| کد مطلب: ۱۰۲۹۸۷۵
لینک کوتاه کپی شد

خبــــر

دستگیری ۶۳۴ سارق و مالخر
فرمانده انتظامی پایتخت از اجرای پنجاه‌ودومین مرحله از طرح رعد و دستگیری ۶۳۴ سارق خبر داد. سردار حسین رحیمی، اظهارداشت: با تلاش همکارانم در مجموعه پلیس پیشگیری و سرکلانتری‌ها ۶۳۴ نفر از سارقان که بالغ بر هزار ۸۹۷ فقره سرقت ‌را انجام داده بودند شناسایی و دستگیر شدند. فرمانده انتظامی پایتخت اموال سرقتی کشف شده در این طرح را شامل ۱۴۴ دستگاه خودرو و موتورسیکلت عنوان و تصریح کرد: در این مرحله ۷۹۹ پرونده سرقت بسته شد و ۳۲ باند متشکل از بیش از سه نفر شناسایی و منهدم و ۲۶ محکوم متواری نیز شناسایی و دستگیر شدند. سردار رحیمی ارزش ریالی اموال مکشوفه مسروقه را ۱۶میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: در این طرح ۲۴ درصد از سارقان لوازم خودرو، ۱۳درصد سارق قاپ‌زن، ۴درصد مالخر، ۴ درصد سارقان منزل و ۵۵ درصد سارق سایر سرقت‌ها شناسایی و دستگیر شدند و تا این لحظه به هزار فقره سرقت اعتراف کرده‌اند. سردار رحیمی ادامه داد: ۴ قبضه سلاح جنگی و ۵۰ قبضه سلاح سرد و نامتعارف کشف و ۶۹ پاتوق سارقان منهدم و همچنین ۱۱ مرکز مالخران، ۱۱ پاتوق اراذل‌واوباش، ۷۵ پاتوق خرده‌فروشان و ۲۲ نفر اراذل سطح‌دار دستگیر و ۴۵ کیلو مواد کشف و ۲۷۵ خرده‌فروش نیز دستگیر شدند. فرمانده انتظامی پایتخت خاطرنشان کرد: امسال ۲ درصد در سرقت‌های خرد و همچنین ۲.۷ درصد در کشف سرقت‌ها با افزایش آمار مواجه بوده‌ایم.
سارق کابل‌های فشارقوی دستگیر شد
فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری سارق کابل‌های برق فشار قوی دولت‌آباد در حین سرقت خبر داد. سرهنگ دوستعلی جلیلیان گفت: در پی وقوع سرقت کابل‌های فشارقوی در محدوده شهرری، تیم عملیاتی کلانتری ۱۶۷ دولت‌آباد در حال گشت‌زنی فردی را بر روی تیر برق مشاهده که یک طرف برق را قطع و درحال بریدن طرف دیگر بود. وی افزود: عوامل تیم عملیات کلانتری ۱۶۷ با مشاهده موضوع سریعا وارد عمل شده وطی یک عملیات ضربتی سارق را که با رویت ماموران قصد فرار داشت دستگیر و جهت بررسی بیشتر به کلانتری دولت‌آباد منتقل کردند. سرهنگ جلیلیان با اشاره به اینکه متهم دارای سوابق متعدد سرقت دارد؛ اعلام داشت: در تحقیقات انجام شده متهم ضمن اقرار به بزه‌ارتکابی به چندین فقره سرقت کابل برق نیز معترف شد. فرمانده انتظامی شهرستان ری در پایان گفت: در این رابطه نماینده حقوقی اداره برق به کلانتری دولت‌آباد دعوت و متهم پس از پایان تحقیقات تحویل مراجع قضائی شد.
اعتراف به 27 فقره سرقت
فرمانده انتظامی استان گلستان از دستگيري سارق کابل و سیم برق و اعتراف وي به 27 فقره سرقت در شهرستان گنبدكاووس خبر داد. سردار سعيد دادگر اظهارداشت: در پي وقوع چندين فقره سرقت کابل برق در سطح شهر گنبدكاووس، رسیدگی به موضوع و دستگيري عاملان به‌صورت ويژه در دستور کار ماموران انتظامي این شهرستان قرار گرفت. وي افزود: مأموران كلانتري 11 گنبدكاووس پس ازانجام تحقیقات و اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی سارق سابقه‌دار شدند و با هماهنگی مرجع قضائی در اقدامي به موقع و غافلگیرانه متهم را دستگير کردند. فرمانده انتظامی گلستان تصریح کرد: متهم در تحقیقات اولیه و پس از مواجهه با مستندات غیرقابل انکار پلیس، به 27 فقره سرقت کابل و سیم برق در آن شهرستان اعتراف کرد. سردار دادگر با بیان اینکه متهم پس از تشكيل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد، به منظور پیشگیری از وقوع اینگونه جرائم از شهروندان خواست: مراقبت‌های هوشیاری و مراقبتی را در دستور کار قرار دهند.
موبايل‌قاپ حرفه‌اي دستگير شد
فرمانده انتظامي استان تهران از دستگيري موبايل‌قاپ حرفه‌اي و کشف 80 فقره سرقت در شهرستان بهارستان خبر داد. سردار کیوان ظهیری اظهارداشت: در پي وقوع چندين فقره موبايل‌قاپي در شهرستان بهارستان، ماموران دايره مبارزه با سرقت پليس آگاهي بهارستان رسيدگي به موضوع را به‌صورت ويژه در دستور کار خود قرار دادند. وي افزود: پس از چندين روز کار اطلاعاتي، ماموران پليس آگاهي با استفاده از شگردهاي خاص پليسي سرنخ‌هايي از موبایل‌قاپ را به‌دست آورده و با شناسايي مخفيگاه متهم با هماهنگي با مقام قضائي، در يک عمليات غافلگيرانه این سارق دستگير شد. فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران، تصریح کرد: متهم در بازجويي‌هاي فني انجام شده به 80 فقره موبايل‌قاپي اعتراف و پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد.
دستگیری کلاهبردار 20 میلیاردی
جانشین فرمانده انتظامی استان آذربایجان‌شرقی از دستگیری کلاهبردار 20 میلیارد ریالی در فروش لوازم خانگی در تبریز خبر داد. سردار علی محمدی، گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان تبریزی مبنی بر کلاهبرداری در فروش لوازم خانگی موضوع در دستور کار ماموران مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان قرار گرفت. وی در ادامه افزود: با اقدامات فنی و تخصصی پلیس مشخص شد فردی با اجاره یک باب مغازه فروش لوازم خانگی پس از اعتمادسازی نزد سایر فروشندگان لوازم خانگی با شگرد صدور چک‌های جعلی اقدام به خرید بیش از 20 میلیارد ریال لوازم خانگی کرده و متواری شده است. جانشین فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: با تلاش کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری متهم در عملیات غافلگیرانه دستگیر و و به مقر پلیس منتقل شد. سردار محمدی ادامه داد: متهم در بازجویی‌های پلیس به 7 فقره کلاهبرداری از فروشندگان لوازم خانگی به مبلغ 20 میلیارد ریال اعتراف و پس از تشکیل پرونده به دادسرا تحویل داده شد. جانشین فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی ضمن هشدار به سودجویان و افراد خلافکار مبنی بر برخورد قاطع پلیس از شهروندان درخواست کرد: در معاملات خود از صحت چک‌های دریافتی با استعلام از سامانه صیاد و بانک مربوطه اطمینان و تحت‌تاثیر پیشنهادات اغواگرانه و فریبکارانه کلاهبرداران قرار نگیرند و هرگونه موارد مشکوک را با شماره 110 به پلیس اطلاع دهند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار