| کد مطلب: ۱۰۳۰۴۶۶
لینک کوتاه کپی شد

«عراق» هم قربانی هندبال ایران شد!

آرمان‌ملی: شاگردان مانوئل مونتایا فرناندز در جریان مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا مقابل عراق به برتری رسیدند.
برتری مقابل عراق
ملی‌پوشان هندبال ایران در نخستین بازی خود از مرحله اصلی مسابقات هندبال قهرمانی آسیا عربستان مقابل عراق به میدان رفتند. این بازی در نیمه‌دوم پایاپای پیش رفت و در نهایت با نتیجه ۲۸ بر ۲۵ به‌سود ایران به پایان رسید. نیمه اول این بازی ۱۶ بر ۱۲ به‌سود ملی‌پوشان هندبال ایران به پایان رسید. محمد سیاوشی‌کل دو نیمه درون دروازه ایران قرار داشت و سیوهای خوبی را به نمایش گذاشت. تیم‌ملی هندبال ایران در مرحله گروهی این مسابقات با هند، استرالیا و عربستان همگروه بود که با برد مقابل همه حریفانش به‌عنوان سرگروه به مرحله اصلی راه یافت. شاگردان مانوئل در مرحله اصلی با عراق، کویت و بحرین همگروه هستند.
مسابقات
بیستمین دوره رقابت‌های هندبال قهرمانی مردان آسیا و انتخابی مسابقات قهرمانی جهان لهستان ۲۰۲۳ از ۲۸ دی تا ۱۱ بهمن به میزبانی عربستان با حضور ۱۶ تیم در چهار گروه در حال برگزاری است. پنج تیم اول این مسابقات جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان لهستان را کسب خواهند کرد. تیم‌ملی ژاپن به‌دلیل ابتلای برخی بازیکنانش به امیکرون از حضور در این مسابقات انصراف داد. شاگردان مانوئل روزدوشنبه از ساعت 14و30 مقابل کویت صف‌آرایی خواهند کرد. آخرین بازی ایران در این گروه روز چهارشنبه مقابل بحرین خواهد بود. ملی‌پوشان کشورمان در سه مسابقه قبلی خود به ترتیب از سد تیم‌های استرالیا، هند و عربستان گذشتند. امیدرضا سرپوشی، محمد سیاوشی، علی رحیمی کازرونی، مجتبی حیدرپور، محمدرضا کاظمی، یونس آثاری، محمد کیانی، محمدعلی قاسمی، یاسین کبیریان‌جو، کیارش طاهری، محمد غلامی، سجاد استکی، سید مهدی موسوی، مهرداد صمصامی، شهاب صادق‌زاده، حسین جهانی، جلال کیانی، پویا نوروزی‌نژاد، محمدرضا اورعی و احسان ابویی نفرات اعزامی به این مسابقات هستند.
صحبت‌های سرمربی
مانوئل مونتایا فرناندز سرمربی تیم‌ملی هندبال ایران در کنفرانس خبری پس از پیروزی برابر عراق در مرحله دوم بیستمین دوره رقابت‌های هندبال قهرمانی آسیا اظهارداشت: ما با یک عملکرد خوب در دفاع شروع کردیم و به‌نظر من در پایان نیمه‌اول نتیجه را خیلی‌خوب به نفع خود تمام کردیم، اما عراق یک تیم جنگجو است و از دقیقه ۱۶ روند بازی را در دست گرفت. سرمربی تیم‌ملی هندبال کشورمان افزود: حریف ضدحملات خوبی در بازی زد و همچنین خیلی‌خوب در مقابل دفاع ما حمله کرد تا جایی‌که بازی تا لحظات آخر پایا‌پای بود اما در نهایت توانستیم در لحظات آخر روند گل‌های عراق را قطع کنیم و نتیجه بازی را به نفع خود تمام کنیم. فرناندز ادامه داد: ما مدتی پیش بازی دوستانه‌ای در مقابل این تیم داشتیم که تقریبا شبیه به بازی با عراق بود. آن بازی نیز تا لحظات آخر پایا‌پای بود. بازی دوستانه تجربه خوبی برای هر دو تیم بود. عراق یک تیم باکیفیت ورزشی است؛ البته که شرایط بازی دوستانه متفاوت است. وی گفت: ما موفق شدیم در سه بازی اول مرحله مقدماتی پیروز میدان باشیم اما راه و جنگ‌های زیادی در پیش داریم‌. عراق را هم بردیم و باید تلاش کنیم که بحرین و کویت را نیز ببریم. می‌دانیم این کار بسیار سخت است ولی ما اینجا هستیم تا برای هدفمان بجنگیم. اینجا هستیم تا بجنگیم.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار