| کد مطلب: ۱۰۴۱۸۷۴
لینک کوتاه کپی شد

چالش فرزندان برای مقامات

آرمان ملي - مطهره شفيعي: محمود احمدي نژاد، رئيس‌جمهور دولت‌هاي نهم و دهم در گفت‌وگويي که چندسال پيش با راديو اروپاي آزاد انجام داد، در پاسخ به اين سوال که توئيتر در زمان شما فيلتر شد و براي استفاده از آن از چه فيلترشکني استفاده مي‌کنيد؟، گفت: «همان‌هايي که فيلتر مي‌کنند، خودشان هم فيلترشکن مي‌فروشند.» اين بخش از گفت‌وگو روز گذشته باز نشر شد و اذهان زيادي به سمت حواشي اين روزهاي پسر معاون رئيس‌جمهور رفت. در روزهاي اخير شايعه شده که اپليکيشن وي پي ان بترنت/Betternet متعلق به حميد رضازاده است. از سوي ديگر دولت رئيسي اقدامي براي رفع فيلتر نداشته و شايد اين تضاد سبب شده که ديروز اين بخش از اظهارات احمدي‌نژاد پررنگ شود.

دردسر فرزندان براي پدر؟

چند روز قبل مهدي عرفاتي دبير شوراي اطلاع‌رساني دولت جمهوري اسلامي ايران در توئيتي که وحيد يامين پور هم آن را بازتوئيت کرد نوشت: «اخيرا فرزند يک معاون وزير براي ادامه تحصيل در يک کشور خارجي ويزا گرفته بود و قصد خروج داشت که به محض اطلاع رئيس‌جمهور، دستور صادر شد؛ «اگر فرزند رفت، پدر هم برود!» گذشت اون دوران که افتخار مقامات عالي دولت، اقامت فرزندانشان در خارج از کشور باشد. مسئولان مراقب گشت ارشاد باشند.» جدا از فرزند انسيه خزعلي که حضورش در خارج کشور به تاييد مادرش رسيد، شايعه حضور فرزند گزينه معرفي شده براي وزارت کار هم به گوش مي‌رسد. چندي قبل کيومرث سرمدي واله (نماينده اسدآباد و عضو کميسيون اجتماعي مجلس) در مصاحبه با ايلنا در پاسخ به سوالي مبني بر شائبه حضور فرزندان زاهدي وفا سرپرست کنوني وزارت کار در خارج از کشور و شانس او براي اخذ تاييد دولت گفت: در زمينه وزير پيشنهادي کار نيز علاوه بر تعهد و تخصص فني که جزء شاخص‌هاي انقلابي و جهادي است، بحث درباره زندگي شخصي افراد نيز مدنظر است و بنابر قانون بايد احراز شود که فرزندان وزير پيشنهادي نيز در کشور بيگانه ساکن هستند. البته مواردي مثل اقامت موقت يا ماموريت خارجي براي يک ارگان دولتي جزء اين قانون نيست و بايد مورد مشخص اقامت و زمان مشخص شود. در غير اين صورت به‌طور مشخص مجلس وظيفه قانوني خود را در مورد اجراي قانون منع مسئوليت افراد داراي اقوام خارج کشور را انجام خواهد داد. چند روز پيش عبدالرضا داوري، مشاور سابق احمدي نژاد در توييتي نوشت: «حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر محمدهادي زاهدي وفا که توسط رئيس‌جمهور براي وزارت رفاه به مجلس معرفي شده است، سال‌هاي 71 تا 73 و 80 تا 82، در کانادا حضور داشته، و هر دو دخترش فاطمه و زهرا در همين ادوار در کانادا متولد شده و تابعيت کانادايي دارند.»

فرزندان زاهدي وفا هم....

علاوه بر اينها روز گذشته نماينده رشت در مجلس در گفت‌وگو با «انتخاب» درباره تاثير شائبه حضور فرزندان زاهدي وفا، سرپرست کنوني وزارت کار در خارج از کشور و شانس او براي گرفتن رأي اعتماد از وزرا، گفت: «در رابطه با گزينه پيشنهادي وزارت کار از دولت انتظار داشتيم حداقل بخشي از نظرات مجلس را در نظر بگيرد و بعد گزينه خود را معرفي کند. آقاي زاهدي وفا تقريبا سه ماه سرپرست اين وزارتخانه بودند ولي تعامل، ارتباط‌گيري، گزارش‌دهي و پاسخ‌دهي ايشان به سوالات نمايندگان، صفر بوده است.» جبار کوچکي‌نژاد ادامه داد: «از اعضاي کميسيون اجتماعي هم که کميسيون تخصصي اين وزارتخانه هستند، سوال کردم و گويا آن‌ها هم تمايلي به ايشان ندارند. بنابراين امر راي‌گيري براي ايشان در مجلس سخت خواهد بود.» نماينده مردم رشت در مجلس خاطرنشان کرد: «معتقدم که دولت بايد بيشتر به نظرات مجلس توجه مي‌کرد، چراکه مجلس است که بايد به وزير رأي اعتماد دهد. همچنين اين مساله که فرزندان‌ ايشان در خارج از کشور هستند، خط قرمز ماست. اگر اثبات شود که ايشان يا فرزاندان‌شان در خارج از کشور هستند، خط قرمزي است که مجلس تحت هيچ شرايطي زيربار نمي‌رود.» از سوي ديگر ظاهرا برخي نمايندگان دل خوشي از زاهدي وفا ندارند چنانکه روز گذشته سيد محمد حسيني، معاون پارلماني رئيس‌جمهور، در واکنش به اينکه گفته مي‌شود دولت در ابتداي تشکيل کابينه از افراد داراي توانايي بالا نسبت به بقيه استفاده مي‌کند و وقتي که اين افراد استيضاح مي‌شوند افراد ضعيف‌تري نسبت به قبلي‌ها روي کار مي‌آيند گفت: خير به اين ترتيب نيست و حداقل اينکه در مورد زاهدي وفا اين گونه نيست، چرا که در آغاز به کار اين دولت نيز بحث استفاده از زاهدي وفا به عنوان وزير اقتصاد و رئيس کل بانک مرکزي مطرح بود اما خود او کارهاي علمي را ترجيح مي‌داد. زاهدي وفا فرد توانمندي است و استاد برخي از اين عزيزان است که انشاا... به خوبي مي‌تواند اين کار را انجام دهد. او درباره رويکرد منفي مجلس نسبت به حضور زاهدي وفا در وزارت کار افزود: مجلس يک نقطه ضعفي که از زاهدي وفا مطرح مي‌کند اين است که در اين سه ماه با نمايندگان تعامل نداشته است در مقابل زاهدي وفا نيز مي‌گويد ماموريت سه ماهه داشتم و هيچ گونه مسئوليتي نداشتم تنها مسئوليت من اين بود که بتوانم به اين وزارتخانه رسيدگي و مشکلات آن را حل کنم و مسائل بازنشستگي، تامين اجتماعي و مباحث ديگر مانند شستا و شرکت‌هاي متعدد که بسيار اهميت دارند را برطرف کنم. حسيني خاطرنشان کرد: لذا زاهدي وفا مي‌گويد که وقت خود را روي حل موارد مذکور گذاشته و چنانچه به عنوان مثال رئيس مجلس او را خواسته با يکديگر ديدار کرده و جلسه گذاشته‌اند و يا اگر در کميسيون از زاهدي وفا دعوت کرده‌اند او به آنجا رفته اما زاهدي وفا مانند بقيه وزرا که در روزهاي دوشنبه با نمايندگان ملاقات مي‌کنند اين کار را انجام نداده و در اين مورد برنامه‌اي نداشته است. البته اگر در آينده به صورت قطعي زاهدي وفا مسئول شود رويه تغيير خواهد کرد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار