| کد مطلب: ۱۰۴۶۱۲۳
لینک کوتاه کپی شد

فضاي رسانه‌اي کشور وارد يک جنگ‌ شناختي شده است

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي:

فضاي رسانه‌اي کشور وارد يک جنگ‌ شناختي شده است

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: فضاي رسانه‌اي کشور وارد يک نزاع و تقابل قوي و جنگ شناختي شده است که با توجه به فراگيري گسترده رسانه‌هاي اجتماعي و مجازي، سواد رسانه‌اي به يک ضرورت تبديل شده است. محمدمهدي اسماعيلي روز يکشنبه - 29آبان 1401- در سومين نشست ملي هم‌انديشي فعالان سواد رسانه‌اي کشور در پيامي تصويري اظهار داشت: يکي از وظايف اصلي ما در مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضاي مجازي توسعه سواد رسانه‌اي است. در گذشته سواد رسانه‌اي يک مزيت نسبي و موضوع محدود به يک عده افراد بود. امروز با توجه به فراگيري گسترده رسانه‌هاي اجتماعي و مجازي سواد رسانه‌اي به يک ضرورت تبديل شده است. وي با بيان اينکه در فضاي رسانه‌اي يک نزاع و تقابل قوي و جنگ شناختي رخ داده است، اظهار داشت: در اين جنگ طرفين تلاش مي‌کنند حوزه دفاعي و آگاهي، طرف مقابل را دچار اختلال کنند. امروز در جامعه بعضا با تروريسم رسانه‌اي مواجه هستيم. با توجه به تنوع گسترده شبکه‌هاي اجتماعي نيازمند ارتقاي سواد رسانه‌اي و مصون‌بخشي مخاطب هستيم. وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: برگزاري اين دو رويداد براي اين است که مسير را با قدرت ادامه دهيم. دوستان برگزارکننده تلاش‌هاي خوبي کردند و من از حضور همه عزيزان تشکر مي‌کنم. اميدوارم با کارهاي قوي و متقني که انجام شده بتوانيم خروجي‌هاي خوبي را براي مخاطبان فراهم کنيم. حجت‌الاسلام حامد ملاميرزايي رئيس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضاي مجازي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در اين جلسه بيان کرد: سواد رسانه‌اي شامل دانش و ابزارهايي است که مخاطرات فضاي مجازي را به حداقل مي‌رساند و باعث مي‌شود به صورت حداکثري از مزاياي آن استفاده کنيم. سواد رسانه‌اي در بعد توليد و مصرف داراي اهميت است. وي با اشاره به اينکه سواد رسانه‌اي در ادبيات ديني ما بسيار مورد توجه قرار گرفته است افزود: در آيات قرآن بر ضرورت تحقيق درباره هرگونه خبر و محتوايي تاکيد شده است. ادبيات علوم انساني ريشه در هزاران سال ادبيات ديني ما دارد. بايد از ظرفيت‌هاي مفاهيم ديني خودمان استفاده کنيم. ضعف ما در ايجاد تئوري و مدل‌سازي اين مفاهيم است. ملاميرزايي اظهار داشت: يکي از اصلي‌ترين کارهاي مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضاي مجازي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در حوزه سواد رسانه‌اي است که در اين راستا 300 اثر چند رسانه‌اي (مولتي مديا) و تلويزيوني توليد شده است. مشارکت در توليد ده‌ها عنوان کتاب و برگزاري نشست‌هاي تخصصي از ديگر فعاليت‌هاي اين مرکز است. در اين راستا بايد منابع محدود را به سمت موضوعات استراتژيک هدايت کنيم.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار