| کد مطلب: ۱۰۴۵۹۰۷
لینک کوتاه کپی شد

نگاهی به وضعیت بازیکنان ایران

مهدی فنونی‌زاده کارشناس فوتبال

تيم ملي کشورمان در روزهاي گذشته ترکيب کلي را خود را شناخت. بر اساس مقررات فيفا کي‌روش بايد اسامي 26 بازيکن را براي حضور در جام جهاني مي‌داد که مشخص نشد چرا يک نفر کمتر اعلام شد. از طرفي لزومي ندارد که در جام جهاني اسم 4 دروازه‌بان در ليست باشد و اگر قرار بود ليست اسامي 30 نفره هم باشد بيشتر از 3 دروازه‌بان به کار تيم ملي نمي‌آمد. اصلاً روال معمول در فوتبال دنيا حضور 4 دروازه‌بان نيست. فقط تيم‌هاي ايران و تونس در جام جهاني اين کار غير معمول را انجام داده‌اند. ليست تيم ملي بيشتر شبيه کاروان‌هاي توريستي براي حضور در جام جهاني است تا تيم ملي؛ جاي بازيکناني که استحقاق حضور در اين مسابقات را داشتند در اين ليست خالي است. فهرست اسامي تيم ملي کلي حرف و حديث داشت و سوالات زيادي در مورد اين ليست وجود دارد که کادرفني و کي‌روش آنها را بدون پاسخ گذاشته است. برخي از نفرات نبايد در ليست تيم حضور داشته باشند و بايد جاي خودشان را به جوان‌ترها مي‌دادند. احسان حاج صفي و کريم انصاريفرد به طور حتم در جام جهاني زياد بازي نخواهند کرد. در دهه‌هاي 80 و 90 ميلادي تنها يک تيم از آسيا به جام جهاني صعود مي‌کرد و ايران با جنگ تحميلي مواجه شده بود و ستاره‌هاي همچون محمد پنجعلي، فرشاد پيوس، ناصر محمدخاني، عبدالعلي چنگيز، شاهرخ بياني، مجتبي محرمي و … نتوانستند حضور در جام جهاني را تجربه کند. در ليست کي‌روش نام 16 لژيونر وجود دارد که برخي از آنها آنچنان آمادگي بالايي ندارند، حتي در تيم‌هاي باشگاهي درجه دو و سه اروپا نيمکت نشين بودند. بازيکنان خوب زيادي به خاطر برخي مسائل به جام جهاني نرفتند. اميد نورافکن، محمد محبي و مهدي قايدي حق‌شان بود در تيم ملي حضور داشته باشند، اما معلوم نيست چرا به جاي اين نفرات خوب اين فصل ليگ، برخي از بازيکنان بي‌کيفيت به قطر رفتند. اگر مربيان برتر کشورمان نظير علي دايي، امير قلعه‌نويي و يحيي گل‌محمدي سرمربي تيم ملي بودند برخي از اين نفراتي که در جام جهاني قطر هستند را خط مي‌زدند. به احتمال زياد تيم ملي ايران هر سه بازي خود را در جام جهاني واگذار خواهد کرد و مثل توريست‌ها به ايران بازمي‌گردد. تيم ملي آلمان يک تيم منظم و تاکتيکي است که به احتمال فراوان قهرمان بيست و دومين دوره جام جهاني خواهد شد.

ايسنا: بازيکنان تيم فوتبال نفت مسجدسليمان اردوي اهواز را ترک کردند. تمرينات نفت مسجدسليمان از روز سه شنبه هفته گذشته در اهواز آغاز شد و طبق وعده باشگاه قرار بود روز گذشته يعني 24 آبان ماه بخش ديگري از مطالبات بازيکنان پرداخت شود. باشگاه روز سه شنبه گذشته نتوانست به تعهد خود عمل کند و همين نيز باعث شد که روز گذشته بازيکنان نفت اعتصاب کنند و در تمرين شرکت نکنند. ديروز نيز بازيکنان که قصد حضور در تمرين را ندارند، بخشي از آن‌ها اردو را ترک کرده اند و بخشي ديگر در حال تهيه بليت هواپيما براي بازگشت به خانه هستند. گفته مي‌شود پولي که قرار بود از طريق وزرات نفت براي کمک به تيم‌هاي نفتي خوزستان به حساب اداره کل ورزش و جوانان استان واريز شود به دست اين اداره کل رسيده است ولي مشخص نيست که چرا هنوز اين پول به حساب باشگاه هاي نفت مسجدسليمان و نفت آبادان واريز نشده است. به طور حتم با تزريق اين پول به باشگاه نفت مسجدسليمان، آنها مي توانند بخش ديگري از مطالبات بازيکنان خود را پرداخت کنند تا مجددا به اردو برگردند زيرا ترک اردو براي تيمي که وضعيت خوبي در جدول ندارد در ادامه مي‌تواند شرايط آن را براي بقا در ليگ برتر سخت تر کند. بازيکنان نفت در حال حاضر تنها 13 درصد از مبلغ قرارداد خود را دريافت کرده‌اند.

مهاجم تيم ملي فوتبال فرانسه اعلام کرد که تا زمان ديدار برابر استراليا از نظر جسمي و ذهني آماده خواهد شد. به گزارش مونت کارلو، کريم بنزما يکي از بازيکناني است که در فهرست فرانسه براي جام جهاني 2022 قرار گرفته است. بنزما هنوز در شرايط بازي قرار نگرفته است. او فعلا به صورت انفرادي تمرين مي کند و در کنار تيم اصلي حضور ندارد و اين باعث شده است تا گمانه‌زني‌هاي درباره غيبت او در ديدار برابر استراليا به گوش برسد. بنزما اعلام کرد که تمرينات خوبي را دنبال مي‌کند و تا زمان بازي با استراليا آماده خواهد شد. او گفت: من کمي درد دارم اما چيز خطرناکي نيست. تا 22 نوامبر فرصت دارم و تا آن زمان آماده خواهم شد. تا زمان بازي برابر استراليا از نظر جسمي و ذهني به آمادگي خوبي مي‌رسم و مي‌توانم به ميدان بروم. بنزما فصل بسيار خوبي را با رئال مادريد پشت سرگذاشت و توانست عنوان قهرماني با اين تيم در لاليگا و ليگ قهرمانان اروپا را به دست آورد و همين باعث شد که برنده توپ طلاي 2022 شود. او در فصل جاري زياد مصدوم شده است و چند بازي رئال را هم به خاطر همين موضوع از دست داد. اين مهاجم فرانسوي اميد زيادي دارد که بتواند در جام جهاني 2022 عنوان قهرماني را به دست آورد. او در جام جهاني قبلي در فهرست نبود و به خاطر دلايل انضباطي تيم را همراهي نکرد. تيم ملي فوتبال فرانسه در جام جهاني 2022 با تيم‌هاي تونس، استراليا و دانمارک هم‌گروه است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار