| کد مطلب: ۱۰۳۴۹۱۳
لینک کوتاه کپی شد

به صعود تیم‌ملی در جام‌جهانی، امیدوارم!

رضا قوچان‌نژاد، مهاجم سابق تیم‌ملی فوتبال کشورمان، در مورد قرعه تیم‌ملی در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر پاسخگوی سوالات بود.
نظرتان درباره گروه ایران در جام‌جهانی چیست؟
هر تیمی که به جام‌جهانی آمده حتما تیم قوی و خوبی است و به‌دلیل کیفیت خیلی زیادش و بازیکنان بسیار خوبی که در اختیار دارد به جام‌جهانی رسیده است. بهترین تیم‌های دنیا در جام‌جهانی هستند. در مورد گروه خودمان می‌توان گفت که نسبت به دوره‌های قبلی که در جام‌جهانی بودیم، گروهی به این خوبی نداشتیم. به تاکتیک، مربی و بازیکنان کاری ندارم اما بازی‌کردن با کشورهایی مثل انگلیس، آمریکا یا برنده دیدار ولز، اوکراین و اسکاتلند، می‌تواند برایمان خوب باشد.
می‌توانیم از گروه‌مان صعود کنیم؟
اگر به‌دور قبلی جام‌جهانی هم نگاه کنید، در روسیه با اینکه در یک گروه فوق‌العاده سخت که مراکش، اسپانیا و پرتغال در آن قرار گرفته بود، با زدن یک گل می‌توانستیم صعود کنیم. برای همین می‌گویم واقعا در جام‌جهانی قطر شانس زیادی برای صعود داریم و بچه‌ها باید باور کنند می‌توانند برای اولین‌بار از مرحله گروهی صعود کنند. الان موقعیت خوبی است که یک مرحله بالاتر برویم.
نظرت درمورد وضعیت تیم‌ملی چیست؟
بازیکنان ما چندین سال است کنارهم بازی می‌کنند و در 2- 3 تورنمنت مهم شرکت کرده‌اند. برای همین تجربه بچه‌ها خیلی زیاد است. تجربه جام‌جهانی‌های قبلی را با خود به قطر می‌برند. جدا از این، کیفیت بازیکنان‌مان خیلی زیاد است و گروهی که الان افتادیم گروهی است که واقعا موقعیت صعود از آن را داریم. اگر با برزیل، آرژانتین، اسپانیا و آلمان در یک گروه بودیم می‌گفتیم کار سخت است، اما بازهم سعی‌مان را می‌کردیم. به اینکه از گروه بالا بیاییم حس خیلی مثبت و خوبی دارم.
در مورد کلیت قرعه‌کشی جام‌جهانی چه نظری دارید؟
درست است که می‌گویند قدرت‌ها در این جام‌جهانی در گروه‌های مختلف پخش شده‌اند اما اگر گروه اول را نگاه کنید، کار برای هلند خیلی آسان است و در این گروه سنگال، قطر و اکوادور شانس زیادی برای بالاآمدن دارند. به‌جز گروه اسپانیا و آلمان که می‌شود گفت گروه مرگ است، همه قدرت‌ها بین گروه‌های مختلف پخش شده‌اند. البته خوبی کار این است که تیم‌های قوی بتوانند بالا بیایند. خیلی دوست دارم ببینم کدام تیم‌ها بالا می‌آیند.
تیم‌ملی برای حضور قدرتمندانه نیاز به برگزاری بازی‌های تدارکاتی خوب دارد. نظر شما چیست؟
بازی‌های تدارکاتی و اردوهای خوب برای رسیدن بازیکنان به آمادگی لازم خیلی مهم است. یکی از مسائل کلیدی این است که بتوانیم بچه‌ها را آماده کنیم. حتی باید بازیکنان‌مان که در لیگ‌های اروپایی بازی نمی‌کنند یا هر هفته با تیم‌های قوی بازی نمی‌کنند را هم به‌خوبی برای جام‌جهانی آماده کنیم. این مسائل خیلی اهمیت دارد. لازم است که براساس تیم‌های حاضر در گروه‌مان دیدارهای تدارکاتی مناسب را در نظر بگیریم.
مصاف با تیم‌های قدرتمند می‌تواند جذابیت بالایی در جام‌جهانی داشته باشد.
درست است؛ اما هدف باید این باشد که از گروه صعود کنیم و برای زنگ تفریح‌شدن به جام‌جهانی نرویم. نباید مهم باشد که با کدام تیم هم‌گروه می‌شوی بلکه فقط باید نتیجه بگیری. حتی اگر در مرحله گروهی با تیم‌های خوب نیفتیم، در مراحل بالاتر حتما با تیم‌های گردن‌کلفت روبه‌رو خواهیم شد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار