| کد مطلب: ۱۰۲۴۶۹۵
لینک کوتاه کپی شد

کوتــاه

گفت‌وگوی ملی در تونس انجام می‌شود
رئیس‌جمهوری تونس از برگزاری گفت‌وگوی ملی در این کشور با حضور جوانان خبر داد. قیس سعید، رئیس جمهوری تونس در سخنانی اعلام کرد که یک گفت‌وگوی ملی صادقانه و شفاف با حضور جوانان در این کشور برگزار خواهد شد. وی افزود: این گفت‌وگو متفاوت از نمونه‌های گذشته خواهد بود و موضوعات مختلفی از جمله سیستم سیاسی و انتخاباتی کشور را مورد بررسی قرار خواهد داد. قیس سعید ادامه داد: این گفت‌وگو در چارچوب زمانی توافق شده و در چارچوب یک سازوکار و فرمول‌های جدید انجام می‌شود. رئیس‌جمهور تونس همچنین تاکید کرد که این گفت‌وگوی ملی شامل کسانی نخواهد شد که پول مردم را دزدیده‌اند و تعهدشان را به خارج فروخته‌اند. در حال حاضر تونس با بحران اقتصادی شدیدی مواجه است که تصمیمات فوق‌العاده قیس سعید در ۲۵ ژوئیه و ۲۲ سپتامبر گذشته شامل تعلیق فعالیت‌های پارلمان، لغو مصونیت نمایندگان آن، توقف کار هیأت نظارت بر قانون اساسی، برکناری هشام المشیشی، نخست‌وزیر و ریاست قیس سعید بر دادستانی کل بر وخامت این بحران افزوده‌اند.
شبکه اجتماعی «ترامپ» نیامده هک شد
شبکه اجتماعی متعلق به رئیس‌جمهور سابق آمریکا پیش از افتتاح رسمی مورد رخنه قرار گرفته و حساب‌هایی جعلی به اسم او ساخته شده است. شبکه اجتماعی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا پیش از افتتاح رسمی، مورد رخنه قرار گرفت. به نوشته نشریه «نیوز.ویک»، برخی کاربران فضای‌مجازی با ورود به این شبکه اجتماعی، اکانت‌هایی با اسامی ترامپ و «مایک.پنس» معاون وقت وی ایجاد کرده و با بارگذاری عکس‌هایی، به تمسخر آنها پرداختند. نیوز.ویک نوشت، این افراد پیش از آنکه شبکه اجتماعی ترامپ به‌طور رسمی افتتاح شود، توانسته‌اند از طریق یک لینک به آن دسترسی پیدا کنند و پیش از خود ترامپ، به اسم او حساب کاربری جعلی ایجاد کنند. این شبکه اجتماعی قرار است ماه آینده میلادی برای «مهمانان خاص» و در سال ۲۰۲۲ برای تمام آمریکایی‌ها قابل دسترس باشد.
انگلیس به اوکراین سلاح می‌فروشد
روزنامه تایمز گزارش داد، دولت انگلیس در حال مذاکره با اوکراین برای فروش موشک‌های خود برای نخستین‌بار در یک توافق تسلیحاتی است. به نوشته روزنامه تایمز، همزمان با این‌که لندن و کی‌یف به‌دنبال افزایش همکاری‌هایشان پس از بریگزیت هستند، براساس این برنامه، وزارت دفاع انگلیس برای قایق‌های گشت‌زنی و هواپیماهای اوکراینی موشک‌های سطح به سطح و هوا به سطح فراهم می‌کند. رایزنی‌ها درخصوص این فروش تسلیحاتی در بحبوحه نگرانی‌ها نسبت به سوءاستفاده روسیه از بحران گازی برای تصرف این منطقه صورت می‌گیرد. وزارت دفاع انگلیس درباره فروش موشک‌های بریمستون سطح به سطح که می‌توانند گروه‌های مختلف از اهداف را به‌طور همزمان هدف گیرند و بر کشتی‌هایی که نیروی دریایی اوکراین آنها را به خدمت گرفته، مستقر می‌شند، مذاکره می‌کند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار