بدترین مواد غذایی برای سلامت چشم

تحقیقات متعدد نشان داده است زیاده‌روی در مصرف روغن‌های خوراکی می‌تواند برای چشم مضر باشد. از این روغن‌ها می‌توان به روغن آفتابگردان، ذرت، سویا، و کنجد اشاره کرد. متخصصان می‌گویند مصرف برخی موادغذایی می‌تواند باعث آسیب به چشم شود.

هات‌داگ و ساير گوشت‌هاي فرآوري‌شده سرشار از سديم هستند. همين امر مي‌تواند افزايش فشارخون را به‌همراه داشته باشد که مي‌تواند نابينايي را به‌همراه داشته باشد.

کربوهيدرات‌هاي ساده مانند نان سفيد و پاستا خطر ابتلا به دژنراسيون ماکولا را افزايش مي‌يابد. اين بيماري يکي از دلايل نابينايي در افراد کهنسال است.

نوشابه‌ها، نوشيدني‌هاي انرژي‌زا و ساير نوشيدني‌هاي شيرين حاوي سطح بالايي از شکر هستند. همين مساله خطر ابتلا به بيماري‌هاي قلبي و ديابت نوع 2 را افزايش مي‌دهد .

غذاهاي سرخ شده در حجم بالاي روغن، سطح کلسترول بد خون را افزايش مي‌دهد. همچنين اين امر منجر به توليد مولکول‌هايي به‌نام راديکال‌هاي آزاد مي‌شود که مي‌تواند به سلول‌ها آسيب وارد کند.

غذاهاي آماده طبخ و کنسروشده داراي سطح بالاي سديم بوده که براي سلامتي چشم مضر است.

 

بي‌ترديد ماهي يکي از موادغذايي مفيد براي سلامت بدن است. . توصيه مي‌شود زنان باردار، کودکان و زناني که به فرزندان خود شير مي‌دهند 220 تا 340 گرم ماهي در هفته مصرف کنند.

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه