| کد مطلب: ۱۰۳۴۴۴۴
لینک کوتاه کپی شد

کــوتـاه

هنوز تعرفه‌هاي پزشکي
ابلاغ نشده

آرمان ملي: رئيس کل سازمان نظام پزشکي با بيان اينکه کرونا هنوز ريشه‌کن نشده اما برخي نامهرباني‌ها به کادر درمان و پزشکان را شاهديم، در عين حال از تاخير در اعلام تعرفه‌هاي پزشکي امسال انتقاد کرد و گفت: 13 روز است تعرفه‌ها تصويب شده اما هنوز ابلاغ نشده است؛ اين اجحاف به جامعه پزشکي است. او درباره جلسات سازمان برنامه و بودجه پيرامون تعرفه‌ها، بيان کرد: دهم ارديبهشت سازمان برنامه و بودجه جدول افزايش تعرفه‌ها را به هيات دولت اعلام کرد. ما ايراداتي به جدول داشتيم که دستکاري و بالا و پايين شد ولي ان‌شاءا... جدول ابلاغ شود.

جمع‌آوري 500 معتاد متجاهر

آرمان ملي: فرمانده انتظامي تهران بزرگ از ايجاد ظرفيت براي پذيرش 200 معتاد متجاهر زخم باز و جمع‌آوري 500 معتاد متجاهر در پايتخت خبر داد. سردار حسين رحيمي در حاشيه اجراي طرح جمع‌آوري معتادان متجاهر که در محلات شوش، هرندي و مولوي برگزار شد، گفت: همچنان حدود 7000 تا 8000 هزار معتاد متجاهر در سطح تهران داريم که بايد ساماندهي شوند، همچنين حدود 7000 خرده‌فروش داريم که اين افراد نيز بايد دستگير شوند و با آنها برخورد شود. من تاکيد کردم که بايد براي اين افراد فراتر از سازوکار اداري وارد عمل شويم، چراکه در واقع خرده‌فروش‌ها راه‌هاي فرار از قانون را ياد گرفته‌اند.

درخواست افزايش سهميه حج

ايلنا: رئيس سازمان حج و زيارت از رايزني و مکاتبه با وزارت حج و عمره عربستان براي افزايش سهميه حج خبر داد. سيدصادق حسيني اعلام کرد: آخرين حجي که قرار بود انجام شود و به دليل کرونا به ثمر نرسيد، مربوط به سال 99 بود و رقمي که به ايران تخصيص دادند، همين مقدار بود و 74500 نفر ثبت نام انجام شد. از بين اين تعداد که امکان تشرف پيدا کردند، مبلغ کامل را که 35 ميليون بود پرداخت کرده‌اند و برخي 25 ميليون تومان واريز کردند و نوبت دوم را پرداخت نکرده‌اند. در اين خصوص با وزارت حج مکاتبه و به ميزان 5 هزار نفر در خواست شده است که در صورت اعلام ظرفيت جديد مراتب اطلاع‌رساني براي جذب زائرين صورت خواهد گرفت و بر اساس اولويت فراخوان خواهند شد. لازم به ذکر است نام‌نويسي حج تمتع 1401 از امروز (يکشنبه) ساعت 10 صبح آغاز مي‌شود. گذرنامه زائران بايد حداقل 6 ماه تا 10 دي 1401 اعتبار داشته باشد.

گرانفروشي نان را اطلاع دهيد

مهر: در روزهاي اخير و پس از زمزمه‌هاي حذف ارز ترجيحي برخي کالاها و اقلام اساسي، به گفته مسئولان قيمت نان تغييري نداشته و برخي از نانوايي‌ها خودسرانه قيمت را افزايش دادند. اصغر پابرجا، رئيس اتحاديه صنف نانوايان سنگکي گفت: قيمت آرد نانوايي هنوز تغييري نداشته است و بايد نان سنگک معمولي بين دو تا سه هزار تومان به دست مشتري برسد و هرگونه افزايش قيمتي بيش از اين گران‌فروشي محسوب مي‌شود. سامانه 135 تعزيرات هم مرجعي براي رسيدگي به شکايات از جمله گران‌فروشي‌ها است. شهروندان براي دسترسي به اين سامانه مي‌توانند تمام مراحل گران‌فروشي اصناف و نانوايي‌ها را به تعزيرات به صورت غير حضوري اعلام کنند.

تکذيب صدور کارت يارانه نان

آرمان ملي: مرکز اطلاع‌رساني وزارت کشور در اطلاعيه‌اي اعلام کرد صدور کارت يارانه نان، شايعه پراکني رسانه‌هاي معاند و از اساس کذب است. در اين اطلاعيه آمده است: رسانه‌هاي معاند از روز گذشته با انتشار تصاوير کارت جعلي يارانه نان به دنبال تشويش اذهان عمومي و ايجاد نگراني نسبت به عرضه نان در داخل کشور برآمده‌اند. از اين رو، از رسانه‌ها و فعالان فضاي مجازي انتظار مي‌رود، سهم خود را در فرضيه جهاد تبيين بيش از گذشته ادا کنند و در زماني که دولت در حال جراحي اقتصادي است، در مقابل ماشين تخريب و تحريف بدخواهان و رسانه‌هاي معاند، روشنگري داشته باشند و اجازه ندهند در جنگ روايت‌ها، دشمنان ذهن ملت بزرگ ايران را مخدوش سازند.

شوک رواني، قيمت دارو
را گران کرد!

ايسنا: يک عضو کميسيون بهداشت و درمان از وعده کنترل بازار دارو و برطرف شدن کمبود دارويي کشور توسط وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي خبر داد. محمدعلي محسني بندپي اظهار کرد: در هفته‌هاي اخير به دليل وارد شدن يک شوک رواني به جامعه، بدون اينکه ارز دارو حذف شود، قيمت بعضي داروها افزايش پيدا کرد؛ در اين آشفته بازار برخي سودجويان نيز ممکن بود داروها را احتکار کنند و بر همين اساس نيز عملا با کمبود دارو مواجه شويم. با توجه به اينکه اخيرا يک ميليارد دلار ارز براي واردات دارو تخصيص داده شده، در اين جلسه آقاي وزير و معاونان او قول دادند تا هم بازار دارو را کنترل کنند و هم اينکه ان شاءا... مسأله کمبود دارو را برطرف نمايند.

8 فوتي بر اثر کرونا

آرمان ملي: مجموع بيماران کوويد19 در کشور به 7 ميليون و 224 هزار و 701 نفر رسيد. از جمعه تا شنبه (17 ارديبهشت) و بر اساس معيارهاي قطعي تشخيصي، 270 بيمار جديد مبتلا به کوويد19 در کشور شناسايي و 63 نفر از آنها بستري شدند. مجموع بيماران کوويد19 در کشور به 7 ميليون و 224 هزار و 701 نفر رسيد. 8 بيمار کوويد19 جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان اين بيماري به 141 هزار و 165 نفر رسيد. هيچ شهري قرمز کرونايي نيست و 4 شهرستان نارنجي، 319 شهرستان زرد و 125 شهرستان در وضعيت آبي هستند.

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار