباره نام او به‌عنوان جايگزين احتمالي رستم قاسمي، در توئيتي نوشت: «هر وزارتخانه‌اي که احتمال تغيير آن مي‌رود اين آقايِ از طريق يکي از معاونان به رئيس‌جمهور براي تصاحب آن کرسي فشار مي‌آورد. آقاي مهندس! مگر چقدر توانايي داريد که هم مي‌تواني شهردار شويد هم وزير راه هم وزير صمت هم وزير رفاه؟» البته اين کنايه توانگر مي‌تواند اشاره‌اي به سمت‌هاي او در ايام حضورش در دولت احمدي‌نژاد هم باشد. بذرپاش پس از انتخاب احمدي‌نژاد به‌عنوان شهردار تهران در سال 81، رئيس گروه مشاوران جوان شهردار شد. و پس از چندي به‌عنوان مدير فرهنگسراي خاوران نيز برگزيده شد. او پله‌هاي ترقي را به سرعت طي کرد و در فروردين 1386 به‌عنوان مديرعامل شرکت پارس‌خودرو انتخاب و با حُکم احمد قلعه‌باني، مديرعامل وقت سايپا به اين سمت منصوب شد. در بهمن‌ماه همان سال حکم بذرپاش به‌عنوان «مديرعاملي گروه خودروسازي سايپا» صادر شد. بذرپاش اول مرداد 1388 نيز طي حکمي به سمت معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان ملي جوانان منصوب شد. اما به هر حال رئيسي تصميم گرفت بذرپاش وزير راه نشود.

حضور پررنگ احمدي‌نژادي‌ها در پاستور

گرچه سيدابراهيم رئيسي وعده تشکيل کابينه غيرجناحي را داده بود اما برخلاف وعده‌اش به سمت ياران سابق محمود احمدي‌نژاد چرخيد و با انتخاب آنان، صداي اعتراض اهالي سياست را هم درآورد. عبدالرضا داوري، مشاور سابق احمدي‌نژاد در گفت‌وگويي بيان کرده بود: «به‌نظر من دولت سيزدهم، دولت سوم آقاي احمدي‌نژاد است. يعني اگر ايشان هم مي‌خواستند دولت تشکيل دهند تقريبا استخوان‌بندي دولت‌ايشان همين بود.» در اين ميان، برخي از حاميان رئيسي، با دفاع از کابينه رئيسي ارتباط وزرا و معاون او را با احمدي‌نژاد مربوط به سال‌هاي دور مي‌دانند. با وجود اين نقدها، گويي خود رئيسي قصد ندارد دل از ياران رئيس دولت بهار بکند. چرا که در جابه‌جايي‌هايي نيز که در اين يکسال در کابينه داشته است بازهم به سراغ مديران احمدي‌نژاد رفته است. مانند انتخابات محسن منصوري به‌عنوان معاون اجرايي و...

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار