| کد مطلب: ۱۰۴۲۳۸۵
لینک کوتاه کپی شد

«طارمی» هم‌ قیمت «رونالدو»!

آرمان‌ملي: مهدي طارمي حالا ستاره تيم پورتو است تا جايي‌که سرمربي تيم و شهردار شهر پورتو به حمايت از مهاجم ايراني خود مي‌پردازند. طارمي البته در بازار نقل‌وانتقالات نيز قيمتي معادل فوق‌ستاره پرتغالي منچستر دارد.

بازي جنجالي

شب دوم هفته هفتم ليگ‌برتر پرتغال با فرار ناپلئوني تيم فوتبال پورتو از شکستي خارج از خانه همراه شد. ياران مهدي طارمي مهاجم ملي‌پوش ايراني که در خانه تيم استوريل به ميدان رفته بودند؛ ابتدا با گل دقيقه 41 حريف عقب افتادند و اين عقب‌افتادگي تا دقايق پاياني بازي ادامه داشت تا اينکه داور در دقيقه 9+90 يک پنالتي به‌سود پورتو اعلام و مهدي طارمي اين فرصت را تبديل به گل تساوي تيمش کرد. در اين بازي پرحاشيه و عجيب که وقت‌هاي تلف شده زيادي هم داشت؛ تيم حريف يک بازيکن خود را به‌دليل دو اخطاره‌شدن در دقيقه 77 از دست داد و پس از گلزني طارمي نيز سه بازيکن استوريل به‌طور متوالي از داور کارت زرد گرفتند. پورتو با اين تساوي 16 امتيازي شد و با بنفيکاي 18 امتيازي و صدرنشين که يک بازي هم کمتر انجام داده، 2 امتياز فاصله دارد.

قهر سرمربي؟

مهدي طارمي بعداز اين ديدار گفت: بازي سختي بود. ما اين را مي‌دانستيم. در نيمه اول خوب بازي نکرديم و در نيمه دوم خيلي بهتر شديم. موقعيت‌هاي زيادي داشتيم. چندين موقعيت داشتيم ولي با بدشانسي نتوانستيم به گل برسيم. بايد ادامه دهيم و در آينده پيشرفت کنيم. او درباره نتايج ضعيف تيمش در هفته‌هاي اخير افزود: اين فوتبال است. گاهي اوقات اين اتفاق مي‌افتد. ما بايد تمرکز و اعتمادبه‌نفس خود را براي بازي در آينده حفظ کنيم. بايد بهتر عمل کنيم. او درباره اخراج خود در بازي با اتلتيکومادريد در ليگ‌قهرمانان ادامه داد: آن حرکت را ديديد؟ پاي چپ من زيرپاي ويتسل بود. قطعا تماس فيزيکي رخ داد و شبيه‌سازي نبود. من نمي‌توانم فقط با سمت راستم بدوم، درست است؟ پورتو در حالي در اين ديدار متوقف شد که چهار روز قبل در ليگ‌قهرمانان در خانه با 4 گل در غياب مهدي طارمي به بروخه باخت. بعد از اين ديدار سرجيو کونسيسائو، سرمربي پورتو در نشست خبري شرکت نکرد. غيبت سرمربي پورتو به‌خاطر سوال‌هاي مداوم خبرنگاران درباره مهدي طارمي در گذشته بود که باعث شد اين مربي در نشست خبري حضور نداشته باشد. مدير پورتو در واکنش به غيبت سرجيو کونسيسائو گفت: رفتار روزنامه‌نگار اسپورت تي‌وي در پرسش از طارمي شرم‌آور است. اين افراد هرگز در زندگي خود درباره بازيکنان پرتغالي سوال حاشيه‌اي نمي‌پرسند. سرجيو کونسيسائو در اعتراض به حضور اين روزنامه‌نگاران حضور نداشت.

حمايت شهردار

مدير پورتو نوشت: «رفتار خبرنگار اسپورت تي‌وي در هنگام مصاحبه از طارمي شرم‌آور بود. اين افراد شجاع هرگز در زندگي خود از ليسبوني‌ها (بازيکنان اسپورتينگ و بنفيکا) سوال سخت نمي‌پرسند. سرجيو کونسيسائو در اعتراض به اين موضوع نشست را تحريم کرد.» اين اتفاق همچنين حمايت و واکنش «روي موري را» شهردار شهر پورتو و نايب‌رئيس اين باشگاه را در پي داشت. موريرا در فيسبوک خود نوشت: «يک تحريک وحشتناک در مصاحبه‌ گزارشگر شبکه اسپورت تي‌وي. او تصميم گرفت از طارمي به‌جاي صحبت در مورد بازي و گلزني در اين مسابقه، در مورد اخراج در مادريد سوال کند. اين شرم‌آور است.» موريرا همچنين طارمي را يک «جنتلمن» توصيف کرد.

مقايسه

ابرستاره پرتغالي منچستريونايتد از نگاه سايت ترانسفرمارکت تفاوتي با ستاره اين روزهاي فوتبال ايران ندارد. شايد عجيب و البته غيرقابل پيش‌بيني بود، اما مهدي طارمي و رونالدو در حال حاضر از نگاه خريداران‌شان قيمتي برابر دارند! کريستيانو رونالدو، مهاجم منچستريونايتد روز پنجشنبه با گلزني از روي نقطه پنالتي در پيروزي 2 بر صفر ليگ اروپا مقابل شريف تيراسپول، به طلسم طولاني مدت خود پايان داد. اين اولين گل رونالدو در فصل جاري و همچنين اولين گل دوران حرفه‌اي او در ليگ اروپا بود. واضح است که رونالدو بسيار پايين‌تر از حد مطلوب خود عمل مي‌کند. از دست‌دادن پيش‌فصل نقش مهمي در اين امر داشت، در حالي‌که کمبود زمان بازي از آن زمان تاکنون بدون‌شک شانس او ​​را براي بازگشت به بهترين حالت، به‌ويژه با توجه به تغيير سيستم و ذهنيت تن‌هاگ، مختل کرده است. رونالدو تنها در داخل زمين فوتبال افت نکرده است و افت بزرگ و مهم او در بازار نقل‌وانتقالات است. آمار جديد سايت ترانسفرمارکت نشان مي‌دهد که رونالدو در حال حاضر يکي از ستاره‌هاي گرانقيمت دنياي فوتبال نيست. در جديدترين به‌روزرساني قيمت بازيکنان، «کريس» براساس آمار ترانسفرمارکت 20 ميليون يورو ارزش دارد! اين ميزان پايين‌تر ارزش ابر ستاره پرتغالي پس از تابستان عجيب است. رونالدو براي ترک منچستريونايتد و شرکت در مسابقات ليگ‌قهرمانان اروپا، درخواست ترک اين باشگاه را داشت اما با مطرح‌شدن اسامي باشگاه‌هايي مانند چلسي، ناپولي و اتلتيکومادريد در آخر او يک فصل ديگر در جمع شياطين‌سرخ باقي ماند. رونالدو فصل پيش با 24 گل در تمامي مسابقات برترين گلزن منچستريونايتد بود، اما عدم استقبال از او در پنجره نقل‌وانتقالات و همچنين طلسم گلزني در فصل جاري موجب شده تا به ارزش قيمت خود در سال 2005 برسد. او که زمان حضور در رئال‌مادريد تا 125 ميليون يورو هم ارزش داشت اکنون با ستاره فوتبال ايران برابري مي‌کند. مهدي طارمي، مهاجم ملي‌پوش تيم پورتو پرتغال در سايت ترانسفرمارکت 20 ميليون يورو ارزش دارد. او پس از حضور در پرسپوليس، الغرافه، ريوآوه و سپس پورتو با بهترين نمايش‌هايش به اين آمار رسيده است و از اين حيث تفاوتي بين او و ستاره پرتغالي وجود ندارد. البته به‌نظر مي‌رسد رونالدو ديگر از ارزش‌گذاري‌هاي ترانسفرمارکت بي‌خبر باشد. او در زمستان دو سال پيش صفحه اين رسانه معتبر را در اينستاگرام مسدود کرده بود. در مارس سال 2020 و زماني که ترانسفرمارکت تيمي منتخب از موکلان ژرژمندس را منتشر کرد، ارزش ذکر شده براي کريستيانو رونالدو 75 ميليون يورو (62 ميليون پوند) بود؛ رقمي که کريس رونالدو آن را چندان قبول نداشت.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار