خوراکی‌های مفید برای «ورزشکاران»

اگر ورزشكار هستید بدون‌شک مربی‌تان موارد تغذیه‌ای را به شما گوشزد می‌کند. به‌عنوان مثال: مرغ و بوقلمون حاوی پروتئین ضروری برای ساخت فیبرهای عضلانی، حاوی ویتامین B و هم‌چنین برای سوخت‌وساز است. در ادامه با بهترین خوراکی‌ها برای ورزشکاران آشنا می‌شوید.

موز سرشار از کربوهیدرات و حاوی میزان زیادی پتاسیم است که برای احیای سلول‌ها و بازگردانی انرژی‌تان لازم و ضروری است. زمانی‌که ورزش می‌کنید انرژی بیشتری از دست می‌دهید و در نتیجه لازم است که به‌فکر بازیابی انرژی باشید. موز بهترین میوه برای احیای دوباره‌ انرژی از دست‌رفته‌ شما خواهد بود متخصصان توصیه می‌کنند که قبل از شروع جلسات ورزشی یک عدد موز میل کنید.
مرغ مانند تمام انواع گوشت‌های سفید دیگر منبع پروتئین بوده و میزان کالری آن بدون پوست و چربی مشهود کمتر از انواع گوشت‌‌قرمز است. مرغ و بوقلمون حاوی پروتئین ضروری برای ساخت فیبرهای عضلانی، حاوی ویتامین B و هم‌چنین برای سوخت‌وساز است.
تخم‌مرغ منبع پروتئین‌ و تامین‌کننده ویتامین A و D و همچنین دارای انواع موادمعدنی است. با خوردن تخم‌مرغ فسفر مورد نیاز بدن تامین می‌شود که برای سلامت استخوان‌ها و... ضروری است. زینک موجود در تخم‌مرغ به جریان بهتر خون‌تان کمک کرده و شما دچار کم‌خونی و یا کمبود اکسیژن در بافت‌هایتان نخواهید شد.

پروتئین‌های محصولات لبنی باعث احیای سلول‌های عضلانی می‌شوند. بعد از پایان هر جلسه‌ ورزشی، یک پیاله ماست یا پنیر سفید برای شما فوق‌العاده خواهد بود. بهتر است از محصولات لبنی نیمه چرب استفاده کنید. به‌خاطر اینکه محصولات لبنی کامل (چرب) حاوی کالری زیادی هستند.

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه