| کد مطلب: ۱۰۴۲۲۲۸
لینک کوتاه کپی شد

حاکم شرع می‌تواند بی‌حجابان را جریمه نقدی کند

‌ آيت‌ا... مکارم شيرازي، مرجع تقليد، در پاسخ به استفتائي نظر خود درباره اخذ «جريمه مالي» به‌خاطر «حجاب» را اعلام کردند. متن پرسش و پاسخ از ايشان در خصوص جريمه حجاب به شرح ذيل است: پرسش: با سلام؛ آيا کارگزاران و يا دست اندرکاران حکومت اسلامي اجازه دارند براي مقابله با پديده بدحجابي و بي‌حجابي در جامعه، جريمه نقدي تعيين و اعمال کنند؟پاسخ: اين گونه گناهان تعزير دارد و تعزير گاهي به صورت نصيحت است و گاهي به صورت جريمه مالي و يا غير آن که توسط حاکم شرع معين مي‌شود.

رئيـــــس سازمان حفاظت محيط زيست از کنترل و تثبيت کانون‌هاي داخلي گرد و غبار با اجراي برنامه‌اي 10 ساله خبر داد. علي سلاجقه، گفت: کانون‌هاي داخلي منشا گرد و غبار مطالعه و کاملاً شناسايي شده است و اقدام‌هاي مناسبي در جهت کنترل و تثبيت گردوغبار در حال انجام است. او افزود: متأسفانه پديده بيابان‌زايي در کشور ما در حال پيش‌روي است و روند آن در حال پيشي گرفتن از سرعت بيابان‌زدايي است. رئيس سازمان حفاظت محيط زيست ادامه داد: براساس برنامه 10 ساله دستگاه‌هاي ذيربط در حال عمل به تکاليف خود هستند و با تخصيص اعتبارات، سازمان منابع طبيعي و آبخيزداري کشور نيز در حال انجام کار است. با اين وجود براي سرعت در انجام کار بايد تمامي فعاليت‌هاي دستگاه‌هاي اجرايي به‌صورت يکپارچه انجام شود. سلاجقه بر پيگيري دستاوردهاي نشست مسئولان محيط زيست کشورهاي منطقه تاکيد کرد و گفت: دستاوردهاي اين نشست بر اساس تقويم زماني براي ديگر کشورهاي منطقه ارسال و داده‌هاي عملياتي کشورها تبادل مي‌شود.

‌ســردار احمدعلي گودرزي، فرمــانـــده مرزباني انتظامي جمهوري اسلامي ايران در تشريح اين خبر اظهار داشت: مرزبانان هنگ مرزي پاوه در راستاي طرح عملياتي مبارزه با قاچاق سلاح و مهمات، با اشراف و تسلط اطلاعاتي از قصد قاچاقچيان مبني بر ورود محموله سنگين سلاح به داخل کشور مطلع شدند. اين مقام ارشد مرزباني افزود: مرزبانان با استقرار در نوار مرزي و استفاده از تجهيزات هوشمند، قاچاقچيان را قبل از ورود به حريم مرزي کشور مشاهده و توانستند در درگيري مسلحانه آنها را زمين گير و محموله سنگين سلاح را کشف کنند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار