| کد مطلب: ۱۰۴۵۹۷۷
لینک کوتاه کپی شد

کــوتــــاه

دولت مصمم است مشکلات خوزستان را حل کند

معاون اول رئيس‌جمهور در سفر به خوزستان اظهار کرد: حادثه‌اي که در ايذه رخ داد حادثه‌اي تروريستي بود که اميدواريم عوامل اين اتفاق به زودي دستگير شوند و برخورد قاطع با اين افراد انجام پذيرد. محمد مخبر با قدرداني از بصيرت مردم خوزستان در خصوص جريان‌هاي اخير، تصريح کرد: خوزستان يکي از استان‌هايي است که در حوادث اخير بهترين امتحان را داد، مردم خوزستان در دوران دفاع مقدس زندگي و فرزندان خود را تقديم نظام کردند و امروز نيز از پايبندي و حمايت از نظام دست نخواهند کشيد و به همين دليل دشمن در اين استان ناموفق بوده است. معاون اول‌ رئيس‌جمهور در ادامه با بيان اينکه خوزستان مشکلاتي دارد که هنوز مرتفع نشده، گفت: دولت مصمم است اين مشکلات را حل کند و رئيس‌جمهور و دولت نيز نگاه ويژه‌اي نسبت به اين استان دارد و آقاي رئيسي تاکنون پنج بار به اين استان سفر کرده‌اند که در سفر آخر هم نيز تاکيدات ويژه‌اي داشتند که با جديت به مشکلات رسيدگي کنيم.

جنايت‌هاي آمريکا پاياني ندارد

سخنگوي وزارت امور خارجه به تحريم صدا و سيما و پرس تي‌وي واکنش نشان داد. ناصر کنعاني در صفحه شخصي خود در توييتر نوشت: بازگذاشتن دست و دهان شبکه‌ها و رسانه‌هاي تروريستي براي شرارت آفريني عليه ملت ايران و تحريم صداو سيما و پرس تي‌وي به منظور ممانعت از رسيدن رأي و نظر ايران به جهانيان، استمرار نقض فاحش حقوق ملت ايران توسط دولت آمريکاست. جنايات آمريکا عليه ملت‌ها و دولت‌هاي مستقل پايان ندارد.

راضي به ريخته‌شدن خون هيچ‌کس نيستيم

امام جمعه موقت تهران با بيان اينکه معترض، غير اغتشاشگر است، گفت: قانون اساسي و دين ما مي‌گويد اعتراض آزاد است و سيره علي(ع) هم اين را مي‌گويد. اما اغتشاش متفاوت است. اغتشاش يعني قرآن سوزي، طلبه را با شکنجه کشتن، بسيجي کشتن، اهانت به اماميني که نماد دفاع از دين است و غارت اموال مردم و آمبولانس‌ها را به آتش کشيدن. اعتراض مجاز است اما اغتشاش براي يک لحظه هم مجاز نيست نه در ايران که کل اروپا. آيت‌ا... سيد احمد خاتمي بيان کرد: هدف ديگر اغتشاشات، آسيب به نظام اسلامي است. انبيا حکومت تشکيل مي‌دهند اما حکومت با اقتدار. حکومت بي‌اقتدار نمي‌تواند امنيت را برقرار کند. اغتشاش‌گران اقتدار نظام اسلامي را هدف قرار دادند. ما راضي به ريخته شدن خون هيچ‌کس نيستيم اما اگر کساني از ريختن خون مردم لذت مي‌برند نبايد با آنها برخورد شود؟ بايد بشود و اشد مجازات هم بايد باشد.

دعوت وزير نفت عراق از همتاي ايراني خود

وزير نفت عراق از همتاي ايراني خود براي سفر به عراق دعوت کرد. محمدکاظم آل‌صادق سفير جمهوري اسلامي ايران با «حيان عبدالغني» وزير نفت عراق ملاقات و پيرامون همکاري‌هاي نفتي و گازي دو کشور و راهکارهاي توسعه اين همکاري‌ها گفت‌وگو و تبادل نظر کرد. در اين ملاقات، بر ظرفيت‌ها و توانايي‌هاي شرکت‌هاي ايراني در احداث پروژه‌هاي بهره‌برداري از منابع نفتي، حفاري و لرزه نگاري و به‌کار گيري شرکت‌هاي ايراني در پروژهاي صنايع نفت و گاز عراق تاکيد شد. همچنين مقرر شد، اوجي وزير نفت جمهوري اسلامي ايران بنا به دعوت عبدالغني، وزير نفت عراق، در آينده نزديک سفري به بغداد داشته باشد.

سفر وزير امور خارجه عمان به ايران

السيد بدر البوسعيدي وزير امور خارجه عمان به تهران سفر مي‌کند. اين مقام ارشد عماني در جريان سفر به تهران، فردا صبح با حسين اميرعبداللهيان وزير امور خارجه ايران ديدار و رايزني مي‌کند. محور اصلي رايزني‌هاي وزير امور خارجه عمان در سفر به تهران، گفت‌وگو در مورد روابط دوجانبه و آخرين تحولات منطقه با مقامات ايران است.

آمريکا تحريم‌هاي جديدي اعمال کرد

وزارت خزانه‌داري آمريکا در بيانيه‌اي از اعمال تحريم عليه نفت و گاز ايران خبر داد. خزانه‌داري آمريکا روز پنج‌شنبه اعلام کرد که 13 شرکت را به دليل حمايت از نفت و گاز ايران در ليست تحريم‌هاي خود قرار داده است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار